۸۳۸۳۱۱
۵۰ نظر
۵۰۷۹
۵۰ نظر
۵۰۷۹
پ

صدف خادم؛ دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه

ماجرا مربوط به صدف خادم، دختر ۲۴ ساله و بوکسور ایرانی است که قرار است به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی در رقابت‌های رسمی بوکس روی رینگ برود؛ کجا؟ در فرانسه.

روزنامه شرق: هنوز زمان زیادی از اینکه خبر رسید فدراسیون جهانی بوکس با پوشش بوکسور‌های زن ایرانی برای حضور در رقابت‌های جهانی موافق کرده است، نمی‌گذرد که همین حالا اتفاق خوب دیگری در راه است؛ ماجرا مربوط به صدف خادم، دختر ۲۴ ساله و بوکسور ایرانی است که قرار است به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی در رقابت‌های رسمی بوکس روی رینگ برود؛ کجا؟ در فرانسه. در واقع او به تورنمنتی در شهر رویان فرانسه دعوت شده تا روز ۲۴ فروردین اولین مسابقه رسمی‌اش را برگزار کند.

این دعوت قطعا ارتباطی با آخرین تغییراتی که فدراسیون جهانی بوکس برای زنان ایرانی در نظر گرفته است، ندارد، چون این رشته هنوز در ایران به صورت رسمی مجوز فعالیت نگرفته و بوکسور‌های زن ایرانی بیشتر در پارک‌ها یا زیرزمین خانه‌هایشان تمرینات را پیگیری می‌کنند. با این حال، سؤال اینجاست که صدف خادم چطور به تورنمنت رسمی بوکس در فرانسه دعوت شده است؟

صدف خادم؛ دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه

استادی به نام مهیار منشی‌پور

هرجا در بوکس حرفه‌ای ایران صحبت از یک ورزشکار باشد، باید اشاره‌ای به مهیار منشی‌پور کرد؛ حرفه‌ای‌ترین بوکسور ایران که سال‌ها برای فرانسه به میدان رفت و در دسته سبک‌وزن افتخارآفرینی کرد. مهیار منشی‌پور، اما در ایران به دلیل حمایت‌هایی که از مردم زلزله‌زده بم داشت، مشهور و شناخته‌تر شد؛ او البته بعد‌ها دوباره به رینگ بوکس برگشت و چند افتخار مهم دیگر کسب کرد. حالا ارتباط مهیار منشی‌پور با صدف خادم چیست؟ داستان به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد؛ جایی که منشی‌پور برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران سفر می‌کند و همان‌جا با استعدادی به نام صدف خادم روبه‌رو می‌شود.

مهیار خودش در این‌باره به «لوپاریزین» توضیح داده و می‌گوید: «اول باید درباره حضور صدف خادم در رقابت‌های پیش‌ِرو اشاره کنم و بگویم برای زنان سرزمین من، قدم بسیار بزرگ و روبه جلویی است. بشخصه از اینکه صدف قرار است در این تورنمنت شرکت کند، افتخار می‌کنم. امیدوارم دعوت او به این مسابقه، باعث گشایش در به روی دیگر زنان ایرانی باشد و فرصت جدیدی در اختیار آن‌ها بگذارد. خب، من سال ۲۰۱۷ و آخرین باری که به ایران سفر کرده بودم، صدف را کشف کردم. آنجا با چندین بوکسور جلسه تمرینی گذاشتم که بین آن‌ها پنج یا شش دختر هم بودند که صدف یکی از آن‌ها بود.

صدف خادم؛ دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه

البته این را هم بگویم که بخشی از این تمرینات به‌سختی برگزار شد، چون همان‌طور که می‌دانید، زنان بوکسور برای تمرین‌کردن دشواری‌هایی دارند. خب، از آنجا که کمیته بین‌المللی المپیک هم تأکید زیادی داشته که رشته‌های این‌چنینی در هر دو بخش زن و مرد به فعالیتشان ادامه دهند، فرصتی دست داد تا به فدراسیون بوکس ایران نزدیک شوم و برای آن‌ها توضیح دهم که دعوت از صدف خادم برای حضور در تورنمنتی رسمی در فرانسه فرصتی رؤیایی است».

حالا که بحث حضور و دعوت از صدف خادم در رقابت‌های فرانسه مشخص شده است، هنوز علامت سؤال‌های زیادی مطرح می‌شود که پاسخ‌دادن به آن‌ها چندان شفاف نیست. صدف خادم اگرچه یکی از شناخته‌شده‌ترین بوکسور‌های زن ایرانی است که بیشتر به دلیل ممنوع‌بودن این رشته در ایران برای زنان، فعالیت‌هایش در شبکه مجازی دیده می‌شود، ولی مشخص نیست که آیا قرار است نماینده ایران در این تورنمنت باشد یا به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان خواهد رفت.

صدف تأیید می‌کند، ولی حرفی نمی‌زند

حالا که حضور صدف خادم در رقابت‌های فرانسه رسمی شده است و خبرش سروصدای زیادی در رسانه‌های فرانسوی به پا کرده، در ایران، اما در سکوت این موضوع در حال پیگیری است؛ خود صدف خادم علاقه‌ای به صحبت‌کردن در این‌باره ندارد؛ او به «شرق» می‌گوید: «اینکه قرار است در رقابت‌های فرانسه به میدان بروم را تأیید می‌کنم. بله، من در این مسابقات شرکت می‌کنم، ولی الان علاقه‌ای به مصاحبه‌کردن ندارم». خادم تمریناتش را خیلی جدی پیگیری می‌کند تا به عنوان اولین زن ایرانی که قرار است در رینگ بوکس به صورت رسمی مسابقه دهد، نماینده شایسته‌ای باشد، ولی بدون تردید، او بخش زیادی از هزینه‌ها را باید خودش بپردازد، چون از قرار معلوم، فدراسیون بوکس قرار نیست حامی او در این اتفاق مهم باشد.

سردرگمی فدراسیون

در شرایطی که دعوت‌نامه فرانسوی‌ها به دست خادم رسیده و او مصمم به حضور در این رقابت‌هاست، فدراسیون بوکس تصمیم مشخصی در این‌باره نگرفته است؛ حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران، درباره صدف خادم و رقابت تاریخی پیشِ‌رویش به «شرق» می‌گوید: «خانم خادم یک روز به فدراسیون آمدند و درخواست کردند که برای حضور در رقابت‌های فرانسه که دعوت‌نامه‌اش به دستشان رسیده بود، می‌خواهند اقدام کنند، ولی من با احترام بسیار زیاد به ایشان گفتم که از طرف فدراسیون نمی‌توانیم به او مجوزی بدهیم، چون بوکس زنان ما تا به الان فقط در حد حرف راه‌اندازی شده و مجوزی برای فعالیت نداریم. چیزی که باید بگویم، این است که نمی‌دانم خانم خادم به چه شکلی قرار است بروند و در این مسابقات شرکت کنند».

صدف خادم؛ دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه

در روز‌هایی که فدراسیون بوکس آب پاکی را روی دست صدف خادم ریخته و به او خبر داده است خبری از دادن مجوز به او نیست، پس باید این موضوع را قطعی دانست که خادم با حمایت مهیار منشی‌پور و به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان می‌رود تا اولین گام که دست بر قضا مهم‌ترین گام در تاریخ بوکس زنان ایران است را بردارد. در این میان، اما حسرت اصلی همچنان یک چیز است:‌ای کاش فدراسیون و مسئولان ذی‌ربط با حمایت‌کردن از خادم، نام خودشان را هم‌ردیف این اتفاق مهم قرار می‌دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجم شریعتی/ نجم شریعتی/ نجم شریعتی/ نجم شریعتی

      ایشون همسر اول استاد نجم الدین ، مجری ستاره برنامه جذاب سمت خدا هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا!! خدایی؟ یا الکی گفته؟؟

      • بدون نام

        شورش رو دراوردین دیگه یه مجری نجیب و سنگین داریم شما هی مسخره کنید. شما برو خودت رو درست کن

      • بدون نام

        واقعا

      • بی نام

        نمیدونستم!!!

      • جوجه

        شما از کجا میدونین

      • بدون نام

        شما انگار روانی هستیدها
        زیر همه پست ها میای از این بنده خدا (نجم الدین شریعتی) حرفای بی ربط میزنی

    • بدون نام

      با آرزوی شادی و موفقیت روز افزون برای بانوی ورزشکار وطنم

    • بدون نام

      جای یک سوال باقیست، چرا ایشون هنوز تو ایرانه؟ بزن برو خواهر من.

      پاسخ ها

      • بی نام

        فکر کردی بره فرانسه برمیگرده؟؟

      • شاسار

        ورزشکاری که ورزش خطر ناک و مزخرف بوکس رو رفته بایدم از ایران بره،،،اون خیال کرده بوکس تو خارج حمایت میشه ولی کور خونده چون ورزشهای خشن هیچ جا حمایت نمیشن.

      • مانی

        شاسار چی میگی!؟؟اتفاقا بوکس اصلا خشن نیست و تمام جهان عاشق ورزش بوکس هستند و. فقط تو ایرانه که یکم خوب جا نیوفتاده

    • زمین

      یکی نیست بگه بدبخت وقتی تو این مملکت دختر به دنیا اومدی دنبال ورزش و این چیزا نرو . فدراسیون و دولت فقط پولشو خرج مردا میکنه. مدالاتم به چششون نمیاد. فقط میخوان زنا هر 3 سال یه توله پس بندازن و بشورن و بسابن و دم نزنن. تو این مملکت دختر بودن یعنی ته تباهی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی

      • بدون نام

        شما كار نداشته باش اونا ازت چى ميخوان. شما كارى را كه به نظر خودت درسته انجام بده. چكار به اونا دارى؟ گور پدر اونا. ضمنا خود اونا هم متولد از زنها و تربيت شده توسط زنها هستند

    • شاهرخ

      فدراسیون که حالا هیچ حمایتی از این بوکسور نمیکنه اگر در مسابقات مقام بیاره آنچنان خودش رو شریک میکنه که این حس بوجود میاد که تمام کارها مثل تمرینات ومربی وهزینه های انجام گرفته اردوهای تدارکاتی واعزام وحمایت همه جانبه توسط فدراسیون انجام شده ،اینها خوب بلدند چطور در برد شریک باشند و برای باخت زیر هیچ چیزی نرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط اينا نيستند. همه ما علاقه خاصى به نشستن سر سفره آماده داريم. غير از اينه؟

      • سامی

        اتفاقا تو خارج هم کسی از ورزش بوکس حمایت نمیکنه چون خیلی خشن و پراسیبه و داره از ورزشها حذف میشه

      • شایان

        سامی جان بوکس یک ورزش کلاسیک و پر طرفداره و این که گفتن ممنوع شده شایعه است چون ورزش با بوکس معنی میده،درضمن بوکس اصلا خشن و یا خطر آفرین نیست

    • ارشادیون

      این حرکات برای خانم ها سخیفه باید جلوی این نا هنجاری ها در این کشور اسلامی گرفته بشه واقعا ورزش برای زن ها جز معصیت نیست مقابله می کنیم

    • سامان

      حالا چرا رفت بوکس؟؟این همه ورزش خفن مثل تکواندو و کاراته،،بوکس حیلی مسخره و پر اسیبه و صورت به فنا میره.

      پاسخ ها

      • لیلا

        از المپیک 2024 حذف شده ولی بوکس هست وقتی اطلاعات نداری حرف نزن

      • مانی

        من متاسفم برای کسی که ورزش وحشیانه و خشونت آمیز بوکس رو میره

      • شاهین

        قابل توجه شایان و مانی باید بگم که بوکس یک ورزش پرهیجان،حرفه ایی،پرطرفدار و باکلاسه درضمن خطراتش از بقیه ورزش ها کمتره.
        شما که میگی صورت بوکسورها داغون است تو اینترنت بزن کلیچکو،گنادی کلوکلین،میودر و...اینها همه بوکسور حرفه ایی هستند و صورت هایی زیبا دارند.

    • الهه

      بوکس ورزش پر اسیب و خطرناکیه و من بشدت با این ورزش مخالفم

      پاسخ ها

      • لیلا

        اطلاعاتت کاملا غلطه آسیبهای ورزش فوتبال و تعداد کشته هاش و شکستگی و جراحیهاش از بوکس خیلی بیشتره حتی بسکتبال یا اسب سواری چند برابر بوکس تلفات داره اول مطالعه کن بعد نظر بده

      • نگین

        از ورزشهایی مثل بوکس که همدیگرو خونی میکنن چندشم میشههههه

      • تبریز عشقه

        الهه خانم بوکس یک ورزش شیک و خفنه و به ظاهر خشن است ولی اگر بوکس کنی متوجه میشی که جز لذت هیچی نداره و کم خطر ترین ورزش است

    • کیمیا

      این همه ورزش حالا چرا بوکس رفت!!؟دوست داری داغون بشی؟

      پاسخ ها

      • ساقر

        اتفاقا بوکس یکی از بهترین ورزشهای تاریخه و اصلا به بدن اسیب نمیرسونه

      • شافی

        بیشتر نود درصد بوکسورها از بیماری مغزی و ارترز رنج میبرند و بوکس یک ورزش پر اسیب است

    • کیمیا

      این همه ورزش حالا چرا بوکس رفت!!؟دوست داری داغون بشی؟

      پاسخ ها

      • روزبه

        مگه بوکس چشه!؟خیلی هم ورزش خوب و متنوعیه

      • جردن باروز

        بوکس کجاش خوبه!؟بوکس یک ورزش پر اسیب و مزخرف است،،،بهترین و جذاب ترین ورزش کشتی است

    • کیمیا

      این همه ورزش حالا چرا بوکس رفت!!؟دوست داری داغون بشی؟

    • کیمیا

      این همه ورزش حالا چرا بوکس رفت!!؟دوست داری داغون بشی؟

      پاسخ ها

      • نوشین

        دوست داره بره بوکس مشکلیه!!!؟منم کم کم داره از بوکس خوشم میاد...

      • ماهان

        ما که حالمون از بوکس بهم میخوره و بوکس هیچ هنری نداره و تازه خیلی پراسیبه و بنظرم بهترین ورزشهای رزمی کشتی ،کاراته و جودو هستند.

    • شروین

      لیلا خانم دیگه کسی بوکس نمیره حتی تو خارج چراکه خیلی خطرناکه و اصلا طرفدار نداره،درضمن فوتبال از بوکس کم خطر تره و بوکس اصلا جوانمردی نمیشناسه.

      پاسخ ها

      • شاهین

        شما اول تحقیق کن بعدا نظر بده،بوکس یکی از ورزشهایی است که بیشترین تعداد رزمی کاران را دارد و نظامی ها هم بوکس بلد هستند و بوکس در خارج یک ورزش بسیار پر طرفدار است

    • شروین

      لیلا خانم دیگه کسی بوکس نمیره حتی تو خارج چراکه خیلی خطرناکه و اصلا طرفدار نداره،درضمن فوتبال از بوکس کم خطر تره و بوکس اصلا جوانمردی نمیشناسه.

      پاسخ ها

      • یاور

        چی میگی شروین!!؟فکر کنم سیگار زیاد کشیدی و خمار شدی!!؟؟بوکس یکی از ورزشهایی است که مرام پهلوانی حرف اول و آخر را میزند و بوکس یک ورزش کم آسیب است حتی کم آسیب تر از تکواندو و کاراته

    • یاسر

      بوکس بدرد نمیخوره و من برای این خانم بی غیرت و بی حیا متاسفم که بخاطر یک ورزش مزخرف و پر اسیب،به کشورش خیانت کرد.

      پاسخ ها

      • شکیب

        هان چیه!زورت میاد که این خانم بوکسوره!اره!؟خب دوست داره بره تو تیم های خارجی مسابقه بده مشکلیه!؟درضمن بوکس ورزشی است که کم خطر و کم آسیب است و خیلی هوادار دارد

    • فقط سیگار بهمن عشقه

      مرگ بر بوکس :-) :-) :-) :-)

      پاسخ ها

      • میهن

        خجالت بکش،مرگ بر بوکس دیگه چیه!!!تو میدونی بوکس چه ورزش مهم و پرابهتیه و چقدر مردم برای بوکس ارزش قاعل هستند!؟؟

      • یاشار

        بوکس یک ورزش بی کلاسه و اکثر کشورها ممنوعش کردند چون خیلی خطرناک است

    • ...

      بوکس بهترین و هیجانی ترین ورزش دنیاست

      پاسخ ها

      • روزبه

        اتفاقا خیلی مسخره و خطرناکه

    • سام

      بوکس مسخره ترین ورزش دنیاست و خیلی پراسییه و بهترین ورزش دنیا کشتی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج