۸۳۸۹۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تشدید موج گرما در اقیانوس‌های جهان

بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد تعداد موج گرمایی که اقیانوس‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد تعداد موج گرمایی که اقیانوس‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده‌ است.

کارشناسان محیط زیست با بیان اینکه تعداد موج گرمایی که در اقیانوس‌های جهان اتفاق می‌افتد، به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده، اظهار داشتند: موج گرما در اقیانوس‌ها همچون آتش‌سوزی‌های جنگلی خسارت‌های جبران ناپذیری را از خود به جا می‌گذارد.

خسارت‌های به جا مانده در این اکوسیستم‌ها علاوه بر آنکه حیات دریایی را نابود می‌کند برای بشر نیز فاجعه‌بار است زیرا بشر به منظور تامین اکسیژن، غذا و از بین بردن کربن دی‌اکسید ناشی از گرمای آب و هوا در اتمسفر به اقیانوس‌ها وابسته است.

گرمای جهانی به تدریج میانگین دمای اقیانوس‌ها را افزایش داده اما این تحقیق اولین بررسی جهانی و نشان‌دهنده موج گرمای اقیانوس‌ها در مواقعی است که دما برای مدت پنج روز یا بیشتر به بالاترین سطح می‌رسد.

به گزارش روزنامه گاردین، در این تحقیق آمده‌ است: موج گرمایی که اقیاوس‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد متداول‌تر، طولانی‌تر و شدیدتر شده و دفعات موج گرمای گزارش شده که طی چند سال اخیر مورد مطالعه قرار گرفته سه برابر شده‌ است.

همچنین بیشتر شدن موج گرما باعث از بین رفتن جنگل‌های کلپ، صخره‌های مرجانی و علف‌های دریایی شده‌ است؛ گونه‌هایی که حیات اقیانوس‌ها به آن بستگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج