۸۳۳۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

القاعده: حمله اخیر اشتباهی بود؛ دیه می دهیم

القاعده در یمن ضمن عذرخواهی به دلیل حمله مسلحانه اعضای این گروه به بیمارستان وزارت دفاع در شهر صنعا، وعده داد به آسیب دیدگان از این حادثه، غرامت پرداخت کند.

عصر ایران: القاعده در یمن ضمن عذرخواهی به دلیل حمله مسلحانه اعضای این گروه به بیمارستان وزارت دفاع در شهر صنعا، وعده داد به آسیب دیدگان از این حادثه، غرامت پرداخت کند.

روزنامه کویتی الجریده نوشت؛ "قاسم الریمی" مسؤول بخش نظامی در شبکه القاعده در شبه جزیره عربستان از خانواده های کشته شدگان عملیات القاعده در مجتمع وزارت دفاع یمن در صنعا عذرخواهی کرد.

وی تاکید کرد: مهاجمان بیمارستان وزارت دفاع، از دستورات سرپیچی کرده بودند. القاعده با این حال تهدید خود را برای انجام علملیات های بیشتر تکرار کرد.

تلویزیون دولتی یمن به تازگی فیلمی را منتشر کرد که نشان می داد یک فرد مسلح عضو القاعده افرادی را در بیمارستان وزارت دفاع یمن می کشد. بیمارستان وزارت دفاع در کنار ساختمان مرکزی این وزارتخانه قرار دارد.

الریمی در پیام تصویری که در اینترنت منتشر شد توضیح داد: مردم یک فرد مسلح را دیدند که او وارد بیمارستان وزارت دفاع می شود و دست به کارهایی زد. آنچه که برادر ما انجام داد ما راضی نیستیم بلکه به ما توهین کرد و باعث رنج ما شد. ما با این شیوه نمی جنگیم و این شیوه ما نیست. ما به عناصر خود هشدار داده بودیم که به بیمارستان وزارت دفاع یمن حمله نکنند.

الریمی اضافه کرد: القاعده به انجام این خطا اعتراف می کند و از خانواده ها و بازماندگان کشته شدگان عذرخواهی و آمادگی خود را برای پذیرش کامل مسؤولیت آنچه که در بیمارستان روی داد از جمله پرداخت دیه، غرامت، درمان زخمی شدگان و دیگر موارد اعلام می کند.

وی ادامه داد: هدف، نه بیمارستان بلکه وزارت دفاع بود. در ساختمان وزارت دفاع، مراکز کنترل هواپیماهای بدون سرنشین قرار داشت که حملاتی را علیه مراکز القاعده انجام می داد.

این عضو القاعده تاکید کرد به همه مراکزی که ثابت شود با نظامیان آمریکایی ارتباط دارند حمله خواهد شد.

حمله نیروهای القاعده به مجتمع وزارت دفاع یمن در صنعا، ۵۰ کشته بر جای گذاشت که هفت نفر آنها شهروند کشورهای خارجی بودند. بخش زیادی از کشته شدگان عضو کادر درمانی پزشکی بیمارستان وزارت دفاع یمن بود. در این اتفاق ۱۶۰ نفر هم زخمی شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج