۸۳۸۹۳۴
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

اتحادیه اروپا: متأسفیم که آمریکا از برجام خارج شد

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای عمیقاً از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای برجام ابراز تأسف کرده، اما گفته که ایران باید به اجرای توافق ادامه دهد.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه متن بیانیه قرائت‌شده نماینده این اتحادیه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرده است.

در این بیانیه که در ارتباط با چهاردهمین گزارش آژانس درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام قرائت شده، اتحادیه اروپا عمیقاً از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران ابراز تأسف کرده است.

نماینده اتحادیه اروپا در ابتدای بیانیه خود گفته است: «مفتخرم به نمایندگی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو صحبت کنم. کشورهای زیر، حمایت خودشان را از این بیانیه اعلام کرده‌اند: ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، لیختن‌اشتاین، نروژ و سن‌مارینو.

وی، تصریح کرده است: «اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود را به برجام و تداوم حمایت از آن ابراز می‌دارد و مصمم به ادامه همکاری‌ها با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق هسته‌ای است که دستاوردی چندجانبه و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.»

اتحادیه اروپا، توافق برجام را « از اجزای کلیدی نظام منع اشاعه هسته‌ای در جهان» توصیف کرده و آن را برای امنیت بین‌المللی حیاتی دانسته است.

بروکسل در بخش دیگر بیانیه، با تأکید بر اینکه برجام حاصل بیش از ۱۰ سال دیپلماسی است، تصریح می‌کند: «برداشتن تحریم‌های مرتبط هسته‌ای، در کنار اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای توسط ایران بخشی ضروری از این توافق است. در این راستا، اتحادیه اروپا عمیقاً مراتب تأسف خود را از بابت خروج ایالات متحده از برجام ابراز می‌دارد.»

اتحادیه اروپا در این بیانیه، ضمن یادآوری پایبندی ایران به مفاد برجام گفته که ایران «باید» این کار را ادامه دهد: «طبق تأییدات آژانس در ۱۴ گزارش متوالی، ایران به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود که در معرض نظام جامع راستی‌آزمایی و نظارت آژانس قرار دارد ادامه داده و باید این کار را ادامه دهد.»

بروکسل همچنین تصریح کرده است: «خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به منظور مستحکم کردن مبنای فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود تمامی فعالیت‌های مرتبط با پادمان‌ها را طبق رویه‌های استاندارد، ارزیابی می‌کند. آژانس را ترغیب می‌کنیم انجام این کار را همگام با دریافت اطلاعات جدید ادامه دهد.»

در بند دیگری از بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا یادآوری می‌کند تا زمانی که ایران کاملاً به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود ادامه دهد، اتحادیه اروپا به تدام اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعهد خواهد بود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تمامی بخش‌های برجام را به طور کامل و موثر اجرا کنند.»

بروکسل با تأکید بر اینکه از مأموریت بلندمدت آژانس انرژی اتمی در زمینه راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران کاملا حمایت می‌کند، اهمیت تأمین بودجه‌ کافی و مناسب برای این نهاد بین‌المللی جهت اجرای وظایفش در ایران را یادآور شده است: «اتحادیه اروپا کاملاً از مأموریت درازمدت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی از آن حمایت می‌کند و به اهمیت تأمین منابع لازم جهت انجام وظایف این نهاد، واقف است. در این راستا، ما با نگرانی خاطرنشان می‌کنیم که تا تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۹، فقط ۱ میلیون یورو بودجه فوق‌العاده در دسترس آژانس قرار دارد که این رقم برای پوشش دادن هزینه‌ فعالیت‌های مرتبط با برجام برای سال ۲۰۱۹ و فراتر از آن ناکافی است.»

اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این بیانیه بر اهمیت اعطای دسترسی از سوی ایران به «تمامی سایت‌ها و اماکنی که آژانس نیاز به بازدید از آنها دارد» تأکید کرده است.

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس، در بخش دیگری از این بیانیه بار دیگر ضرورت پایبندی ایران به تعهداتش را یادآور شده است: «اتحادیه اروپا ضمن استقبال از ادامه اجرای برجام [توسط ایران] بار دیگر ضرورت پایبندی دقیق تهران به تمامی تعهدات هسته‌ای خود، از جمله رعایت سقف ۱۳۰ متریک تن آب سنگین و همکاری کامل و به موقع با آژانس از طریق اجرای توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

بروکسل، در بند دیگری از این بیانیه، تصویب پروتکل الحاقی را برای اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ضروری دانسته است. در این بند آمده است: «اجرای کامل و مداوم برجام و همچنین رسیدن به "جمع‌بندی مبسوط" از اهمیتی اساسی برای ایجاد اعتماد بین‌المللی درباره ماهیت صرفاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران برخوردار است. در همین راستا، تصویب زودهنگام پروتکل الحاقی از سوی ایران، ضروری است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر اروپا لعنت و بر اعتماد کنندگان به این ها

    • بدون نام

      اروبایهای فقط حرافی بدون اجازه امریکا اب هم نمی توانند بخورنند

    • بدون نام

      این که شد همهش از ما پس شما چی

    • بدون نام

      غلط کردید پست های بی شرف اروپایی کثیف تر ازآمریکافقط افتخار به این میکنند که ایران برجام را رعایت میکند ولی خود دراین برجام چه غلطی کردیدکه به نفع ایران بوده خدا ذلیل کند اروپا وکسانیکه به فرمایشات ولایت گوش نکردند واین برجام لعنتی را مایه تمام بدبختی های ملت ایران قراردادنداگر محکم ایستاده بودید وکمرزیربار برجام خم نمیکردید حالا مانندکره شمالی ترامپ التماس مذاکره باایران را میکردکره فسقلی چندبارترامپ را ازلانه اش به نزدیک مرزهای کشورش کشانده دشمن فقط زور را میفهمد وبس

    • بدون نام

      خوب فقط البته ایران داره ضرر میکنه...

    • بدون نام

      طرف مقابل به کدوم تعهداتش عمل کرد.. آمریکا تحریم کرد و اروپا در راستای رضایت آمریکا، کاری انجام نداد.. ما هم دلخوش به اروپا دست رو دست گذاشتیم فقط نظاره گریم... ما که در هرصورت تحریمم پس باید کارمونو انجام بدیم..

    • بدون نام

      برجام یک طرفه شده ایران به تمام تعهداتش عمل میکند ولی اروپا به هیچ یک از تعهداتش عمل نمیکند بنابراین ایران نیز مانند کره شمالی با ساختن موشک های قاره پیما وتهدید آمریکا وساختن موشک های حامل کلاهک هسته‌ای وبمب های متعدد هسته‌ای وبستن خلیج فارس ومانع تردد کشتی ها وامریکا واروپا را مجبور به عمل کردن به تعهداتشان کنند وگرفتن خسارت از آنها بابت عمل نکردن به تعهداتشان وانان در موقع توازن قدرت که ایران نیز به بمب وموشک های هسته‌ای قاره پیما مجهز باشد هرگز جرات چنگ با ایران را نخواهد داشت همانگونه که آمریکا جرات جنگ با کره شمالی را ندارد ولی افعانستان و عراق را درهم کوبید وجنگ کرد چون آنها یعنی عراق وافغانستان به سلاح های قاره پیمای هسته‌ای مجهز نبوداند

    • اسد

      این بیانبه ها در دراز مدت به نفع ایران است وبه مرور زمان آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت البته اگه دلواپسان بگذارند چون برجام تیر خلاصی می زند به آرزوهای امریکا برای از بین بردن ایران الیته با تشکر از دور اندیشی رهبر معظم ورئیس جمهور این امر نیز محقق خواهد شد برای از پای درآوردن آمریکا

      پاسخ ها

      • جمال

        چه تحلیلی،،، اخه شما چرا متوجه نمیشید انها فقط ابراز تاسف کردن درحالی که باید اعلام نقض برجام میکردن، این اصلاح طلبان ساده لو هم نفهمیدن

    • بدون نام

      شما خودتونم از برجام خارج شدید شرکتهای نفتیتون و ...فقط دارید به نفع آمریکا زمان میخرید راهکار مالیتونم فریبکاریه فرق بین شما و آمریکا اینه که آمریکا صریحه و شما دورو

    • آدولف هیتلر

      آقا بریم بمب اتم و بسازیم دیگه چرا وایسادید

    • بدون نام

      ما هم متاسفیم که شما اروپایی‌ها هنوز مثلا از برجام خارج نشدید کاش لااقل مثل ترامپ روراست بودید.

    • بدون نام

      از این تاسف بخورید که دنیا به دست رهبران احمق اداره میشه

    • بدون نام

      به جهنم همش متاسف باشین ☺☺

    • بدون نام

      اکنون که برجام سودی ندارد ... چرا معطل می کنید . این قرارداد را لغو کنید . اروپا بدتر از آمریکا است . خیانت و نفاق در خون و ذات آنهاست ...

    • دونالد ترامپ

      درود بر اروپا

    • بدون نام

      متاسف نیستید خیلی هم خوشحالین این سیاستشون هست حق هم دارن چون با مشتی احمق زبون نفهمی روبه رو هستن، میگن اروپا قابل اعتماد نیست حالا هی برین توافق کنین

    • بهلول

      شما هم همچین داخلش نیستی

    • ذاکر

      اروپا روباهی بیش نیست فریب اروپا رو تخورید همشون دستشون ت
      تویه کاسست

    • بدون نام

      اروپا هم با دست پس می زنه با پا پیش می کشه . چه نقشه ای تو سرشونه خدا می دونه

    • بدون نام

      اینا جز ابراز تاسف کار دیگم بلدن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج