۸۳۳۳۷۴
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه جوان: اعتراض توئیتری زیباکلام، بی‌ربط بود

صادق زیباکلام طی یک توئیت اعتراض کرده که چرا مراسم تشییع پیکر همسر دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد برگزار نشده و درهای حسینیه را باز نکرده‌اند و تشییع‌کنندگان مجبور شده‌اند در خیابان مراسم نماز را بجای بیاورند.

روزنامه جوان نوشت: صادق زیباکلام طی یک توئیت اعتراض کرده که چرا مراسم تشییع پیکر همسر دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد برگزار نشده و درهای حسینیه را باز نکرده‌اند و تشییع‌کنندگان مجبور شده‌اند در خیابان مراسم نماز را بجای بیاورند.

محتوای اعتراض او آنقدر بی ربط است که کاملاً نشان می‌دهد دغدغه اصلی، موضع گرفتن علیه نظام بوده و درگذشت همسر دکتر شریعتی و یا چگونگی برگزاری مراسم تشییع او از موضوع خارج است. زیباکلام در توئیت خود نوشته که «بستن در حسینیه ارشاد به روی جنازه مرحومه پوران شریعت رضوی همسر و مادر شریعتی‌ها فقط نشان دهنده قدرت قاهره بخش انتصابی حاکمیت در برابر انفعال بخش انتخابی با ۲۴ میلیون رأیش نبود. در عین حال پاسخگو نبودن بخش انتصابی در برابر تصمیمات و سیاست‌هایش را هم برای هزارمین بار به نمایش گذارد.»

اول آنکه تصمیم هیئت امنای یک حسینیه چه ربطی به بخش انتصابی حاکمیت دارد؟ آیا صادق زیباکلام دلیلی برای زدن این حرف دارد؟ سندی دارد که نشان دهد ادعایش درست است؟ این مدل ادعا کردن‌های کف خیابانی در شأن یک استاد علوم سیاسی دانشگاه است؟

دوم آنکه اگر قرار بود حاکمیت مانع از برگزاری تشییع افراد خاص در حسینیه ارشاد شود، پس چطور تشییع ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی، محمد بسته نگار، سخنگوی شورای فعالان ملی و مذهبی و داماد آیت‌الله طالقانی و نیز علی اکبر معین‌فر از اعضای نهضت آزادی در این حسینیه برگزار شد و حاکمیت هم مشکلی نداشت؟! همسر دکتر شریعتی که نه اپوزیسیون بود و نه مخالف جمهوری اسلامی. حاکمیت چه انگیزه‌ای برای مانع تراشی بر سر راه برگزاری مراسم تشییع او در حسینیه ارشاد دارد؟!

سوم آنکه نهادهای انتصابی از جمله شورای نگهبان یا رئیس قوه قضائیه یا نیروهای مسلح چه ربطی به مدیریت یک حسینیه و برگزاری مراسم در آن دارند؟!

در پایان خوب است صادق زیباکلام سخنان فرماندار تهران به عنوان نماینده نهاد انتخابی با ۲۴ میلیون رأی را بخواند: «مجوز تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی از حسینیه ارشاد صادر شده بود و نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته است. برگزاری مراسم در حسینیه، بازشدن درها و سایر امور نیازمند هماهنگی با هیئت امنای آن بود که باید از طرف متولیان مراسم یا خانواده متوفی انجام می‌شد، اما ظاهراً این اقدامات انجام نشده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راستش را گفته

    • بدون نام

      ما كه زياد تعجب نكرديم چون از افراد معلومالحال بيشتر از اين انتظاري نيست.بدا به حال دانشجويان..........

    • بدون نام

      مملکت بکجا می رود....

    • بدون نام

      اگر اینطور نبود پس شما بگویید چی بود

    • بدون نام

      مشکل اصلی کم کاری و کوتاهی سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات در انتخاب هیت امنا مساجد و حسینیه ها است تقریبا در کل کشور هیت امنا مساجد و حسینیه ها بدون هیچ ضابطه و سازوکار قانونی و به صورت سلیقه ای انتخاب شده اند و مساجد و تکایا به شرکت های سهامی خاصی تبدیل شده اند که حتی با مردن یک نفر سمت ان فرد به فرزندانش و یا حلقه نزدیکان ان فرد منتقل میشوند و مردم فقط وظیفه پول دادن به آن مسجد را دارن و حق هیچگونه نظر یا صحبتی را ندارند و ....

    • بدون نام

      درود بر استاد زیبا کلام مدافع حق

    • بدون نام

      از کی هیئت امنای یک حسینیه اینقدر قدرتمند شدن . افسوس که عذر بدتر از گناه در یک روزنامه ضد مردمی چاپ میشه

    • کم حرف

      خدایش کدام حرف این موجود عجیب الخلقه با ربط بود که ابنیکیش باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج