جاباما
۸۳۸۶۸۲
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: پلیس از مردم انتظار دارد قانون را رعایت کنند و اغلب رانندگان قانونمند هستند اما با درصد کمی از رانندگان متخلف در ایام نوروز برای حفظ جان آن ها و سرنشینان خودروهایشان بدون اغماض برخورد قانونی می کند.

خبرگزاری ایرنا: معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: پلیس از مردم انتظار دارد قانون را رعایت کنند و اغلب رانندگان قانونمند هستند اما با درصد کمی از رانندگان متخلف در ایام نوروز برای حفظ جان آن ها و سرنشینان خودروهایشان بدون اغماض برخورد قانونی می کند.

سرهنگ علی اصغر مهری افزود: هدف پلیس جریمه کردن نیست بلکه حفظ سلامت رانندگان و داشتن سفری خوش و ایمن برای خانواده های آن هاست.

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

وی در ادامه گفت: هموطنان برای سفرهای نوروزی از قبل برنامه ریزی کنند و از سلامت فنی وسائل نقلیه و مدارک خود مطمئن شوند. همچنین در صورتی که دچار مشکل جسمی شده اند مثلا نیاز به عینک دارند نسبت به اصلاح گواهی نامه خود اقدام کنند.

سرهنگ مهری اضافه کرد: در طول سفر، زمان رانندگی از مبدا تا مقصد را جز سفر بدانند تا وقتی به مقصد رسیدند، فکر نکنند که سفر آن ها تازه شروع شده است.

وی تاکید کرد: در جاده انواع وسائل نقلیه تندرو، کندرو و موتورسیکلت در حال تردد هستند و از سوی دیگر همه نوع راننده اعم از حرفه ای و غیر حرفه ای حضور دارند و همه باید قوانین رانندگی را رعایت کرده و با احتیاط رانندگی کنند زیرا در ایام نوروز جاده ها پرتردد هستند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه شهروندان باید هنگام رانندگی تعارف را کنار بگذارند، گفت: جاده محل مناسبی برای تمرین رانندگی نیست و از اجازه دادن برای رانندگی به اعضای خانواده که مهارت لازم را ندارند؛ خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و هر زمان احساس کردند، خسته هستند و خوابشان می آید در نقطه مناسب توقف و استراحت کنند، چای و میوه بخورند و بعد به سفر ادامه دهند.

مهری افزود: رانندگان از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند و در مواقعی که دچار ترافیک هستند از حرکت در شانه راه یا سبقت غیر مجاز پرهیز کنند. همچنین درصورت سفر در مناطق کوهستانی، باک وسیله نقلیه خود را از سوخت پر کنند و وسائل گرمایشی، آذوقه و مواد خوراکی فاسد نشدنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: از مردم می خواهیم به توصیه های خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راه و راهور و سایر همکاران امدادی و نجات توجه کنند و بدانند ما خدمت گزار مردم هستیم و اگر در راه ها ایستاده ایم برای راحتی و امنیت آن هاست.

مهری اضافه کرد: در ایام نوروز تقریبا همه معابر اعم از معابر درون و برون شهری کشور پرتردد است. براین اساس، برنامه ریزی ها در سطح درون سازمانی و هماهنگی با دستگاه های متولی برون سازمانی از دو ماه گذشته انجام شده است. نقش برنامه ریزان و عوامل پشتیبانی در مدیریت ترافیک مهم است و انتظار می رود مردم قوانین را رعایت کنند. ما به عنوان پلیس هر کاری می توانستیم، انجام دادیم اما در طول سفر این راننده است که باید به مسئولیت هایش توجه کند و بداند که سرنشینان خودرو اعضای خانواده خود هستند و برای حفظ جان آن ها باید احساس مسئولیت بیشتری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      حتی فرناز؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا چشمت درآد..لنگی

      • کاردوک

        حال میکنم تا میگیم فرناز کیسه ها خودشون میدونن اسطوشونه

    • صبا

      سلام من 13 ساله رانندگی میکنم هیچوقت تاکید میکنم هیچوقت از پلیس کمک ندیدم فقط راه رو میبندن ترافیک درست میکنن چریمه میکنن اذیت میکنن هیچوقت راهی رو باز نمیکنن هیچوقت به مردم کمکی نمیکنن من خودم جریمه هایی داشتم که اصلا برای من نبود رفتم شکایت کردم دوربین رو چک کردن دیدن اشتباست

    • ایرانی

      با سلام و خسته نباشید خدمت برادران ناجا . حقیقتش این برخوردی که شما میکنید متاسفانه اصلا راه چاره نیست . چرا که سالهاست همین برخورد بوده و هرسال هم بر تعداد تصادفات اضافه شده . عجیبه که اصرار به همین رویه دارید . تعداد کثیری از هموطنان ما نشون دادن که لایق برخورو بسیار سنگین و چکشی هستن . اینکه ماشین بره توی پارکینگ و با چندرغاز جریمه و بعضا زودتر از سه روز هم دوباره آزاد بشن ، اصلا بدرد نمیخوره . فکری کنین که وقتی راننده ها میخوان تخلف کنن و وقتی به یاد جریمه های سنگین میوفتن ، از تخلف دوری کنن .

      پاسخ ها

      • بی نام رنجبر

        اره عزیز گل گفتی.خیلی از ایرانیها انقدر بی فرهنگ هستن که موقع خرید ماشین فکر میکنه با خیابونهاش خریده.

    • بدون نام

      هدف از قوانین راهنمایی و رانندگی اینه که ، قابلیت اجرا یا ، نداشته باشد یا اجرای ان ضعیف باشد چرا .....تا هزینه بودجه ای دولت از جریمه مردم تحقق پیدا کند این پولها صرف ردیف بودجه ادمها و مراکز ،کم خاصیت ، بی خاصیت و بی........میشود .

    • بدون نام

      بغیرازهمکارودوستان وتشنایان وفامیلهایه وابسته

    • بدون نام

      اونکه بجای خودش...ای کاش با تمام تخلفات بدون اغماض برخورد میکردید.....‌همیشه آسانترین راه و مسائل را پیگیری میکنید

    • بدون نام

      گرچه توتمام15سالی که رانندگی میکنم 3بار جریمه شدم اما باید بگم از همه پلیسهای راهور و راهنمایی رانندگی داخل شهر متنفرم
      ازدم عوضی ودزدن

    • بدون نام

      امیدوارم مردم سر عقل بیان و بجای این وحشی بازیها و این نحوه رانندگی یکم دلشون رو به کارهای با ارزشتر خوش کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج