۸۳۵۳۴۸
۵۰۵۹
۵۰۵۹
پ

نکات استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی

دستگاه تصفیه هوا یکی از لوازم خانگی نسبتا گران قیمت محسوب می شود که قادر است در هر فصلی از سال، دمای خانه را به شرایط دلخواه برساند. این وسیله به نام کولر گازی هم شناخته می شود و اغلب برای خنک کردن فضای داخلی در فصل های گرم پر طرفدار است.

برترین ها - ترجمه از صدف حقیقت: دستگاه تصفیه هوا یکی از لوازم خانگی نسبتا گران قیمت محسوب می شود که قادر است در هر فصلی از سال، دمای خانه را به شرایط دلخواه برساند. این وسیله به نام کولر گازی هم شناخته می شود و اغلب برای خنک کردن فضای داخلی در فصل های گرم پر طرفدار است.

نکات استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی

ولی آیا می دانید بهترین دمایی که این دستگاه می تواند برای هوای خانه تامین کند، چه عددی است؟ زمانی که می خواهید هزینه ای را بابت خرید دستگاه تهویه هوا یا کولر گازی کنار بگذارید، باید مبالغ اضافی مانند هزینه های نگهداری از جمله تعویض فیلتر یا هزینه های خدماتی مانند تنظیم و نصب را هم در نظر بگیرید. البته ممکن است این مبالغ در مدلهای مختلف نیز متفاوت باشند. حتی دما و برنامه مورد نظر شما هم می تواند بودجه مورد نیاز برای خرید وسیله را تغییر دهد. پس قبل از اقدام برای خرید این دستگاه، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد دمای مناسب کسب کنید.

دستگاه تصفیه هوا را باید روی چه عددی تنظیم کنم؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که درجه حرارت ایده آل برای فضای داخلی خانه مانند اتاق خواب بین 25 تا 26 درجه سانتی گراد است. در این دما اگر از یک اتاقی که دستگاه تصفیه هوا دارد به اتاقی فاقد آن بروید، دچار شوک حرارتی نمی شوید. همچنین درجه حرارت فضای دارای دستگاه تصفیه هوا و فضای فاقد آن نباید بیشتر از 5 درجه سانتی گراد در نظر گرفته شود. برای اینکه از این میزان تفاوت درجه حرارت مطمئن شوید، دو دماسنج تهیه کنید و یکی از آنها را در اتاق خواب و دیگری را در فضای بیرون و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. شما می توانید برای ذخیره کردن انرژی هم تلاش کنید و از مسیرهایی که باعث هدر رقت انرژی می شوند، جلوگیری کنید. برای مثال راه های ورود و خروج هوا را ببندید و با توجه به فصل لباس مناسب بپوشید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود دستگاه تصفیه هوا با قدرت کمتری فعالیت کند، هزینه های برق مصرفی شما را هم کاهش می دهد.

در برخی از مناطق و شهرها که گرمای تابستان شدید و آزاردهنده است، از دستگاه تصفیه هوا و کولرهای گازی به صورت حداکثر و 24 ساعت روز استفاده می شود. با این وجود باید بدانید که روشن بودن دستگاه تصفیه هوا یا همان کولر گازی علاوه بر اینکه ممکن است برای سلامتی آسیب رسان باشد، به جیبتان و محیط زیست هم آسیب می رساند!

نکات استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی

با همه این توضیحات اگر همچنان قصد دارید برای خرید دستگاه تصفیه هوا اقدام کنید، باید در قبال آن مسئول باشید و فقط به فکر خود نباشید. توصیه می شود درجه حرارت این وسیله را کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم نکنید تا در این صورت بتوانید کارایی انرژی و مصرف برق منزل خود را در ماکزیمم حد خود نگه دارید. پیشنهاد می شود قبل از روشن کردن دستگاه تصفیه هوا یا کولر گازی، از بسته بودن در و پنجره ها مطمئن شوید.

عادت اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که درجه حرارت دستگاه را بسیار پایین می آورند تا هوای اتاق به سرعت کاهش یابد و سریع خنک شوند. ولی این روش صحیح نیست چون تنها باعث می شود مصرف انرژی به میزان زیادی افزایش یابد. صبور باشید و سعی نکنید درجه حرارت را به میزان زیادی کاهش دهید. بدن باید زمان کافی داشته باشد تا با محیط اطراف تنظیم و سازگار شود. اگر درجه حرارت را کمی بیشتر تنظیم کنید، بدن هم می تواند به خوبی دمای هوا را تحمل کند فقط شاید زمان بیشتری نیاز داشته باشد. حتی زمانی که دمای دستگاه تهویه هوا را روی عدد ۲۵ تنظیم کرده باشید هم با ورود به خانه، تغییر دمایی را کاملا احساس می کنید.

چگونه هزینه برق را کاهش دهید؟

استفاده از دستگاه تهویه هوا و کولر گازی راحتی بیشتری برای شما به همراه دارد، ولی باید بدانید که هزینه مصرفی برق را به میزان بسیار افزایش می دهد و ممکن است رد این شرایط تغییر بسیار محسوسی بر روی قبض برق خود مشاهده کنید. پس اگر می خواهید هزینه برق را کاهش دهید، پیشنهاد می شود به سراغ دستگاه های تصفیه هوایی بروید که دارای برنامه هستند و می توان مقدار استفاده کوتاه مدت در طول روز را روی برنامه های آن تنظیم کرد. در این صورت اگر خانه نباشید، خودش به طور اتوماتیک خاموش می شود.

نکات استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی

اگر از آن دسته افراد هستید که در طول فصل تابستان با هوای گرم و طافت فرسا برای خوابیدن حتما باید کولر گازی یا دستگاه تهویه هوا روشن باشد، می توانید از برنامه ای استفاده کنید که دمای هوا و مدت روشن بودن آن در طول شب با روز متفاوت باشد. البته باید بدانید که خوابیدن در حالتی که دستگاه تصفیه هوا روشن است، برای سلامتی تان خطرناک است. پس اگر برایتان مقدور است، سعی کنید این عادت را کنار بگذارید و بتوانید با خاموش بودن این وسیله هم به خواب بروید و خواب راحتی داشته باشید.

چنانچه در منطقه معتدل زندگی می کنید، نیازی نیست دستگاه تهویه و تصفیه هوا را در تمام طول روز روشن بگذارید. اگر در زمان عصر و بعد از ظهر هوا خنکتر می شود، فقط کافی است پنجره را باز کنید و از هوای خوش و طبیعی بیرون لذت ببرید. هر زمان که درجه حرارت فضای بیرون از خانه مناسب نبود، می توانید دستگاه خود را روشن کنید. در صورتی که در خانه شما پنکه سقفی هم وجود داشته باشد دیگر نیازی نیست درجه حرارت دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که 5 درجه با فضای خارجی تفاوت داشته باشد.

یکی از ساده ترین راهکارهایی که می توانید برای جلوگیری از گرمای خانه انجام دهید و البته بهتر است آن را در اولین قدم در نظر بگیرید، این است که گرمای اضافی را تا حد ممکن از خانه دور کنید. این مرحله می تواند از طریق جلوگیری از ورود گرما به خانه به انجام برسد یا حتی گرمایی که از دستگاه های درون خانه مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سشوار و خشک کن تولید می شوند را کاهش دهد. استفاده از لوازم برقی را در ساعاتی انجام دهید که خنک ترین دمای روز را داشته باشد.

منبع: steptohealth

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج