جاباما
۸۴۰۷۰۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تبدیل زمین‌های ملی به پارک جنگلی در شهرستان‌های تهران

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تمام فضاهایی که در شهرستان‌های استان در قالب زمین‌های‌های ملی محسوب می‌شود باید به پارک جنگلی تبدیل شود.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تمام فضاهایی که در شهرستان‌های استان در قالب زمین‌های‌های ملی محسوب می‌شود باید به پارک جنگلی تبدیل شود.

احمد طاهری عصر یکشنبه در مراسم درختکاری در پارک جنگلی زیباشهر و با حضور مسئولین شهرستان اظهار داشت: سرانه فضای سبز برای شهرستان قرچک ۱۰ متر مربع است، که این رقم برای شهرستانی با داشتن جمعیت فراوان، سرانه مناسبی نیست. در حالی که در استان تهران و شهرستان‌های آن سرانه فضای سبز باید حداقل به ۱۵ متر مربع برسد.

وی با طرح پیشنهادی مبنی بر تبدیل اراضی ملی به پارک جنگلی افزود: ما برای جنگل کاری و ایجاد پارک جنگلی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و در اراضی که از سوی مسئولان شهرستان‌ها به منابع طبیعی معرفی شود اقدامات لازم برای تبدیل به پارک جنگلی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: منابع طبیعی تمام تلاش خود را به کار گرفته که در شهرستان‌ها، مردم از مکان‌ها و پارک‌های جنگلی مناسب استفاده کنند، اما مسئولین باید طبق ضوابط و مقررات پیش بروند. ما نمی‌توانیم منابع ملی را با سند واگذار کنیم، سند به نام دولت و سازمان جنگل‌هاست، اما می‌توان بهره‌برداری از آنها را در قالب پارک‌های جنگلی به شهرداری‌ها واگذار کرد.

لازم به ذکر است به مناسبت هفته درختکاری و در راستای توسعه فضای سبز و حفظ آن ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان قرچک غرس می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسخره و مضحک نیست از یکطرف باغهای تهران با چراغ سبز شهداری و شورای شهر سابق و فعلی مجوز ساخت و ساز میگیرند و مسولی میخواهد کوه ها را جنگل کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج