۸۳۴۳۷۲
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پسر طلسم‌شکن

از خداوند بخواهیم سال جدید را از نظر شغلی و حرفه‌ای برای‌مان شبیه سال ۹۷ علیرضا بیرانوند کند!

روزنامه دنیای اقتصاد: «نوروز نزدیک است و شاید یکی از دعاهای خوب لحظه تحویل سال این باشد که از خداوند بخواهیم سال جدید را از نظر شغلی و حرفه‌ای برای‌مان شبیه سال ۹۷ علیرضا بیرانوند کند! سالی که بر سنگربان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی گذشت، بی‌نهایت درخشان و به یاد ماندنی بود.

او در نیمه اول این سال با تیم ملی به جام جهانی رفت و در یکی از معروف‌ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. بیرو سپس به پرسپولیس برگشت و با نمایش‌های حیرت‌انگیزش به این تیم در مسیر پیشروی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد. قاب درخشان بیرانوند در لیگ قهرمانان مربوط به واکنش خارق‌العاده او مقابل ضربه سر ژاوی هرناندس بود.

پسر طلسم‌شکن

شاید اگر چند سال پیش به پسری که شب‌ها دور میدان آزادی می‌خوابید می‌گفتند در فاصله چند ماه دو مهار استثنایی روی ضربات ستارگان تاریخ‌ساز لیگا خواهد داشت، حتی خودش هم موضوع را باور نمی‌کرد اما این اتفاق رخ داد. پس از آن بیرو در جام ملت‌ها هم به خوبی از پس حراست از دروازه ایران برآمد و تا پیش از فروپاشی کلی تیم برابر ژاپن، با سیوهای عالی‌اش ایران را در تورنمنت پیش برد.

حتی این هم نقطه پایان درخشش‌های علیرضا نبود. دروازه‌بان خرم‌آبادی پرسپولیس با از سرگیری مسابقات باشگاهی بار دیگر در لباس سرخ‌ها درخشید و در بازی اخیر برابر پدیده مشهد کمک کرد طلسم چهار ساله پرسپولیس در رسیدن به نیمه‌نهایی جام‌حذفی بشکند.

او با مهار زیبای پنالتی علی نعمتی پرسپولیس را بالا برد تا هم برانکو از یک بحران زودرس نجات پیدا کند و هم خودش نشان بدهد به معنای واقعی کلمه یک گلر پنالتی‌گیر شده است. اخیراً کلیپی از تمرین پرسپولیس بیرون آمده که نشان می‌دهد بیرو روی این مهارت به طرز ویژه‌ای تمرکز کرده است. در این کلیپ تعدادی از جوانان پرسپولیس مشغول پنالتی زدن به بیرانوند هستند و البته گلر تیم ملی تقریباً تمام توپ‌ها را مهار می‌کند. به این موضوع باید رفع شدن مشکل بیرانوند روی شوت‌های از راه دور را هم اضافه کنید تا روشن شود او در مسیر درستی در حال حرکت است.

پسر طلسم‌شکن

برای این که ابعاد کار بیرانوند روشن شود باید به یک مورد مهم توجه کنیم: این که تمام دروازه‌بان‌های فیکس ایران در جام‌های جهانی فقط مدت کوتاهی در اوج ماندند و نهایتاً بلافاصله بعد از جام ملت‌های آسیا کنار رفتند. مرحوم ناصر حجازی که در جام جهانی ۷۸ و جام ملت‌های ۸۰ سنگربان تیم ملی بود، بلافاصله بعد از مسابقات کویت مشمول قانون اعجاب‌آور بازنشستگی ۲۷ ساله‌ها شد و از تیم ملی کنار رفت.

احمدرضا عابدزاده که یکی از گلرهای افسانه‌ای تاریخ فوتبال ایران است، بعد از حضور در جام جهانی ۹۸، از تیم ملی کنار گذاشته شد؛ به طوری که سال ۲۰۰۰ پرویز برومند دروازه‌بان اصلی ایران در جام ملت‌ها لقب گرفت. ابراهیم میرزاپور هم که گلر اصلی ما در جام جهانی ۲۰۰۶ بود، به جام ملت‌های ۲۰۰۷ نرسید و جای خودش را به حسن رودباریان داد.

آخرین قربانی این طلسم هم علیرضا حقیقی بود که بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های ۲۰۱۵ به طور کامل از فوتبال ایران محو شد. این روزها اما علیرضا بیرانوند بعد از حضور موفق در هر دو تورنمنت، هنوز به درخشش ادامه می‌دهد تا این طلسم منحوس را بشکند و برای مدتی طولانی، تیم‌ ملی ایران را صاحب یک دروازه‌بان مطمئن کند؛ البته به شرط دوری از غرور و حاشیه و استمرار تمرین و تمرکز.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره حتما لنگی ها دعا میکنن نه اینکه قهرمان باشگاهای آسیا شد بعدش بهترین بازیکن آسیا شد بعد هم به فینال جام ملتها رسید وقهرمان شه؟ دوست عزیز هفتاد وپنج درصد فوتبالیست های شهرستانی آدم های بی پول بودن فقط بیرانوند نبود خیلی ها بودن هم بازی شون از بیرانوند بهتر بود هم تلاش وپشتکارشون ولی شدن نون آور خانواده بخاطر مادر مریض وخواهر برادر محصل دور ورزش رو خط کشیدن وشروع کردن به کارگری تا آبروی خانواده شون رو حفظ کنن خیلی ها ترجیح میدن وجدان وشرفشون شبیه اون آدم ها باشه از ارزوهای خودشون بگذرن تا به خانواده شون ضربه نخوره دوست عزیز یکی هم مثل بیرانوند سال ها بدون پول برا خودش تلاش کرد وموفق شد آگه اون هم به خاطر پول در آوردن واسه هزینه های زندگی خانوادش کارگری میکرد میتونست فوتبال بازی کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقده ای حقیر

      • بدون نام

        از متن طولانی و حرفهای زشتی که زدی مشخصه که اولا کیسه کش هستی و دومندش وجودت پر از کینه و حقارته سومندش کمبود روحی خیلی داری

      • کامران

        آدم انقدر بیشعور کم پیدا میشه، کاش مادر پدرها واسه تربیت بچه هاشون بیشتر وقت بذارن یا اگه نمی تونن بچه دار نشن، بیرانوند تو زندگینامه اش گفت اولین قراردادش با نفت که چند صد هزار تومن بود رو فرستاد برای خانوادش که بگه میشه از فوتبال هم پول درآورد، ولی کلا به تو چه که کی با استعداد تر و با پشتکار تر از بیرو هست؟ مطمئنم تو تا سر کوچه هم بری نمی شناسنت از شدت حسادت یه گوشی گرفتی دستت شدی زامبی مجازی

      • رادین دوست عباسی رونالدو این

        این متن که شما نو شتید

    • علی

      وقتی توی تیم حکومتی باشی وفدراسیون و رانت خواران و سازمان لیگ و ابر و ماه و خورشید و فلک در کار باشند حالا حالاها این بچه درون دروازه هست البته یادم خبرگزاری های جیره خوری مانند شما هم که هستند وگرنه تمام متخصصان میدانند که از این بهتر هم داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر پرده حقارت و کینه از جلو چشمات کنار بره بهتر درک میکنی که بیرانوند به عنوان یک جوان روستایی با زحمت و تلاش به اینجارسیده و باعث افتخار ایران هستس و ی الگوی واقعی برای جوانان

    • بدون نام

      خدا به ما هم یه شانسی بده اه
      اخ
      ما رو بکش از دست این تحریمات راحت شیم

    • وحید

      خودتان و کشتید با این پنالتی شانسی ، یا رب مبادا گدا معتبر شود!!

    • ایرانی

      اونقدر از این مزخرفات نوشتید که یارو جوگیر شده و درست هم نمیشه . کلا ولش کنن میخواد همه رو کتک بزنه . واقعا در روزنامتونو ببندید که هنوز فرق یه دروازه بان عادی رو با حرفه ای نمیفهمین . دوتا پنالتی گرفته و یه ضربه سر اونم الله بختکی . درخشش . درخشش . ؟؟؟؟؟؟؟ کدوم درخشش . کیروش رفت و جیره خورهاش هنوز دهنشون بازه .

    • کیسه مثل داعش دو بار شیش تایی شده

      جیره خوراش همون کیسه کشایی مثل تو هستند ایرانی نوشتی ولی یه کینه ای هستی

    • شاهین

      والا من پرسپولیسی نیستم و همیشه دلم میخواد ببازه اما نمیدونم چرا نظرات اینجوریه ، هیچ جای دنیا کسی از سیاه چادر و کارتن خوابی به تیم ملی کشورش نرسیده چه برسه که مثه بیرانوند بدرخشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج