جاباما
۸۳۵۳۳۹
۸ نظر
۵۰۹۳
۸ نظر
۵۰۹۳
پ

خودخواهی‌هایی که به رابطه‌تان آسیب می‌زنند

رفتار‌هایی که ما برای راضی کردن خودمان پیش از دیدن نیاز‌های دیگران در پیش می‌گیریم تبدیل به عاداتی می‌شوند که دست کشیدن از آن‌ها دشوار است، اما غیرممکن نیست. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به برخی عادات خودخواهانه‌ای که بر روابط‌مان سایه می‌افکنند و آن را زشت می‌کنند.

برترین‌ها: ما انسان‌ها تمایل داریم به نیاز‌های خودمان بیش از اندازه توجه کنیم و بیشتر به دنبال خواسته‌های خودمان باشیم تا دیگران. در دنیای امروز به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که اصلا خودخواه نباشد و برای همین وقتی کسی را می‌بینیم که واقعا خودخواه نیست، او را تحسین می‌کنیم.

رفتار‌های خودخواهانه‌ی ما می‌توانند جنبه‌های زشتی از رابطه‌مان باشند. رفتار‌هایی که ما برای راضی کردن خودمان پیش از دیدن نیاز‌های دیگران در پیش می‌گیریم تبدیل به عاداتی می‌شوند که دست کشیدن از آن‌ها دشوار است، اما غیرممکن نیست. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به برخی عادات خودخواهانه‌ای که بر روابط‌مان سایه می‌افکنند و آن را زشت می‌کنند.

خودخواهی‌هایی که به رابطه‌تان آسیب می‌زنند

وقت من

خیلی از ما گاهی نسبت به وقت‌های کوچک‌مان هم زیادی وسواس نشان می‌دهیم. چند بار پیش می‌آید که از جمله‌ی «وقتم هدر رفت» استفاده کنید؟ احتمالا بار‌ها در زندگی‌تان آن را به زبان آورده‌اید، شاید هم همین دیروز! وقتی صحبت از وقت و زمان می‌شود به راحتی ممکن است در دام خودخواهی بیفتیم، اما مدام به وقت خود اهمیت دادن خطرناک است. شما تنها آدم وجود در رابطه‌تان نیستید!

هرگز فراموش نکنید که در زندگی مشترک، زمان نیز مانند هر چیز دیگری مشترک است. به جای اینکه فکر کنید کاری که همین الان انجام می‌دهید، مهمتر از هر چیز دیگریست، قدمی به عقب بردارید و وقت و زمان همسرتان را نیز مدنظر قرار دهید. آیا همسرتان هم در برنامه ریزی شما نقشی دارد؟ اگر نه، پس باید رویه‌ی خود را اصلاح کنید. یک گفتگوی صمیمی و مثبت با همسرتان را ه. حل ترک عادت شماست.

نیاز‌های من

ما انسان‌ها خودخواهیم! وقتی سعی داریم با انسان دیگری رابطه‌ای برقرار کنیم، باز هم فقط به خودمان فکر می‌کنیم. بعضی‌ها راحت‌تر می‌توانند تمایلات خودخواهانه‌ی خود را تا حدودی کنار بزنند، اما برای عده‌ای دیگر واقعا سخت است. نیاز‌ها همیشه فیزیکی نیستند؛ همه‌ی ما نیاز‌های روحی و معنوی زیادی داریم.

شما باید همان رفتاری را که انتظار دارید همسرتان با شما داشته باشد نسبت به او انجام دهید. اگر همیشه فقط خواسته‌های خودتان الویت داشته باشند چگونه توقع دارید او جور دیگری رفتار کند؟ رابطه زناشویی به این معنی نیست که خودتان را فراموش کنید بلکه باید به نیاز‌های همسرتان هم اهمیت دهید و دلسوزانه رفتار کنید تا تعادل مطلوبی برقرار شود. تصور کنید وقتی همسرتان ببیند شما به نیاز‌ها و خواسته‌های او توجه دارید، برای شما چه فداکاری‌هایی خواهد کرد.

خودخواهی‌هایی که به رابطه‌تان آسیب می‌زنند

احساسات من

این جنبه از خودخواهی واقعا زشت و آزاردهنده است و متاسفانه به راحتی نیز تبدیل به یک عادت همیشگی می‌شود. وقتی در مورد مشکلات‌تان حرف می‌زنید، مخصوصا زمانی که چیزی شما را عصبانی کرده است، دور از انتظار نیست که طرف مقابل را بابت احساسی که دارید متهم کنید و مقصر بدانید. مراقب باشید در این دام گرفتار نشوید. احساسات شما مهم‌اند و باید آن‌ها را به زبان بیاورید، مخصوصا وقتی که می‌خواهید کاملا روراست و شفاف باشید، اما کلمات خود را هوشمندانه انتخاب کنید. احساسات شما هر چقدر هم که مهم باشند نباید ابراز آن‌ها به قیمت آزردگی همسرتان تمام شود.

برای شنیدن حرف‌های همسرتان وقت بگذارید و به همدیگر اجازه دهید احساسات هم را در موقعیت‌های گوناگون بدانید. بگذارید زمان‌هایی که با هم اختلاف دارید، فرصتی باشد برای به اشتراک گذاشتن موثر احساسات. شما این حق را دارید که چیز‌هایی را که منجر به خشم و رنجش‌تان شده‌اند بروز دهید، اما هرگز اجازه ندارید طرف مقابل را در موقعیتی قرار دهید که فکر کند احساسات او مهم نیستند. قوانین منصفانه جنگیدن را بلد باشید و به هم فرصتی برابر بدهید. جملات و کلماتی که از دهان شما خارج می‌شوند مسئولیت احساسات‌تا ن. را بر عهده دارند، بنابراین انتخاب واژه‌های مناسب هنر و مهارتی است که به آن نیاز دارید. این فرمول را فراموش نکنید: «من احساس .. می‌کنم وقتی که تو..، زیرا ..».

خودخواهی‌هایی که به رابطه‌تان آسیب می‌زنند

شکستن عادت زشت خودخواهی اصلا کار ساده‌ای نیست، اما قابل انجام است. یادتان باشد ارزش قائل شدن برای طرف مقابل، اولین قدم برای دور شدن از خودخواهی است. وقت شما همیشه هم فقط متعلق به خودتان نیست، این فقط شما نیستید که احساس دارید، فقط شما نیستید که نیاز‌ها و خواسته‌هایی دارید و تنها شما نیستید که باید مورد احترام باشید. تمرین کردن برای ترک عادت خودخواهی هر چقدر هم که دشوار باشد ارزشش را دارد، چون دست آورد‌های آن به رابطه‌ی شما رنگ و بویی تازه می‌دهد که هر دوی شما از آن سود خواهید برد.

منبع: marriage

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمامش تو زنی که من میبینم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داخل تو هم هست دیگه ! شما ها ( مخاطبم اون غشر جامعه است که از صبح تا شب غر می زنند فارغ از جنسیت ) همیشه در خواست های غیر معقول از همسرتون دارید ولی توقع دارید که اون سر به زیر و راضی باشه چرا یه بار خودتون رو مقصر نمی دونید اگه با یه انسان ازدواج کردید انجام کار های خوب اون رو هم کم کم مجبور به عمل متقابل می کنه اگه هم طرف مقابلتون اصلا حرف حالیش نمی شه پروسه ی طلاق رو آغاز کنید

      • بدون نام

        در ضمن بلافاصله نرید ازدواج مجدد کنید چون توی اون زمان از نظر عاطفی آسیب دیدید و انتخاب دومتون هم غلط از آب در میاد و نمی تونید یک تصمیم عاقلانه بگیرید

    • بدون نام

      کسی که از بچگی آدم بارش نیاوردن انتظار دارید همسرش درستش کنه ؟؟؟؟

      من هر چی دوروبرم رو نگاه می کنم ، می بینم مامان ها خیلی راحت و عمدا. دارن بچه هاشون رو تنبل و همزمان زورگو بار میارن

      شما فکر کنید انسان تنبل و زور گو و خودشیفته چه فاجعه ای است برای جامعه !!!!!!

      همکارم برای پسرش دختر برادرش رو گرفته ،میگه روز عروسی به من گفتن. این خورده و خوابیده و درس خونده ، ناز پرورده است ،نمیاد که کارای تو رو انجام بده !!!!!

      میگه حالا هم من براش میپزم و می شورم ،خانم بازم دنبال کار و درس و پول درآوردن که سر ما منت بذاره و بگه استقلال مالی دارم پس به پسر شما نیاز ندارم ،کار خونه هم نمی کنم

      ،پسرم میاد میگه مامان بیا خونه رو جارو بزن

      حالا فکر کنید این زن بخواد بچه بیاره !!!!!

      پوشک بچه رو مادر شوهر باید عوض کنه ،اما حق نداره یه کلمه تو تربیت اش دخالت کنه .

    • بدون نام

      والا اینا دقیقا خصوصیات شوهر کنه

    • بدون نام

      فقط آدم شانس بیاره و با یک آدم باشعور ازدواج کنه دیگه بقیه اش حرفه یا باید یک عمر تحمل کنی یا بزنی زیر همه چیز.

      پاسخ ها

      • بی نام

        اره بخدا چقد سخته انتخاب اردواج.منم خیلی میتزسم ازازدواج میترسم اون چیزی که فکمیکنم نباشه یااون کسی که مبخوام نباشه

      • بی نام

        اره بخدا چقد سخته انتخاب اردواج.منم خیلی میتزسم ازازدواج میترسم اون چیزی که فکمیکنم نباشه یااون کسی که مبخوام نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج