۸۳۳۲۳۳
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

خبر‌های تازه از توزیع گوشت تنظیم‌ بازاری

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه روش جدید توزیع گوشت تنظیم بازاری امروز ابلاغ می شود،گفت:طی حدود دو هفته اخیر قاچاق دام کاهش یافته است.

مهر نوشت: معاون وزیر جهاد با بیان اینکه روش جدید توزیع گوشت تنظیم بازاری امروز ابلاغ می شود،گفت:طی حدود دو هفته اخیر قاچاق دام کاهش یافته است.

عبدالمهدی بخشنده در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان شیلات، درباره نابسامانی های اخیر بازار گوشت قرمز، قاچاق دام و تدابیر دولت برای کنترل این مساله افزود: ما چندهزار کیلومتر مرز خشکی و آبی داریم. مسئولیت حفظ، تامین و مراقبت از این مرزها نیز مربوط به دستگاه های ذیربط خودش است.
وی گفت: ما نیز از دستگاه های مربوطه خواهش کردیم که متمرکز شوند دام کمتری از کشور قاچاق شود، بویژه دام های مولد.

معاون وزیر جهاد تصریح کرد: اما به دلیل گستردگی مرزهای کشور چه در جنوب و چه مرزهای کوهستانی در شرق کشور، بخشی از دام های کشور در حال قاچاق است.

این مقام مسئول افزود: همکاران ما در نیروی انتظامی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز حداکثر تلاش خود را در این زمینه می کنند و به ما گزارش دادند که طی یک الی دو هفته اخیر این قاچاق با مراقبت های بیشتری که انجام شده، کاهش یافته است.

بخشنده توضیح داد: افراد این دام ها را در داخل کشور با دلار ۱۲ هزارتومانی خریداری می کنند. از طرفی قیمت گوشت در اقلیم کردستان، کشورهای همسایه شرقی و کشورهای عربی بیش از دو برابر داخل است بنابراین کسانی که دام را از کشور خارج می کنند و به این کشور می برند مبلغ بیشتری دریافت می کنند. این مساله باعث شده که از نظر روانی روی قیمت در داخل تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد:در حال حاضر اگر به هر قصابی و فروشگاه مراجعه کنید مملو از گوشت است اما گوشت داخلی قیمتش تند و بالاست با این حال کمبودی را مشاهده نمی کنید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما همه ساله گوشت وارد می کردیم، گفت: هرسال گوشت منجمد گوساله از برزیل وارد می کردیم ضمن اینکه سال گذشته گوشت گرم از آسیای میانه و استرالیا وارد کردیم که امسال همه این ها تشدید شده است.

بخشنده با بیان اینکه ما گوشت منجمد را در سال های گذشته برای مصرف کنندگان بزرگ وارد می کردیم، افزود: سالهای قبل این گوشت برای کمک به دانشگاه ها، پادگان های نظامی، نیروهای مسلح و بیمارستان ها و به طورکلی اماکنی که مصرف کنندگان عمده بودند، وارد می شد تا برای خرید وارد بازار نشوند و قیمت ها را دچار نوسان نکنند. اما طی یکی دو سال اخیر بخشی از گوشت های منجمد در مصرف خانوار نیز وارد شده که قبلا این گونه نبود.

روش جدید توزیع گوشت تنظیم بازاری

وی تصریح کرد: هم اکنون نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳۶ درصد واردات گوشت به کشور افزایش داشته است، اما جو روانی که بوجود آمده باعث شده این واردات بر کاهش قیمت موثر نباشد.

بخشنده توضیح داد: مشخص شد، بخشی ازگوشت های وارداتی را که در میادین توزیع می کردیم، به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد، برخی در صف می ایستند و آن را برای مصارف دیگری می گیرند یا اتفاقات این چنینی دیگری رخ می دهد. در نتیجه ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت که گوشت های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، به صورت هدفمند توزیع شود.

معاون وزیر جهاد افزود: قرار بود طی دو روز اخیر این طرح ابلاغ شود که دیروز این اتفاق نیفتاد و امیدواریم امروز ابلاغ شود.

بخشنده با بیان اینکه مثلا چند تعاونی بزرگ در کشور وجود دارد از جمله تعاونی فرهنگیان که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو دارد، گفت: یا تعاونی های دیگر مانند تعاونی کارگران، کارمندان، اتکا، اسکات، امکان، بازنشستگان، نهادهای حمایتی مانند کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی شامل چند میلیون خانوار هستند. قرار است ستاد تنظیم بازار گوشت وارداتی را در اختیار این نهادهای توزیع کننده قرار دهد و آنها بین اعضای خود توزیع کنند که بدانیم این گوشت به صورت هدفمندتر به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      سالیان سال است که کالای اساسی را گران کردید تا ویترین مغازه پر باشد از ان کالا ها اگر قیمت این گونه کالا ها بر مبنای حقوق افراد حقوق بگیر تعیین می شد آن زمان شاهد وجود نمایشی کالا های اساسی در ویترین ها نبودیم.
      محرومیت مردم و مزدوری و نفوذ در سیستم باعث زجر ملت است.ربطی به جنگ یا تحریم ندارد.
      نمی شود آنها را دست گیر کرد چون با مسئولین حمایت میشوند.این مسئله اصل علت اصلی محرومیت هاست و هرگز هیچ تحولی در تاریخ معاصر منجر به نابودی دشمن داخلی نشده.
      این معضل کشور در 200 سال گذشته است و به عنوان حکومت ها ربطی ندارد. این اساس تحولاتی بوده که افراد متعهد را اسیر و حذف کرده.حال نوبت برخورد با افراد نفوذی و باند فراگیر انها می باشد.

    • احمدم احمد

      یعنی واقعا نمیتونن جلوی قاچاق رو بگیرن یا نمیخوان

    • بیکار

      یک روز باید درصف گوشت برزیلی باشی یک روز باید در اینترنت دنبال گوشت. باشی حالا باید درفروشگاه اتکا فرهنگیان وفروشگهای دیگه اورگانها به دنبال گوشت بگردی حالا اگر کسی نه معلم ونه نظامی نبود بیکار بود جزء کدام اورگان باید در صف گوشت باشد

    • بدون نام

      هرکس تونست نیم کیلوهم براما بخره ممنون میشیم.

      پاسخ ها

      • ملایری

        برای حل موضوع توزیع که رسیدن به دست مص
        رف کننده واقعی است باید مانند زمان جنگ گوشت ٬مرغ و سایر کالاهای اساسی مردم سهمیه بندی و کوپنی شود

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست ! کو ، کی ، تدبیر ؟

    • محمد كريم

      آ خ جون گوشت. راستی یمدتی نخوردم چجوریه

    • محمدنژاد

      اگر اعلام رسمی شود که امروزه قاچاق در هر ابعادی خاصه دام موجب اخلال در نظم زندگی و اقتصاد مردم و کشور شده لذا بعنوان اخلالگر اقتصادی محاکمه و اعدام میشوند(از باب احکام ثانویه) بسیاری از امور حل میشه.

    • بدون نام

      چرا بگفته معاون وزیر تازه باید از دو هفته پیش قاچاق کم شود چرا از روز اول با داشتن‌اینهمه نیروی بسیج و نظامی قاچاق کنترل نشده است

    • اسد

      پس چرا نمی توانید بازار را کنترل کنی با آمار وارقام میشه هر کار کرد ولی به عمل که می رسد وا می رسد

    • بدون نام

      وجدانا خودتون از این گوشت های یخ زده می خورین!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما مگر بسیج را نداریم چنین‌مواقعی بدرد می خورد فرض کنید دشمن از جای جای مرزها قصد رخنه دارد در هر شهر و روستا این نیرو را داریم دولت تقا ضای کمک‌کند از بسیج فتنه قاچاق ریشه کن‌میشود خود دولت نمی خواهد تدبیر و اراده و علاقه نیست نود در صد منابع مردم را دولت بعلل مختلف تباه کرده

    • ناشناس

      عرضه تامین گوشت رو ندارید تازه ی قلمه اقلام دیگه هم همینطور با این وضع میخوان کاخ سفیدو حسینیه کنن لطفا دوغتونو بنوشید....

    • بدون نام

      عادلانه نیست
      من کارگر ازاد چکار کنم گوشت یارانه از کجا بگیرم
      گوشت باید به همه فقط سرپرست خانواده تقسیم شود .مثل یارانه سرپریت خانوادهها.
      پیشنهاد.......برای توضیع گوشت و هر نوع سبد حمایتی.
      فعال سازی یک سیستم اینترنتی و الکترونیکی ملی برای توضیع گوشت و هر نوع سبد حمایتی کالا.
      مراکز توضیع گوشت به این سیستم مجهز و وصل باشند
      از طریق کارت یارانه و کارت ملی کد پستی سر پرست خانواده.
      اقدام به توضیع تقسیم گوشت بین سر پرست خانوادها شوند.

      هر سرپرست خانواده سبد کالا وحمایتی دریافت میکند در سیستم الکترونیکی ثبت شود .تا از دریافت چندبرابری سبد کالای حمایتی افراد جلوگیری شود.
      بعضیها چندبار امدن گوشت گرفتن یا چند نفری امدن گرفتن یا از چند مرکز مختلف توضیع گوشت دریافت کردن یا رستوران داران گوشت گرفتن.
      پیشنهاد.....
      به اندازه پول یارانه سرپرست خانواده گوشت سبد حمایتی توضیع کنند.
      دولت میداند چند خانواده در کشور هست به میزان خانوادها گوشت توضیع کند .یا علی

    • محمد

      من تو شهرم هیچ گوشت تعاونی ندیدم واین همه تبلیغ دروغ بیش نیست

    • محمد

      من تو شهرم هیچ گوشت تعاونی ندیدم واین همه تبلیغ دروغ بیش نیست

    • بدون نام

      برید گم شید بااین گوشتتون پدر مردم را در آوردید نمی دانم در تمام دنیا همین طور هر روز معرکه گوشت ونلن وِب وبرق میگیرند یا اینجا اینجور است مردم حق نفس کشیدن ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      گوسفند ابستنی نمونده دیگه که قاچاق بشه برای همینه قاچاق کم شده اقای خوش خیال

    • بدون نام

      زندگی عزتمندانه مردم را تبریک می گویم .

    • BBB

      22 بهمن.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج