۸۳۵۱۵۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

جهرمی: اثرات فناوری بر زندگی بشر را در کره جنوبی به چشم دیدم

وزیر ارتباطات گفت: در سفر چند ماه قبلم به کشور کره جنوبی، اثرات فناوری بر زندگی بشر را به چشم دیدم.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز برگزار شد، طی سخنانی گفت: مدتی پیش که خدمت رهبری رسیدم، ایشان در مورد اثر فناوری اطلاعات فرمودند فناوری در هر جایی ورود کند، فرهنگ ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در سفر چند ماه قبلم به کشور کره جنوبی، اثرات فناوری بر زندگی بشر را به چشم دیدم، یادآور شد: تغییرات در حوزه فناوری می‌تواند مثبت یا منفی باشد و بستگی دارد که فناوری را چطور درک کنیم و چطور با زندگی خود هماهنگ کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در گذشته سلطه‌گران با حمله به کشورهای دیگر، آنها را تحت سلطه خود قرار می‌دادند ولی امروز به دلیل بازخورد بسیار بد در افکار عمومی، حالت عمومی و قدیمی آن امکان پذیر نیست و را سلطه تغییر داده‌اند.

وی افزود: امروز سلطه‌گری در حوزه اقتصاد ورود داشته است و شرکت‌هایی مثل اپل در آمریکا تحت حمایت آنها فعالیت می‌کنند.

جهرمی گفت: امروز کشور چین در حال رقابت با سلطه آمریکا در حوزه فناوری‌های نوین است به طور مثال در حوزه ساخت چیپست به دستاوردهای خوبی رسیده است و به همین دلیل در این حوزه با تحریم های آمریکا روبرو شده است.
وزیر ارتباطات افزود: در عرصه فناوری اطلاعات سازمان جهانی مخابرات در ذیل سازمان ملل است که نظام تصمیم‌گیری در آن بر اساس اجماع است اما در عرصه اینترنت هنوز اجماع حاصل نشده و مقررات گذاری در این عرصه در اختیار شرکت‌های آمریکایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 26 درصد از کل سرمایه گذاری دانش آی سی تی را امریکا می‌دهد اظهار داشت: کل حجم سرمایه‌گذاری کشورهای آسیایی 11 درصد است که سهم چین از این میزان 8 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: ما در شبکه‌های اجتماعی شاهد بهترین خدمات با بهترین کیفیت هستیم اما قانون حاکم بر آن قانون ایالات متحده است در واقع حاکمان فضای مجازی با ایجاد شرکت ها در دل دولت‌ها مدیریت ها را در اختیار می‌گیرند.

وی افزود: شاهد هستیم که ایالات متحده در یک حرکت غیر قانونی و بسیار مذموم که البته همواره شأن آن بوده است زیر تعهدات خود زد و از یک توافق بین المللی بیرون آمد و در شرایطی که اروپا قصد دارد جلوی آن بایستد اما شرکت ها حاضر به همراهی با دولت‌ها نیستند و این رفتار برای کل دولت‌ها معضل است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: کشورهای مختلف در مقابل رفتار ایالات متحده روشهای مختلفی در پیش گرفته‌اند چین اعتقاد دارد که ایده اش همان ایده ایالات متحده است و می‌گوید من هم باید فناوری را توسعه دهم و می‌خواهم سلطه‌گری کنم و در این راه در مقابل آمریکا می ایستد.در واقع چین به دنبال سهم است و در این راه سرویس های بین المللی را در کشور خود محدود می‌کند و مقررات گذاری کرده و شرکت های آمریکایی را مجبور به تبعیت از این مقررات می کند.

وی داشتن جمعیت قریب به دو میلیاردی را از مزیت های کشور چین عنوان کرد و گفت: علاوه بر این چین در حوزه تولید دانش و فناوری سرمایه گذاری زیادی کرده و نیاز مردم خود را فراهم کرده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: چینی‌ها سرورهای خود را دارند و چالشی که ترامپ با شرکت‌های فناوری چینی دارد و برخی رسانه ها می‌گویند که به خاطر فعالیت آن در ایران بوده اینطور نیست بلکه به علت این است که شرکتهای چینی به جایی رسیده اند که مستقل از فناوریهای آمریکا عمل می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: روسیه هم با همان ادبیات تک‌صدایی با خط مشی آمریکا مقابله می‌کند. این کشور در حوزه مکانیک قوی است اما در حوزه فناوری و رشد قابل توجهی نداشته است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: روسها اعتقاد دارند که باید در لایه ارائه خدمات محصولات خوب ارائه دهند و شاهد هستیم ک در حوزه شبکه های اجتماعی فعال هستند و آنقدر رشد کردند که آمریکایی‌ها می‌گویند روسیه با تغییر افکار عمومی در انتخابات آمریکا دخالت می‌کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: در واقع روس ها در لایه کاربرد و محتوا فضای تهدید را تبدیل به تهدید متقابل کرده است.

وی درباره راهبرد اروپا درباره سلطه جویی آمریکا گفت: اروپایی ها می گویند ما از سلطه جویی آمریکا به تنگ آمده ایم و پیشقراول این رویکرد هم مکرون است که بر چند جانبه گرایی در برابر سیاست های آمریکا تاکید دارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تحول دیجیتال در دنیا گفت: در حال حاضر علوم بین بخشی با چسب فناوری اطلاعات به هم متصل می شوند و با این فناوری شیوه حکمرانی را عوض کرده است. ما شاهد هستیم که با ظهور تکنولوژی بلاک چین دیگر بانک ها و ثبت احوال معنای خود را از دست داده‌اند.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش به گفتمان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت اقتصاد مقاومتی یک گفتمان و ایدئولوژی اقتصادی است اقتصاد مقاومتی یک پروژه نیست ما می‌بینیم که برخی با ظلم به این مفهوم یک گاوداری را افتتاح می کنند و می گویند که پروژه اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظامات تولید در عرصه های مختلف در چهارچوب اقتصاد مقاومتی متحول شود اظهار داشت در این چهارچوب باید دید که بنگاه های مولد، و تولید کننده و یا مصرف‌کننده چه نقشی دارند. برخی اعتقاد دارند که ما باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم و این امر برداشت عوام از موضوع شده است

آذری جهرمی گفت ما می‌بینیم که ما یک محصول بی کیفیت را ده برابر قیمت به مصرف‌کننده تحویل می دهد و بعد هم زبان اش دراز است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی کار می‌کند و می گوید باید از من حمایت کنید این چه اقتصاد مقاومتی است که یک جنس بی کیفیت را ده برابر قیمت به مصرف‌کننده بدهید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد ما باید در لایه خدمت کار کنیم، خدمتی که مزیت رقابتی داشته و مبتنی بر خلاقیت ها در عرصه فناوری باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان در عرصه تکنولوژی فناوری اطلاعات ما را تحریم کرده‌اند اظهار داشت یک شرکت آمریکایی از 80 خدمت 69 مورد آن را تحریم کرده چرا که آن 69 مورد توانمند ساز است و آنهایی هم که باز است را هم خودمان می بندیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود ضمن اینکه نظام حقوقی ما غریب نواز است به طوری که سیستم داخلی صدهزار مانع دارد اما سیستم بیرونی بی مانع فعالیت می‌کند.

وی در عین حال با اشاره به نقش جوانان که با وجود محدودیت ها در این عرصه فعال هستند اظهار داشت در سال 1392 تعداد کل اپلیکیشن های موجود 400 عدد بود که این تعداد در دی ماه سال 96 به 130 هزار عدد رسید و امروز به 250 هزار اپلیکیشن عبور کرده است .

آذری جهرمی گفت علاوه بر این در سال 1392 میزان ترافیک مصرفی کاربران ما 73 گیگ بوده است که این عدد در شهریور ماه سال 96 هزار گیگ شده است.

وی ادامه داد این اتفاقات توسط جوانانی رخ داده که باید با همه دردسر ها تحریم ها به فعالیت خود ادامه دهند ادامه دادند و تلاش کردند به جای مطلوب برسند

آذری جهرمی خاطرنشان کرد نخست وزیر هند می‌گوید در سال 2025 20 درصد از درآمد ناخالص داخلی هند اقتصاد دیجیتال خواهد بود به طوری که از 5 تریلیون دلار درآمد ناخالص داخلی یک تریلیون دلار از آن اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

وی یادآور شد ما همانطور که در عرصه هسته ای جزود معدود کشورهایی هستیم که به دانش چرخه هسته‌ای رسیده ایم و یا به چرخه فضایی رسیده ایم و در نانو و سلول های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن داریم در عرصه فناوری اطلاعات هم توانمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد فناوری اطلاعات فقط یک پیام رسان نیست برخی توسعه فناوری و پیشرفت ها در این حوزه را به یک پیام‌رسان قیاس می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت ا اعتقاد ما این است که در انقلاب صنعتی چهارم ایران از توانمندترین کشورها است که می‌تواند منابعی را به خود اختصاص دهد و این حرکت شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به چشم دیدی آره؟ تیر توی اون چشمت

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        من گفتم جهرمی پیدایش نیست نگو زحمت کشیده با اهل و عیال کره جنوبی تشریف داشتن خوب خوش گذشت راستی حق ماموریت شما هر روز ۱۵۰ دلار است شما که یک‌ماه آنجا بودی چقدر میشود ،
        جهرمی شما هنوز استفاده درست از تلفن همراه را بلد نیستین چطوری میخواهی خودت را با فرهنگ کره جنوبی هماهنگ کنی این دیگه از آن حرف ها بوده.

    • بدون نام

      بجا فیلتر کردن چهارتا چیز یاد میگرفتی ۵۰ سال پیش ما کجا بودیم اونا کجا بودن الان ما کجایی اونا کجان..
      .یکم فکر کنیم

    • نه

      کره جنوبی آمریکا پشتش!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم یمن فلسطين سوریه پشتمونه

    • منوچهر شمسی

      اقای وزیر دیر رفتید کره جنوبی من ۱۹۸۵ رفتم ۱۴ روز بدون ویزا انجا بودم .با مردم بسیار شریفی روبرو شدم .یه سوار اتوبوس شدم که ایستگاه بعدی که مقصدم بود پیاده شوم. اتوبوس که حرکت کرد دیدم یه دختری بسیار زیبا حدودا ده ساله دنبال اتوبوس میدوه . وقتی ایستگاه بعدی پیاده شدم دختر بچه به طرف من آمد ودر حالی که اشاره به ایستگاه بعدی میکرد یه اسکناس پول کره به سمت من دراز میکرد .بعد از کمک چند نفر با زمان اشاره متوجه شدم اسکناس مذکور در ایستگاه قبلی از جیب من افتاده خواستم اسکناس را بخودش ببخشم چند نفری که انجا بودندن اعتراض کردند که یعنی نه اینکار را نکن. و چندین مورد مشابه دیگر .

    • بدون نام

      و در ایران هم اثرات وی پی ان و فیلتر را می بینیم.

    • ق

      خدا بیامرزد امیر کبیر وساختن توپ جنگیش توسط یک فرد اصفهانی در ایران کسی به فکر پیشرفتهای صنعتی نیست

    • بدون نام

      چه جالب آقای وزیر چشم بسته غیب گفت.....

    • ebi

      وزیرمون تازه دیده!
      وای ب حال ما
      فکر نکنم ببینیم

    • بدون نام

      ودرایران هم اثرات تحجر را درزندگی مردم می بینیم

    • آدولف هیتلر

      به ارباب بگو این عکس ها که تو اینستاگرام ه الان اثرات بدی رو جوانان پاک این مملکت گذاشته فیلترش کنید جوانان. دارند آلوده به گناه میشند یه وقت جوانان آلوده به گناه و به چشمشون میبینند

      پاسخ ها

      • آدولف هیتلر

        کامل نزاشتی

    • رسول

      خب چشم دلت روشن آقای این همه پول حیف و میل میشه اختلاس میشه، خب بدید این آقایون برن دنیا رو ببینن بعد بفهمن عقب موندگی یعنی چی!

    • بدون نام

      اینجا به جرم استفاده از تکنولوژی مثل جاروبرقی ولباسشویی محاکمه می شود.

    • خدا

      نه؟؟؟اونوقت کج کج هم مثل همیشه نیشخند زدی که اینارو باش ،بیا ببین ماچجوری مردم را مچل خودمون کردیم و اسم اشو گذاشتیم تکنولوژی روز (مثل سامانه کارت ملی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج