جاباما
۸۴۱۷۶۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابر‌های مجازی جایگزین حافظه‌های جانبی شده‌اند

حتما همه شما با حجم عظیم اطلاعات روبه رو و دنبال راهی برای ذخیره اطلاعات هستید و دیگر خیلی نمی‌شود به حافظه‌های رایانه، فلش مموری‌ها و هاردهای اکسترنال اعتماد کرد. در این شرایط ابرهای مجازی به کمک شما می‌آیند.

خبرگزاری ایسنا: ابر مجازی، یک فضایی در اینترنت به ما اختصاص می‌دهد که بتوانیم چندین فایل را در آنجا ذخیره کنیم و به عبارت دیگر آپلود کنیم. یک ویژگی و امکانی که ابر مجازی به شما می‌دهد، این است که چندین فایل را بدون این‌که حتماً لازم باشد از ایمیل استفاده کنید، بتوانید همان جا با دوستانتان و دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از بهترین ابرهای مجازی که می‌توان مثال زد گوگل درایو است.

گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل است که خدمات زیادی به شما ارائه می‌دهد؛ فقط با داشتن یک اکانت گوگل می‌توانید ۱۵ گیگ فضای رایگان برای ذخیره‌سازی انواع مختلف فایل‌هایتان در اختیار داشته باشید. شما به راحتی امکان ذخیره و نگه‌داری فایل‌ها با فرمت‌های مختلف را در گوگل درایو دارید. یکی از مزایای خوب گوگل درایو این است که هر جا که به اینترنت دسترسی داشته باشید، به فایل‌هایی که در گوگل درایو گذاشته‌اید هم دسترسی دارید.

هم‌چنین گوگل درایو به شما امکان می‌دهد که فایل‌هایی که حجم بالایی دارند، به راحتی با چند کلیک با دیگران به اشتراک بگذارید و همین طور در داخل این فضای ابری، امکان ایجاد، اجرا و به اشتراک‌گذاری فایل‌های Word ، Excel ، PowerPoint را هم دارید؛ دیگر این‌که می‌توانید مشخص کنید بعضی فایل‌ها به‌صورت آفلاین هم در دسترس باشند، تا وقتی که دستگاه هوشمندتان به اینترنت متصل نیست هم بتوانید آن‌ها را ببینید. مثل وقتی که در هواپیما و در ساختمان‌هایی هستید که اتصال اینترنتی خوبی ندارند، یا اصلاً به اینترنت دسترسی ندارید.

نحوه استفاده از این فضای ذخیره‌سازی

به گفته علی اصغر زارعی - کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی - لازمه استفاده از خدمات گوگل درایو، داشتن یک اکانت گوگل است، پس اگر اکانت ندارید اول باید یک اکانت گوگل یا همان حساب Gmail بسازید؛ می‌توانید مستقیم به این آدرس بروید و وارد گوگل درایو شوید www.google.com drive یا در صفحه گوگل در بالا سمت راست روی علامت Drive کلیک و گوگل درایو را انتخاب کنید و وارد این فضای ذخیره‌سازی شوید؛ وقتی وارد این فضا می‌شوید، فایل‌های مختلفی را که در آن ذخیره کردید را می‌بینید.

اما راحت‌ترین راه برای انتقال یک فایل به این فضا، Drag کردن یا همان کشیدن فایل و انداختن آن در پنجره گوگل درایو است. در غیر این صورت به منوی New رفته و گزینه File Upload و Folder Upload را بزنید و فایل یا فولدر مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از مدت کوتاهی آن را در گوگل درایو می‌بینید.

اگر بخواهید فایل‌هایتان منظم در فولدرهای متفاوتی قرار دهید، در همین منو ( New ) گزینه Folder را بزنید و پوشه جدیدی را ایجاد کنید و فایل‌هایتان را در پوشه مورد نظر منتقل کنید. کافی است روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Move To را بزنید و پوشه‌ای که می‌خواهید فایل به آن منتقل شود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید فایل یا فولدری را در فضای ابری با دوستانتان به اشتراک بگذارید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Share را بزنید. در مرحله بعد آدرس Email شخص مورد نظر را وارد کنید و کنار آن مشخص کنید که امکان ویرایش فایل را داشته باشد، یا فقط بتواند آن را مشاهده کند یا بتواند Comment بگذارد. OK را که بزنید ایمیلی برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود که از طریق آن به فایلی که با آن اشتراک گذاشتید به راحتی دسترسی پیدا می‌کند و همینطور در ستون سمت چپ صفحه اصلی گوگل درایوتان گزینه Shared With Me را می‌بینید که با انتخاب آن لیست فایل‌هایی که با شما به اشتراک گذاشته شدند، برایتان نمایش داده می‌شود، با کلیک روی آن‌ها می‌توانید برخی از آن‌ها که فرمت مناسبی دارند را در همان فضای ابری ایجاد کنید.

اگر هم می‌خواهید آن‌ها را به حافظه گوشی یا کامپیوترتان منتقل کنید، روی آن‌ها کلیک راست و گزینه Download را انتخاب کنید. برای حذف فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو هم کافی است روی فایل مورد نظرتان کلیک راست و گزینه Remove را بزنید.

در ستون سمت چپ، در صفحه اصلی گوگل درایو اگر وارد پوشه یا قسمت Trash شوید، فایل‌هایی را که پاک کردید را می‌بینید. اگر هم فایلی را به اشتباه پاک کرده باشید، پس از مراجعه به Trash، روی آن کلیک راست و گزینه Restore را بزنید. همینطور می‌توانید به بعضی از فایل‌ها به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت دسترسی داشته باشید، برای انجام این کار افزونه Chrome Book را نصب کنید و پس از آن به بخش تنظیمات گوگل درایو بروید و تیک گزینه زیر را بزنید؛

Sync Google Docs , Sheets , Slides & Drawings Files to This Computer So That You Can Edit Offline

دیگر به همه فایل‌هایی که از این به بعد ایجاد می‌کنید به صورت اتوماتیک در حالت آفلاین دسترسی خواهید داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج