جاباما
۸۳۵۵۶۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

«جوان»: ادبیات «حق‌شناس»، فاشیستی است

عضو اصلاح‌طلب شورای شــهر در نامــه‌ای باج‌خواهانه به شهردار تهران که نشانه‌ای از دغدغه مردم و شهروندان در آن نیست و فقط یک فهرست طلبکاری اصلاح‌طلبانه است، حناچی را تهدید به «سقوط» کرد!

روزنامه جوان نوشت: عضو اصلاح‌طلب شورای شــهر در نامــه‌ای باج‌خواهانه به شهردار تهران که نشانه‌ای از دغدغه مردم و شهروندان در آن نیست و فقط یک فهرست طلبکاری اصلاح‌طلبانه است، حناچی را تهدید به «سقوط» کرد!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر پایتخت نامه‌ای خطاب به شهردار تهران نوشته که ادبیات فاشیستی قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی هم نزدش لنگ می‌اندازد! انگار نه انگار قرن‌ها است که دوره باج‌خواهی و گروکشی به سر آمده است. محمدجواد حق‌شناس، اما با اینکه اصلاح‌طلب است، در یک نامه ۷ بندی و با تکمله تهدیدی ۲ بندی در انتها، چماق باج‌خواهی را بر فرق سر شهردار مستقر پایتخت فرود آورده است.

پیروز حناچی البته انتخاب خود همین شورایی است که آقای حق‌شناس عضو آن است! با این حال دعواهای حزبی اصلاح‌طلبان آن چنان سنگین و دامنه‌دار است که اجازه نمی‌دهد تهران و تهرانی‌ها پس از دیدن سه شهردار در سه سال گذشته، خدمت و کاری را از مجموعه مدیریت شهری ببینند. حق‌شناس، یکی از اعضای شورای ۲۱ نفره پایتخت، کتباً به حناچی، شهردار منتخب همین شورا، نوشته است: به هر قیمتی رویه‌ات را اصلاح کن و گرنه سقوط می‌کنی!

سرویس جامعه جوان آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نامه‌ای خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران، او را به دلیل آنچه تغییر و چرخش رویه فاحش نسبت به مواضع گذشته عنوان می‌کند، به تجدیدنظر در رأی اعتماد یا فراهم کردن زمینه سقوط در بزنگاه‌های مدیریت شهری تهدید کرد.

ادبیات فاشیستی تهدید و ارعاب

محمدجواد حق‌شناس در نامه‌ای که در ادبیات فاشیستی هم نمونه آن کمتر دیده می‌شود، خطاب به شهردار تهران نوشت: «این گمان که شهردار پادشاه مطلقه‌ای است در جزیره‌ای مستقل به نام شهرداری که می‌تواند بنابه سلیقه و مصلحت و نفع شخصی خود و یا انتظارات بیش و کم برخی حوزه‌های قدرت حتی برخلاف رویکرد و نظر شورا کمیسیون‌های آن مدیران شهرداری را منصوب کند با اساس مدیریت شورایی همخوانی ندارد و برداشتی ناصواب است، اگر شهردار بخواهد بر این سیاق عمل کند در هر مرحله و هر شرایطی که باشد اینجانب به عنوان منتخب مردم در شورای شهر در تجدیدنظر نسبت به رأی اعتماد خود کوچک‌ترین تعللی نخواهم کرد، زیرا چنین تعللی خیانت در امانت و رأی مردم به حساب خواهد آمد.»

در بند دیگر این تهدیدنامه آمده است: «پیش از انتخاب انتظارات و تعهداتی مشخص در حفظ و حراست از رویکرد اصلاح‌طلبی و حفظ هماهنگی و تعامل با شورا و کمیسیون‌های آن و مواردی از این دست مبنای مذاکرات و پیش‌شرط حمایت از شما بوده است. اینکه به محض نشستن بر کرسی قدرت فراموشی پیشه کرده و خلف وعده آغاز نمایید که متأسفانه روندی تصاعدی به خود گرفته است، از عجایب روزگار ما است.

ابتدا در اظهارات و مواضع اعلامی و بعد در روند انتصاب مشاهده شد که برخلاف پیمان عمل می‌کنید و این پیمان‌شکنی با منطق، اخلاق و عرف و قاعده کار جمعی و شورایی و حتی اصول ابتدایی زیست اجتماعی تعارضی آشکار دارد و قطعاً پاسخ چنین خلف وعده‌ای سکوت و مماشات نخواهد بود.»‌

گره زلف منافع شهر به منافع اصلاح‌طلبی

نمونه دیگری از ادبیات تهدیدآمیز و باج‌خواهانه در نامه عضو شورای شهر این تلقی و تصور که شورای پنجم توان تعویض شهردار دیگری را ندارد و شهردار با قدرتی مطلق‌العنان می‌تواند با شعار اقتدارگرایی و دم زدن از استقلال فردی با نادیده گرفتن شورا و مدیریت شورایی عمل کند یک توهم آشکار است و در تضاد کامل با انتخاب مردم، مبانی اصلاح‌طلبی و روح حاکم بر قانون شوراها است.

در آخر هم شهردار را تهدید کرده که در صورت عدم اصلاح رویه‌اش و پایبندی به مرامنامه اصلاح‌طلبی به سرنوشت سه شهردار قبلی دچار می‌شود.

تمام بندهای این نامه دو صفحه‌ای تلاش می‌کند شهروندی را در دایره اصلاح‌طلبی خلاصه کند و منافع شهر را با منافع این جناح گره بزند.

در حالی که اعضای شورای شهر در دوره پنجم با شعار خدمت به مردم رأی آورده‌اند از بدو تشکیل شورا گرفتار بازی‌های جناحی خود شده‌اند و شورا را به محلی برای بده و بستان‌های سیاسی خود تبدیل کرده‌اند.

متن و ادبیات نامه منتشر شده با سربرگ شورای اسلامی شهر تهران به حدی سنگین و تهدیدکننده است که احتمالاً از این پس باید منتظر زمزمه‌های انتخاب چهارمین شهردار پایتخت در چهارمین سال شورای شهر پایتخت بود. البته گزینه دم‌دست‌تر دیگری هم هست: حناچی شهردار بماند، به جناح‌ها باج بدهد و منویات‌شان را برآورده کند یا اینکه هر روز منتظر کارشکنی‌های جدیدتری باشد؛ بیچاره پایتخت و پایتخت‌نشینان که باید همچنان منتظر وعده‌های اصلاح‌طلبانه کار و خدمت بمانند و شاهد دعواهای سیاسی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاقبت چشم و گوش بسته رای دادن به افسادطلبان همین است و جالبتر اینکه چطور عده ای به حق شناس با آن سوابق سیاسی رای داده اند!؟

    • پیراسته

      این هم می گذرد یادتان هست بقایی ومشایی وجوانبخت و....

    • آدولف هیتلر

      اینا موقع جریمه کردن از اروپا الگو میگیرند موقع پیشرفت صنعت میگند ما مسلمونیم و کافران را با ما چکار

      حالا با این وضعیت حرف اینها رو جدی نگیرید

    • AAAAAAAAA

      روز نامه جوان این نام را انتخاب کرد که بتواند فردا بگوئید من جوان هستم و نفهمیدم چه گفتم،
      این یکی از راه کارهای فرار از قانون است.

    • بدون نام

      فامیلیش حق شناس ولی چیزی حق شناسی نمیداند درضمن منش اصلاح طلبها همینه اول همش دم اسلام و مملکت مردم سوار کرسی که شدند دیگه دنبال بخور بخور حزب بازی

    • بدون نام

      البته روزنامه جوان هم خودش اکثر مواقع فاشیستی عمل میکنه پس نمیخواد ایراد یکی دیگه را بگیره . به قولی میگن دیگ به دیگ میگه روت سیاه

    • س

      هم چی گفتی فاشیستی کباب شدم .از این نامه ها هر روز علیه دولتیها در سایتها.روزنامه ها و تریبون ها .گفته ميشه .ناراحتی نداره .حالا این بنده خدا هم کارش گیره از بزرگترها یاد گرفته تهدید کنه .ناراحت نشو جوان جان راست ی فاتف چی شد خبر نداری یه وقت تو دو دقیقه تصویب نشه توسط این فا.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج