جاباما
۸۳۶۹۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعتراض دبیرکل اوپک به تحریم‌های آمریکا

دبیرکل اوپک اعلام کرد این گروه نگران است تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک ( ایران و ونزوئلا)، تلاش‌های این گروه برای متعادل کردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده کنند.

ایسنا نوشت: دبیرکل اوپک اعلام کرد این گروه نگران است تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک ( ایران و ونزوئلا)، تلاش‌های این گروه برای متعادل کردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده کنند.

محمد بارکیندو در حاشیه یک کنفرانس نفتی در ریاض به رویترز گفت: آوریل زمان خوبی برای ارزیابی بازار و گرفتن تصمیم بر مبنای آن خواهد بود.

برنامه‌ریزی یک دیدار دیگر برای اوپک و متحدانش در وین

در این بین، مقامات اوپک به "اس اند پی گلوبال پلاتس" اظهار کردند اوپک قرار است پس از برگزاری نشست فوق‌العاده در روزهای ۱۷ و ۱۸ آوریل، دیدار دیگری را برای روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن در وین برگزار کند.

تاریخ ۲۵ ژوئن زمان نشست رسمی معمول اوپک خواهد بود و متحدان این گروه نیز روز بعد به مذاکرات خواهند پیوست.

ائتلافی متشکل از ۲۴ کشور اوپک و غیراوپک در حال اجرای یک توافق کاهش تولید است که در پایان ژوئن منقضی می‌شود.

اعضای این گروه قرار است در آوریل دیدار فوق‌العاده برگزار کنند که بازار بتواند هرگونه تصمیم درباره تمدید مدت کاهش تولید را هضم کند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه اظهار کرده بود که احتمال تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد. با این همه، وی در ادامه خاطرنشان کرده بود این گروه اطمینان حاصل خواهد کرد که بازار دچار کمبود عرضه غیرضروری نشود. او در حاشیه کنفرانس نفتی در ریاض در اظهاراتی به شبکه سی ان بی سی گفته بود من به همه شرکای خود در سراسر جهان اطمینان می‌دهم که ما محتاط مانده‌ایم و به عوامل و عرضه و تقاضای بازار متمرکز هستیم.

اظهارات فالح دو روز پس از توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتشر شد که بار دیگر به اوپک هشدار داده بود اجازه ندهد قیمت نفت بیش از حد افزایش پیدا کند. ترامپ روز دوشنبه در حساب توییتری خود نوشته بود: اوپک لطفاً راحت بگیر. دنیا نمی‌تواند یک افزایش قیمت دیگر را تحمل کند. این یازدهمین پیامی بود که رئیس جمهور آمریکا از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در توئیتر خطاب به این گروه ارسال کرده بود.

کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیراوپک متشکل از شش کشور که ریاست آن بر عهده عربستان سعودی و روسیه است، قرار است ۱۸ مارس در جمهوری آذربایجان دیدار کند. این مذاکرات با ابهامات پیرامون نیات آمریکا درباره تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران پیچیده خواهد بود. در این بین تولید نفت ونزوئلا نیز ممکن است پس از تحریم‌های ماه گذشته آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج