۸۳۷۱۹۴
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

کارگران حقوق ثابت می‌خواهند نه بن کارت!

یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: این کار ضمن حفظ قدرت معیشت کارگران موجب واقعی شدن دستمزد‌ها متناسب با شرایط روز می‌شود. به اعتقاد وی اگر به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم بهتر است مبلغ آن را به دستمزد کارگران اضافه کنیم، چون کارگران برای خرج و مخارج زندگی به حقوق ثابت امید بسته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: این کار ضمن حفظ قدرت معیشت کارگران موجب واقعی شدن دستمزد‌ها متناسب با شرایط روز می‌شود. به اعتقاد وی اگر به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم بهتر است مبلغ آن را به دستمزد کارگران اضافه کنیم، چون کارگران برای خرج و مخارج زندگی به حقوق ثابت امید بسته‌اند.

حمید نجف اظهار کرد: هر چقدر برای کارگران در کشور هزینه کنیم، موجب گردش اقتصاد و افزایش بهره‌وری می‌شود و ناهنجاری‌های گسترده اجتماعی را کاهش می‌دهد. امسال افزایش قیمت بسیاری از محصولات را شاهد بودیم و کارفرمایان تحت تأثیر نوسان دلار به سود سرشاری در افزایش قیمت تولیدات خود رسیدند، ولی سهم کارگر این وسط کجا بود؟

وی ادامه داد: وقتی کالایی چهار برابر قیمت مصرف کننده دست کارگر می‌رسد، حقوق یک کارگر باید چقدر باشد که بتواند این رقم را بپردازد و اساساً سهم کارگر در افزایش هزینه‌ها و نوسان ارز و تورم کجاست؟

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: متأسفانه بالا رفتن قیمت دلار، سکه، طلا، خودرو و برخی محصولات را افزایش حساب نمی‌کنیم، ولی به افزایش مزد کارگران که می‌رسیم چانه‌زنی می‌کنیم و به اخراج و تعدیل نیرو تهدید می‌کنیم که بسیار ناپسند است.

نجف در عین حال پیشنهاد دو مرحله‌ای کردن دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: ما می‌توانیم یک بار در انتهای سال و اسفند ماه برای شش ماهه اول سال تصمیم بگیریم و یک بار برای نیمه دوم سال دستمزد کارگران را افزایش بدهیم و این کار هیچ تأثیر منفی بر اقتصاد کشور ندارد و تورم هم ایجاد نمی‌کند.

وی توضیح داد: هر زمان می‌خواهیم در مورد دستمزد جلسه بگذاریم و تصمیم بگیریم این توجیه مطرح می‌شود که با اضافه کردن حقوق تورم بالا می‌رود و تعدیل نیرو اتفاق می‌افتد، اما سال بعد می‌بینیم که همان تورم و تعدیل نیرو را همچنان داریم و این توجیه مناسبی برای کارفرمایان و دولت نیست.

این کارشناس اقتصادی افزود: معتقدم اگر اقتصاد ما یک اقتصاد دارای ثبات بود و تورم عادی داشتیم می‌توانستیم هر پنج سال یک بار دستمزد‌ها را افزایش بدهیم، ولی شرایط امروز اقتصاد مساعد نیست و تلاطم زیادی دارد لذا بهتر است حقوق و دستمزد کارگران دو مرحله‌ای و متناسب با شرایط روز اقتصاد کشور تعیین شود.

نجف در پایان به طرح پیشنهاد افزایش نقدی دستمزد کارگران و بن کارت اشاره کرد و گفت: هر چیزی تحت عنوان بن کارت یا توزیع سبد کالا که دادن و ندادنش آمد و نیامد دارد برای کارگران حقوق ثابت نمی‌شود. اگر حقیقتاً به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم چرا این مبلغ را روی حداقل مزد کارگران اضافه نمی‌کنیم؟ کارگران به حقوق ثابت امید دارند، چون حقوق ثابت چیزی است که با آن کرایه خانه و اقساط بانکی را می‌دهند و خرج و مخارج زندگی را تنظیم می‌کنند لذا اگر وعده می‌دهیم که بن کارت یا کارت اعتباری خرید کالا به کارگران می‌دهیم حتماً باید به تصویب شورای عالی کار برسد و میزان و چند مرحله‌ای بودن آن مشخص شود.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد توزیع بن کارت اعتباری کارگران در حالی از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی مطرح شده که پیش از این برخی مقامات کارگری صدور بن کارت خرید کالا به جای پرداخت کمک هزینه جبرانی دولت و بسته حمایت غذایی را توصیه کرده بودند. به اعتقاد آن‌ها صدور بن کارت‌های خرید کالا موجب تقویت معیشت کارگران می‌شود و تورم را به جامعه تحمیل نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گورتونو گم کنین بی شرفا

    • بدون نام

      بن کارت چه بدرد کارگران میخوره!!!همون حقوق های پایه رو در سال آینده 30 درصد اضافه کنید خوبه

    • بدون نام

      وقتی جنس نیست چه بن کارتی

    • ع

      اگر کارگر قدرت خرید داشته باشد چرخه اقتصاد میچرخد..دراین صورت هم واحدهای تولیدی تولیدشان زیاد میشه هم تجار سود میکنن هم تمامی صنوف .چون بیشترین تعداد مصرف کنند ها ازنظر تعداد، خانواده های کارگری هستن.

    • کارگر بیچاره

      اقای نجف ضمن خسته نباشید
      باید از این اضهار نظر شما نهایت تشکر رو انجام بدم
      کاش امثال شما تصمیم گیرنده نهایی بودید
      واقعا این مسئله درد تمام کارگران است
      اما کسی که تصمیم نهایی رو میگیره بالای بیست میلیون حقوق ثابت دارد بجز پاداش ها اضافه کاری ها و .....
      لطفا کمی کارگران را درک کینم

    • زهره هستم.

      اگر دولت بخواهد بعنوان اضافه کردن برای حقوق بجایش بن کارگری بدهند میخواهند جنس ها ئ که در انبار ها بعلت گران بودن ملت نخر یدند. و دارد فاسد میشود برای تخلیه انبارها یشان. بجای اضافه کردن. حقوق. بخورد ملت زحمت کش میدهند. آفرین. ب این دولت. مقتصد دان ایران. که اینقدر بفکر این. قشر. زحمت. کش هستند. آهای آقای دولت. بیشتر از این آبروی. خودت را نبر نگذار تمام دنیا این طریق شما دولت مردان بی کفایت را مسخره کنند

    • بدون نام

      ما را به خیر شما مجلسیان دروغگو امیدی نیست...شر مرسانید

    • دانیال

      بن نمیخوایم هزار تومان خالی زیاد کنید ولی با بن کالا مارا فریب ندید اصلا به شما عوضی ها چه ربطی داره ما پولمون را چه جوری خرج کنیم بی شرف ها

    • بی نام‌

      کارگران هم افزایش حقوق را مطالبه دارند و هم خواستار حفظ حرمت و کرامت و عزّت خود هستند کارگران صدقه بگیر نیستند

    • بدون نام

      اره دیگران بهتر بلند پولا چه جور خرج کنند تا خود کارگر طرح بن بهتر وهدمند تره :-)

    • بدون نام

      حرف حق جواب ندارد،بن کارت بزارید دم کوزه،سر ما کارگران را چندین ساله کلاه گذاشتین،خجالت بکشید

    • بیکار

      حالاکه کارخانه داران قیمتهای اجناسشان چند برابر شده این کارگران هستندکه اگر حقوقشان افزایش پیدا کند باعث گرانی درکشور می شوند تاکی باید حق کارگران خورده شود

    • بدون نام

      چرت من کارگر هنوز هیچ بسته ای نکرفتم مگر قرار نبود سه بار بسته حمایتی بدن چه شد

    • بدون نام

      تورم خودش. بالاهست حقوق ماروبچسبین..دیگه نمیشه توایران نفس راحت کشید..توقرض وبدبختی داریم دستوپامیزنیم..شکم گشنه بچه هامون رومونوسیاه کرده..یکی بدادمردم برسه

    • عبداله ترکی

      حقوق کارگران باید۵میلیون تومن بشه تابتواننددرسایه خط فقرباشند.ریس جمهوراین کارگران بودندبه شمارایدادند پس فکرکارگرباش

    • بدون نام

      تواین وضعیت کسی دلش بحال کارگران نمیسوزه درحالی که بااین همه تورم حقوق کارگربایدبالای 5میلیون باشه.. همه جنسها چندبرابرشده کارفرماها کلی سود میکنن ولی حقوق کارگرها ثابت مونده هرسال میان 20درصداضافه میکنن یعنی 150یا200هزارتومان اضافه میکنن سال به سال کارگرهارا فقیرتر وبدبخترمیکنن..کسی که 20میلیون حقوق میگیره حقوقش میشه25میلیون ولی کارگری که یک میلیون حقوق میگیره حقوقش میشه یک میلیون و دویست هزار تومان.این یعنی ظلم درحق کارگرهاوخانواده هاشون

    • تتتبه

      کارشون اینه که ملتو گشنه نگه دارن

    • بدون نام

      بن کارت به درد زندگی ما نمی خورد با بن کارت شهریه دانشگاه ومدرسه وصاحب خانه را نمی توان داد پول بدرد ما فقیرها می خورد

    • بدون نام

      بن کارت هم بد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج