۸۳۷۱۷۱
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

تاجیک: تمدید FATF یک فرصت برای ایران است

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این‌که در حال حاضر بحث FATF از حوزه کارشناسی خارج و تبدیل به موضوعی سیاسی و بدتر از آن جناحی شده است که هر طرف برای تخطئه و منکوب کردن طرف دیگر می‌خواهد بکار گیرد، گفت: تمدید مهلت FATF یک فرصت برای ایران است به شرطی که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

خبرگزاری ایسنا: یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این‌که در حال حاضر بحث FATF از حوزه کارشناسی خارج و تبدیل به موضوعی سیاسی و بدتر از آن جناحی شده است که هر طرف برای تخطئه و منکوب کردن طرف دیگر می‌خواهد بکار گیرد، گفت: تمدید مهلت FATF یک فرصت برای ایران است به شرطی که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

نصرت الله تاجیک در ارزیابی خود از تمدید مهلت FATF به ایران، اظهار کرد: اگر با دید جامع‌تر و مسئولیت‌پذیری به مشکلات، نه تنها نسبت به آینده حکومت بلکه کشور نگاه کنیم، راهی نداریم جز این‌که قوانینی داشته باشیم تا هم استاندارد‌های زندگی مردم را افزایش دهد و هم خود را به استاندارد‌های جهانی نزدیک کنیم.

تاجیک: تمدید FATF یک فرصت برای ایران است

وی تصریح کرد: در واقع یک شهروند ایرانی در قدم اول به دلیل ارتباطات با رسانه‌ها و حجم وسیع اطلاعاتی که در حال جابجا شدن است، نسبت به گذشته سریع‌تر و بیش‌تر در جریان زندگی سایر نقاط دنیا قرار می‌گیرد؛ بنابراین از منظر افزایش سطح رضایت‌مندی مردم نیاز داریم به سمتی حرکت کنیم که استاندارد‌های زندگی آن‌ها را در تمامی بخش‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ارتقاء دهیم تا آن‌ها احساس نکنند که سطح زندگی‌شان نسبت به مردم سایر نقاط دنیا پایین‌تر است. یعنی کشور به قوانین روزآمد و کارا نیاز دارد که سطح رضایتمندی شهروندان را نه تنها تثبیت و افزایش دهد، بلکه تجمیع رضایتمندی عمومی حکومت و کشور را بیمه کند.

با مجموعه سیاست‌های اقتصادی‌مان به گونه‌ای عمل کردیم که آسیب پذیر شدیم

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در این مدت که بحث FATF مطرح شده، باید با قوانین داخلی به سمتی حرکت می‌کردیم که استاندارد‌های قابل دفاعی داشته باشیم، هم از نظر بالا بردن رفاه مردم و هم از آن جایی که ما کشوری هستیم که نمی‌توانیم از منظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صورت منزوی زندگی کنیم، این میزان خود را آسیب پذیر نمی‌کردیم.

تاجیک با بیان اینکه متاسفانه با مجموعه سیاست‌های اقتصادی‌مان به گونه‌ای عمل کردیم که آسیب پذیر شدیم، گفت: اقتصاد سیاسی ما در این سال‌ها دچار مشکل شده و به جای این که کشور از طریق فعال و شکوفا شدن اقتصاد از طریق فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی که مالیات‌شان را پرداخت کنند اداره شود، قسمت اعظمی از اداره کشور از محل فروش درآمد‌های نفتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال گذشته ۲۶ درصد به نفت وابسته بودیم و سال آینده ۳۵ درصد؛ یعنی به جای اینکه به سمت کاهش میزان وابستگی به نفت حرکت کنیم برعکس شده و وابستگی مان به نفت بیشتر شده است! متاسفانه بدنه حجیم دولت نیز مشکل دیگری است که باعث شده دولت به جای اینکه بودجه‌های عمرانی که اشتغال‌زا هستند را افزایش دهد به سمت افزایش بودجه‌های جاری پیش رفته است؛ بنابراین اگر اداره کشور از طریق وجوه حاصل از درآمد‌های نفتی محقق شود، یعنی هم بتوانیم نفت‌مان را بفروشیم و هم بتوانیم وجوه آن را با هزینه کم به داخل کشور برگردانیم، باعث آسیب‌پذیری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما شده است.

تمدید مهلت FATF یک فرصت برای ایران است

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تمدید مهلت FATF یک فرصت برای ایران است؛ زیرا شاهد هستیم اروپایی‌ها کانال مالی با عنوان اینستکس را در قبال ایران راه اندازی کردند، حتی کشور‌های غیر از اروپا مانند چین و روسیه نیز بر برجام پایبند مانده‌اند، اما به صراحت به ما اعلام کرده اند که بدون رعایت مقررات و قوانین بین المللی امکان تجارت با ما را ندارند و ترامپ هم که تکلیف را روشن کرده است.

در نتیجه این اتفاق را یک فرصت می‌بینم که ما باید مباحث داخلی را بجای آنکه به دنبال زمین زدن دولت باشیم توجه کنیم این بهمن دومینو وار هم به دولت ختم نمی‌شود و هم به حکومت خواهد رسید و تبعات امنیتی چنین اوضاعی با توجه به دسیسه‌های خارجی به راحتی قابل جمع و جور کردن نیست و بهتر است آن را در کانال کارشناسی قرار دهیم و بر اساس مصالح ملی و نیاز‌هایی که در جهت حفظ امنیت کشور است، تصمیم بگیریم که هم دست‌مان از زیر ساطور ترامپ خارج شود و هم بتوانیم از فواید کانال‌های مالی استفاده کنیم.

تاجیک در پایان گفت: بنابراین مهلت FATF یک فرصت است به شرطی که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، اما اگر بخواهیم مجددا تعلل کنیم و نتوانیم قوانین رابه تصویب برسانیم، نه تنها احتمال دارد تمدید تعلیق ایران از قرار گرفتن در لیست سیاه در کار نباشد، بلکه تنبیه‌هایی هم بر اساس مقررات داخلی گروه اقدام مالی متوجه ایران شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مراد نظری

      سلام بر تمام زحمتکشان بهترینها ی خبر برترینها اخبار داغ //
      نظر دادن هیچ ارزشی ندارد چون مسعولان دیگر درد مردم را
      نمیفهمند زندگی ها اعیانی شده وفاصلحه ها اوج گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرتون در مورد برجام چیه

    • AAAAAAAAA

      بله این آخرین فرصت است که تمام سرمایه ایران منهدم شود،
      روحانی آفرین به تو که تنهایی توانستی ایران را به تاراج بگذاری،
      مطب دیگر،
      شما چه مدارکی بر علیه مجلس و شورای نگهبان داری که همه آنها را سر جایشان نشاندی.

    • بدون نام

      کدوم فرصت از برجام و چیزای دیگه دیدیم شما اصلاح طلبا جز بی خردی و خراب کاری و خوردن و خوابیدن چیزی نمیدونید

    • محمد

      آره. مثل برجام.

    • ebi

      عالی گفته
      کاش بفهمیم تو چه موقعیتی هستیم و بدونن ک فقط روحانی زمین نمیخوره و خودشونن زمین میخورن

    • بدون نام

      فرصت سوزی شده هنر ، به چه می اندیشی ؟

    • بدون نام

      آقای تآجیک اگر مثل برجام نان آور همان بجام کافی

    • یوسف

      بنظر بنده زمان آن رسیده که قبل از پرداختن هزینه های سنگین سعی وخطا به راه موفق دنیا در مهار فساد اقتصادی پا نهاده وبا علم وتدبیر عمل کنیم وFATF را قبول کنیم

    • مج

      واقعا یک فرصت عالی است مانند برجام!!!

    • س

      چه عجب یکی یک حرف درست زد

    • بدون نام

      رییس FATF وزیر خزانه داری آمریکاست.....‌..............

    • بدون نام

      من نمیدانم اگر اف.ای.تی.اف.در کشورهای مختلف جهان مثلا آمریکا یا اروپا دارد اجرا می‌شود پس اینهمه هزینه مالی تروریستها از کجا تامین میشود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج