۸۳۸۹۹۹
۲۶ نظر
۵۰۰۸
۲۶ نظر
۵۰۰۸
پ

چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما دستگاه‌های نظارتی زیادی در کشور داریم که هر کدام بنا به وظیفه خود باید بر اجرای قوانین، قیمت‌ها و عملکردها نظارت داشته باشند، اما به اعتقاد من این نظارت در حوزه فروش کالاها و تولیدات به صورت جدی اعمال نمی‌شود و با تخلفات به شکل قاطعانه برخورد نمی‌شود.

وی نظارت بر اجرای قوانین را از مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات نشان می‌داد که در بودجه سال ۱۳۹۶، ۶۲ درصد انحراف وجود داشته است، ما الان دو ماه است وقت مجلس را برای بررسی و تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی گرفتیم در حالی که اگر قرار باشد بر قوانین مصوب نظارت نکنیم این بررسی کار بیهوده‌ای است و می‌توان لایحه بودجه را به صورت یکجا تصویب کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس به خوبی وظیفه نظارتی خود را انجام نمی‌دهد،‌یادآور شد: البته مواردی از تحقیق و تفحص و سوال در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود، اما نتیجه نهایی آن روشن نیست. ما تحقیق و تفحص‌های زیادی داشتیم که تخلفات در آنها محرز بوده، اما سرانجامی نداشته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: اگر با کالای قاچاق به صورت جدی مبارزه می‌شد خیلی از تولیدی‌های ما که تعلیق شده دچار این وضع نمی‌شدند یا در مورد تعزیزات بعضا افراد گرانفروش را جریمه می‌کردند که به نظر من برخورد قاطع و کافی نیست؛ همچنین وظیفه دستگاه قضایی در این زمینه وظیفه سنگینی است. مدتی با مفسدین اقتصادی برخورد می‌شد و ما شاهد تثبیت قیمت ارز و حتی کاهش قیمت‌ها بودیم و وقتی این برخورد رها شد وضع به قبل برگشت.

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: اگر کسی بابت گرانفروشی چند برابر جریمه شود به سود عادلانه خود اکتفا می‌کند. متاسفانه عدم نظارت و عدم برخورد قاطع با تخلفات باعث شده عده‌ای از شرایط کشور و آشفته بازاری که پیش آمده سوء‌استفاده کنند در حالی که اگر نظارت وجود داشت نباید دام زنده ما از کشور خارج می‌شد و ما به واردات گوشت یخی روی می‌آوردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      بیامن بهت بگم که ما که مخالفیم اینجور وسایلا را بگسریم ان دیگه سیاستی که خودتان در پیش گرفتین فقط میخوان روح وروان مردم ازار بدین

    • بدون نام

      باشد.

    • حجت

      شاید حرف این آقا تاحدودی درست باشد ولی باعث از بین رفتن خیلی از کارهای سخت سودهای. بانکی بالابود من خودم ناظر از بین رفتن چند گاوداری که تولیدگوشت میکرند بودم. طرف بجای. وقت تلف کردن. برای بزرگ کردن کوساله باشه. درسال90بودکل پول گذاشت بانک باسود 27درصد. ,,,,حتی یه چندنفر بهش گفتن تذکر دادن. اون بنده خدا گفت اختیار سرمایه م دارم ,وازنظرسرمایه داری حساب داری راست می‌گفت. این سودهای بانکی بالا وگرانی علوفه و نبودنظارت درست این بدبختی برای کشور به بار آورد ,,الانم باید کار ازریشه حل بشه ,,,,یک سودهای بانکی کاملا قطع بشود دو وام بانکی بدونه سوددراختیار تولیدکننده قراربدهند ونظارت دقیق بشه تا طی یکی دوسال به روال عادی برگردد که اینم. نمیشه

    • بدون نام

      خیلی خیلی عجصیبه این جریانات قاچاق کالا و گوشت
      چطوری ممکنه چنین کشوری مثل ایران که تمام دنیا متحیر از اینکه داعش در حسرت ورود به کشور ناکام مونده حتی یک نفر از آنها ... که این یکی از افتخازات نظام میباشد ... بعد از طرفی اعلام عجز کنیم از عدم کنترل خروج قاچاق از کشور؟؟؟ خیلی جای تعجب داره!!!

    • شرق

      بله اگر نظارتی می شد ای کاش که می توانستم مستقیم با این نماینده محترم صحبت کنم وعلت روی آوردن کشور به گوشت را یخی را بریشان توضیح دهم وکار درست می کرد

    • بدون نام

      چرا در استان محرومی مثل استان لرستان گوشت یخی موجود نیست به مردم بدهند

    • بدون نام

      خیلی ها خیلی ها هر سه ماه یکبار امیدشان گوشت یخی سی هزار تومان بود

    • بدون نام

      دستگاه نظارتی درکار نیست.
      حرفهای شماها همش دروغ والکیه.
      نظارتها درکشورما اصولا پولکی هستن.
      بخاطر همین این شغلها رامیخرن.

    • بدون نام

      یک به ارزش شدن پول ملی دو بارزش شدن پول کشورهای همسایه سه صادرات به کشورهای همسایه چها ر مافیای واحتکار وقاچاق

    • محمد سلطان

      مملکت را ول کردید ورفتید این کشور دیگر درست بشو نیست که نیست

    • ممم

      از بی عرضگی مسئولین

    • بدون نام

      چه سوال مسخره ای معلومه از بی عرضگی مسوولان وطمع دولت

    • بدون نام

      ... بخاطرمشتی دلار!!!

    • بدون نام

      علت روی آوردن به واردات گوشت های یخ زده به علت عدم اشراف دولت بر بازار و عدم مدیریت مدیران نالایق در مقابله با جنگ اقتصادی که به پا گردیده است دیدیم که با یک روند از قبر حرام شده متاسفانه این دولت کلیدبرد است نتوانست دربی را که باز کند ه‌ای محکم‌تری زده و با خودسانسوری خود باعث این افتضاح در جامعه بین‌المللی گردید واقعا آیا او ما فروش نفت در مقابل غذا نمی باشد مبارک باشد آقای گفتاردرمان با کلید از آن طرف کمک کرده و به ملت است آیا شما مردم تهران هستید یادم بحران ایجاد شده در این اقیانوس در حال غرق شدن میباشید خنده دار است دام زنده را با هواپیما حمل کنید کاری که بعید است و باعث شده است مردم پیاده گوسفندان سوار بر هواپیما باشد دیدیم که ارزش یک لاشه گوسفند بیشتر از مردان خدا می‌باشد مبارک است مبارک است

    • ح

      این نظارت ها اگر برای مردم سودی(آبی) نداسته حداقل برای شما نمایندگان و بازرسان که نان داشته!

    • هم وطن

      گوشت خودمون بدیم کشورای دیگه لذتشو ببرن گوشت یخی واردکنیم وبه زورمجبوربشیم بخوریمش اونم با چه صفهایی که می ایستیم آمریکا دنیا رو میچاپه که بده به ملتش بعد ما بهترین محصولاتمون داره میره جاهای دیگه .

    • بدون نام

      تو را به خدا این گوشتهای یخی مانده را به خورد مردم ندید همه ی اینها مرضه مرض.....

    • بی نام

      قبلنا میگفتن که گوشت یخی حرام است ، حالا با یک فتوا حلال شد .

    • AAAAAAAAAAA

      وقتی مدیریت نیست ،
      َشما اجبارا نان یخی هم وارد خواهید کرد،
      جالب اینجا است که مجلس و شورای نگهبان به جای استیضاح روحانی فقط به دنبال جیب خود هستن ،
      نمایندگان زمان زیادی تا انتخابات ندارند پس پس انداز کردن بهترین زمان است ،
      کدخدایی فقط به درد کدخدایی شهر خود میخورد حال با توجه به اینکه مهم ترین کار را دست او دادن بیگدار به آب نمیزنید چون روحانی اتو هایی از ایشان دارند.

      پاسخ ها

      • هاله ی دکل نور

        AAAA چه آتیشی گرفتی کاکا آب بریز اونجات که میسوزه اربابت که یادتون داده چطور خاموش کنید جایتون و که میسوزه، آب بریز گلم آب

    • بدون نام

      حضرت امام خمینی فتوا داده بودند که مصرف گوشت یخ زده حرام است. ولی متاسفانه الان مردم و مسئولان به این احکام مسلم شرعی توجهی نمی‌کنند و گوشت یخ زده میخورند. من باب امر به معروف از همه برادران و خواهران میخواهم این گوشتها را امحا و معدوم کنند و نخورند تا عذاب الهی نازل نشود

    • bh

      یه زمانی میگفتن گوشت یخی حرامه و شرعا مشکل داره ولی حالا واسه همون گوشت حرام متاسفانه چقدر میمونن تو صف و یقه گیری و.....

    • بدون نام

      علت این بی نظمی اینه که یک تیم اقتصادی گفت مردم نگران نباشند به کالاهای اساسی ارز دولتی تعلق میگیرد ، همه چیز ارومه و من هم مطمعن !

    • بدون نام

      به خاطر این که کرامت انسانی که اینا وعده داده بودن محقق بشه رفتیم به سمت گوشت یخی.

    • خدا

      از سر بدبختی که امثال شما به این مردم تحمیل کردید

    • بدون نام

      بخاطر اینکه گوشت یخی عزت بیشتری به مردم می دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج