۸۳۳۱۶۲
۲۱ نظر
۵۰۱۳
۲۱ نظر
۵۰۱۳
پ

جزئیات تازه از نحوه قتل معمر قذافی

یک مسئول رژیم سابق لیبی جزئیات تازه‌ای از نحوه کشته شدن معمر قذافی و مکالمه تلفنی را که باعث افشای موقعیت وی شد، فاش کرد.

خبرگزاری تسنیم: شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از محمد القشاط آخرین سفیر لیبی در عربستان در دوران حاکمیت معمر قذافی درباره نحوه کشته شدن دیکتاتور سابق لیبی گفت: بعد از قطع شدن ارتباطات، دیگر ما امکان تماس با یکدیگر به صورت عادی را نداشتیم. من به همین علت طرابلس را ترک کردم.

آخرین تماس من با قذافی به تاریخ ۱۸ آگوست بر می‌گردد که در آن زمان یک منطقه در نزدیکی مرزهای تونس سقوط کرد. بعد از آن دیگر تماس من با قذافی کاملا قطع شد. من در روز ۲۸ آگوست کشور را ترک کردم و در روز ۱۶ سپتامبر به الجزایر رسیدم.سرهنگ قذافی نیز بعد از عبور از بنی ولید به سرت رفته بود.

القشاط می‌افزاید: درباره کشته شدن قذافی روایت‌های مختلفی وجود دارد، اما روایتی که من در اختیار دارم، مربوط به فرزندان ابوبکر یونس جابر است که در جایگاه وزارت دفاع بود و یکی از همراهان قذافی بود و در کنار وی کشته شد.

بر اساس این روایت بعد از اینکه حملات ناتو ضد قذافی و همراهانش در شرق افزایش پیدا کرد و شهر سرت به صورت کامل تخریب شد، قذافی تصمیم گرفت به زادگاه خود یعنی منطقه وادی جارف واقع در غرب سرت برود. در گذشته خانواده او و مقبره فامیل‌هایش در آنجا بود.

این مقام اسبق لیبیایی می‌افزاید: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، قذافی با شبکه تلویزیونی الرأی که در آن زمان از دمشق پخش می‌شد، تماس گرفت و بر اساس همین تماس بود که سرویس اطلاعات فرانسه مکان او را شناسایی کرد.

هنگامی که کاروان ویژه قذافی به حرکت درآمد عناصر مسلح در برابر آن قرار گرفتند و با این کاروان وارد درگیری شدند. در این لحظه بالگرد فرانسوی با سه موشک تمام خودروهای این کاروان را منهدم کرد. قذافی در حالی که زخمی شده بود، از خودرو خارج شد و به سمت محلی که در آنجا کشته شد، حرکت کرد.

معتصم القذافی نیز زخمی شده بود. آنها به دنبال راه فرار بودند. در آنجا کانالی قرار داشت که برای عبور سیل از زیر جاده حفر شده بود. آنها در داخل کانال قرار گرفتند، اما در معرض حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند و تعدادی از همراهان قذافی کشته شدند و بقیه نیز تسلیم شدند.

القشاط می‌افزاید: قذافی در ادامه به مصراته منتقل شد. البته برخی می‌گویند که سرویس اطلاعات فرانسه در نزدیکی موقعیت قرار داشت و او را به عناصر مسلح تحویل داد و آنها نیز قذافی را کشتند.

این مقام اسبق لیبی در خصوص سرنوشت جنازه قذافی گفت: برخی به من گفته‌اند که او را به یک کوره آهن انداخته‌اند. روایت دیگری می‌گوید که او را به صحرا برده و در آنجا دفن کرده‌اند. همچنین روایت دیگری می‌گوید که او را به قطر فرستاده‌اند. داستان دیگری نیز نقل می‌کند که او را با یک بالگرد به آسمان برده و در دریا انداخته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیکتاتور ها نابود می شوند

      پاسخ ها

      • poya

        اگر احساساتی نظر بد هیم حرف شما درسته و البته بستگی داره چطوری دیکتاری کنید چون دیکتاتور در دنیا کم نیست و مهمترین موضوع این
        که لیبی بعد از قذافی بسیار بدتر و جهنمی از تر از قبل شده بهتر می بود قذافی زنده می ماند و جواب گناهانش و همچنین حامیان خار جی خودش از جمله فر انسوی ها را می داد

      • بدون نام

        دوره استعمارگری آمریکا بسر رسیده.برده ها فکر ارباب تازه باشند

    • بدون نام

      سرنوشت تمام دیکتاتور ها اینگونه خواهد شد

    • دونالد ترامپ

      عاقبت بعضی هام مث همین میشع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی‌ها رو خوب اومدی

    • بدون نام

      چه سرنوشتی داشته این ملحد کافر

    • آدولف هیتلر

      مردم نمک نشناس لیبی قذافی اگر جنایتکار بود ولی نیازهای اولیه مردمش و تامین میکرد بالاخره هر گلی یه خاری هم داره خار دستت رفت باید بزنی گل و له کنی

      الان وضع لیبی بعد غذافی خیلی خوب شده ؟ یه مشت متعصب اومدن خراب تر کردند بدتر از غذافی اون مردمی بودند که سرنگونش کردند
      جنایت های غذافی و تحسین نمیکنم ولی لیبی بعد غذافی دیگه لیبی نشد اونایی که سرنگونش کردند بیاند دوباره لیبی و بسازند اگر نتونستند از غذافی پست ترند

      پاسخ ها

      • boof

        آره خوب بود ولی دیکتاتوری تو جوامع مدرن یجور عقب گرده و در کل اونم خفقان و هزار مسائل دیگه که تاثیر منفی در آخر میاره مثل شاه(عمکردشو قبول دارم)و مثل اینا (که اصلا قبولشون ندارم )خلاصه باید مثل آمریکا بود

      • بدون نام

        عالی گفتید ننگ بر کسانی که نادانسته وضع آرام کشور های خود را نا آرام می کنند.

      • دونالد ترامپ

        بخاطر اینکه هنوز به درک و فهم اجتماعی بالا نرسیدن گور بابای قذافی ولی انقلابشون هنوز ب جایی نرسیده چون نمیتونن درست انتخاب کنن کشورشون دوپاره شده بخاطر وجود دوتا ادم دیکتاتور اگه شعورشون بالا بود از این دونفر حمایت نمیکردن دنباله رو یه باسواد میشدن الان دونفر خودشونو رهبر لیبی میدونن

      • بدون نام

        اصلا مردم باید یکی بالا سرشون باشه تا رم نکنند.الان تو لیبی رم کردند و حتی سیستم برده داری رو احیا کردند.قطعا زمان قذافی وضع بهتر بود

      • دونالد ترامپ

        زمان قذافی بهتر نبود الان ازادن ولی هنوز عده ای تندرو درونشون هست که اجازه پیشرفت نمیدن

      • دونالد ترامپ

        باید رهبرانشون از جنگ قدرت دست بکشن و مردم عادی هم دنباله رو این قدرت طلب ها نباشن تا کشورشون اباد شه

    • م ر

      دیکتاتور بود ولی مردمش نیز در رفاه بودند وضعیت حال حاضر لیبی را بازمان قذافی مقایسه کنید.

    • بدون نام

      قذافی را تحویل افراد مسلح دادن و در جیب زخمی بود و چرخوندش و الانم ظاهرا زنده هست و اخرین تصویر وفیلم صورت خونی ولی زنده بود .رفیق دوست: موشک داد به من برا جنگ وشرط کرد یک بزنم! تو عربستان! که گذاشتم موشک رو زیر شلوارم .. و اوردم ....خخخ

    • بدون نام

      مرگ بر دیکتاتور

    • بدون نام

      مردم لیبی الان بیشتر تو عذابن شما برین در مورد غذافی تحقیق و تفحص کنین ک چ خدماتی ب جونا میداد تحصیل رایگان کمک هزینه ازدواج بدون باز پرداخت و خیلی چیزا .
      این مردم فقط دنبال ی مشت گروهی بودن ک خواستن سر سلطه بیان و الانشم پشیمونن

    • بدون نام

      دیکتاتور ها مثل سگ خواهند مرد....

    • بدون نام

      به امید نابودی تمام دیکتاتورهای جهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به امید نابودی استعمار و استبداد ولی تا وقتی اکثر مردم برده صفت و نفهم باشند هر دوی اینها وجود خواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج