۸۳۷۳۴۸
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ در تله اون افتاد

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در ویتنام، روز پنجشنبه در تیتر یکی از مطالب خود نوشته است: «ترامپ باز هم از کیم جونگ اون بازی خورد.»

خبرگزاری فارس، تحلیل‌ها در آمریکا در خصوص شکست مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، بعد از دیدار سران دو کشور در ویتنام ادامه دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در ویتنام، روز پنجشنبه در تیتر یکی از مطالب خود نوشته است: «ترامپ باز هم از کیم جونگ اون بازی خورد.»

«جاش راگین»، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی در آغاز این مطلب می‌نویسد: «دولتمردان ترامپ همواره گفته‌اند با توجه به شکست‌های چندین دهه‌ای دستگاه سیاست خارجی آمریکا در قبال کره شمالی چاره‌ای جز امتحان روش جدید، شخصی و بالا به پایین ترامپ باقی نمی‌گذارد.

امروز، این روش به بوته آزمون گذارده شده. رویکرد ترامپ شکست خورده و پیونگ‌یانگ، شادانه در حال بهره‌مندی از مزایای آن است.»

این تحلیلگر، شکست مذاکرات ویتنام را در حکم پیروزی برای رهبر کره شمالی توصیف کرده است: «اشتباه نکنید؛ شکست نشست آمریکا و کره شمالی در هفته جاری برای رهبر کره شمالی در حکم پیروزی است. ترامپ و مقام‌های دولت او برای اینکه اوضاع را عادی جلوه بدهند می‌گویند که کره شمالی وعده داده تعلیق آزمایش‌هایش را ادامه دهد و ادعا می‌کنند مقادیر نامشخصی پیشرفت در گفت‌وگوها صورت گرفته و نوید ادامه مذاکرات را می‌دهند.»

در ادامه تحلیل واشنگتن‌پست آمده است: «اما کیم با تمدید این فرایند بدون دادن هیچ امتیازی در زمینه خلع سلاح اتمی می‌تواند به پیشبرد توانمندی‌های هسته‌ای و موشکی کشورش ادامه داده و همزمان، ضمن بهره‌مند شدن از فرسایش روزافزون نظام تحریم‌ها، از ارتقاء جایگاهش به عنوان عضو جدید مورد احترام جامعه بین‌الملل حظ ببرد.»

در این تحلیل ادعا شده این اتفاقات به خودی خود رخ نداده‌اند و حاصل تدبیر رهبر کره شمالی هستند: «سوال اصلی این است که آیا این اتفاقات حاصل برنامه‌ریزی کیم بود؟ آیا او ترامپ را برای آمدن به هانوی تطمیع کرد و بعد مطالباتی را مطرح کرد که می‌دانست ایالات متحده هرگز آنها را نخواهد پذیرفت؟ شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند آنچه رخ داده دقیقاً همین بوده.»

خود ترامپ در کنفرانس خبری بعد از دیدار با رهبر کره شمالی، گفت که در گفت‌وگوها چه اتفاقی افتاده. او گفت کره شمالی با برچیدن تأسیسات هسته‌ای «یانگ‌بیون»، موافقت کرده، اما فقط در صورتی که تمام تحریم‌ها رفع شوند.

ترامپ گفت: «آنها تمایل داشتند از بخش‌های زیادی از مناطقی که ما می‌خواستیم هسته‌ای‌زدایی کنند، اما ما نمی‌توانستیم بابت آن همه تحریم‌ها را رفع کنیم. مجبور شدیم به همین خاطر، از مذاکرات خارج شویم.»

جاش راگین می‌نویسد: «حرف ترامپ صحیح است؛ چنین توافقی، وحشتناک می‌بود. یانگ‌بیون، تنها بخش اندکی از زیرساخت‌های هسته‌ای کیم را تشکیل می‌دهد. اما ترامپ نمی‌تواند ادعا کند که از این پیشنهاد بد جا خورده است. سی‌ان‌ان گزارش داد مقام‌های ارشد دولت ترامپ از مدت‌ها پیش به او گفته‌اند که کیم چنین موضعی دارد و از آن کوتاه نخواهد آمد.»

در ادامه آمده است: «به احتمال بسیار زیاد، پیشنهادات کیم به گونه‌ای طراحی شده بود که از یک طرف نشان‌دهنده مقادیر کافی انعطاف‌پذیری باشد تا ترامپ را به هانوی بکشاند، اما از طرف دیگر، مذاکرات را به شکست می‌کشاند. ترامپ مستقیماً در این تله افتاد و ظاهراً از آن خبر هم ندارد.»

در پایان این مطلب آمده است: «توافق نکردن، بهتر از توافق بد است، اما اینکه کیم بارها و بارها ترامپ را بازی می‌دهد، از آن هم بدتر است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تابرجام برنگردیدوحقوق ایران رابه رسمیت نشناسید!کره شمالی هیچ موقع به آمریکا،اطمینان پیدانخواهدکرد!

    • بدون نام

      کره شمالی از سادگی ترامپ استفاده کرده وخودشوکشوری که اهل تعامل و مذاکره نشان داده!بدون اینکه خلع سلاح شود!مردم کره جنوبی الان طرفداراتحادهستند

    • بدون نام

      از حقه ترامپ و یانکیها هم نباید غافل شد که می خواهند موضوع مذاکره با اون را تا دمدمه انتخابات گرم نگاه دارند و برای تجدید انتخاب این دیوانه نمای خود شیفته از ان بهره بر داری کنند.

    • بدون نام

      به ظاهر اون نگاه نکنید!بسیار زرنگ هست!

    • بدون نام

      ظریف یاد بگیر

    • بدون نام

      به همین خیال باشید که ترامپ به تله اون بیوفته.

    • بدون نام

      کاش با در نظر گرفتن همه جوانب منصفانه نقد میکردی نویسنده محترم . وقتی میشه لفظ پیروزی در مورد کره شمالی بکار برد که مردم کره از لحاظ معیشت و ازادی مشکلی نداشته باشن . اما وقتی پایه های حکومت دیکتاتوری مثل اون قویتر میشه یعنی شکست انسانیت و مردم سالاری و فقیر شدن مردم

    • بدون نام

      کاش برای ماهم این اتفاق می افتاد .اگر در طی سال هایی که مذاکره می شد مقداری از تحریم ها معلق میشد .شاید کمی از بار کم می شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همين خيال باش.
        همين الان خيال ميكنى اين نكبتى كه به زندگيتون افتاده بخاطر تحريمه؟
        خيال ميكنى غذا و دارو از اقلام مشمول تحريمند؟
        نه آى كيوى آريايى! اينها براى جبران كسرى بودجه وحشتناک ناشى از دزديها و بخوربخورهاى اين چند سال اخيره كه حالا از جيب توى ساده لوح داره جبران ميشه

    • رض

      کیم دی؟؟؟

    • بدون نام

      ترامپ که با یک توئیت قیمت نفت رو پایین و بالا میکنه. اونوقت در تله کیم افتاد؟؟
      چرا اینقدر دروغ و اکاذیب چاپ میکنی.
      الان صاحب و رئیس دنیا فقط آمریکاست.............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج