۸۴۱۸۹۱
۸ نظر
۵۰۵۸
۸ نظر
۵۰۵۸
پ

زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

اگرچه فقط هرم بزرگ جیزه از عجایب هفتگانه دنیای باستان باقی مانده است، دنیای مدرن هم آثار معماری به یاد ماندنی زیادی دارد که به آن افتخار کند، مثل برج ایفل، مجسمه آزادی، برج الخلیفه و ...

برترین‌ها - الهام مظفری : اگرچه فقط هرم بزرگ جیزه از عجایب هفتگانه دنیای باستان باقی مانده است، دنیای مدرن هم آثار معماری به یاد ماندنی زیادی دارد که به آن افتخار کند، مثل برج ایفل، مجسمه آزادی، برج الخلیفه و ... در حالی که می‌توانیم به بیشتر آن‌ها سفر کنیم و شکوه و زیباییشان را از نزدیک ببینیم، اما فرآیند ساخت و ساز آن‌ها هم به شدت تحسین برانگیز است. شاید پیشرفت آن هاست که چشم را جذب می‌کند، یا شاید عدم قطعیت از اینکه بعد‌ها چه شکلی می‌شوند، چه تاثیری روی منظره دارند، چه آینده‌ای در انتظار آن هاست و تا کی ماندگار خواهند بود؟ در این مطلب ساختمان‌های مشهور جهان را در حال سخت مشاهده خواهید کرد.
پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

امروزه سانفرانسیسکو را بدون پل گلدن گیت نمی‌توانیم تصور کنیم و ارتباط مستقیم خلیج سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام است و ۲۷۳۷.۴ متر طول دارد. ساخت و ساز این پل در سال ۱۹۳۳ آغاز شد و بیش از ۳۵ میلیون دلار (۴۹۳ میلیون دلار امروزی) هزینه برد و ۴ سال بعد به پایان رسید. در ساخت این پل ۱۱ کارگر جان خود را از دست دادند.
برج ایفل در پاریس، فرانسه
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

برج ایفل یکی از مشهورترین ساختمان‌ها جهان است. ساخت این پل در سال ۱۸۸۷ آغاز شد و افراد زیادی نسبت به آن اعتراض کردند، به خصوص هنرمندان. با این وجود ساخت آن در سال ۱۸۸۹ به پایان رسید و بلندترین ساختمان جهان در آن زمان بود.
مجسمه آزادی در نیویورک سیتی، ایالات متحده
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

مجسمه آزادی نماد رهایی از ظلم، اتحاد و دوستی بین دو ملت و هدیه مردم فرانسه به ایالات متحده بود. دوستی بین دو کشور در دوران انقلاب آمریکا به وجود آمد. ساخت این مجسمه سال‌ها طول کشید و از دست راست در سال ۱۸۷۵ آغاز و در سال ۱۸۸۶ رونمایی شد و به یکی از مشهورترین نماد‌های این کشور در سطح جهانی تبدیل شد. مجسمه آزادی ۴۶ متر ارتفاع دارد و روی پایه ۹۳ متری قرار گرفته است.
یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی، ایالات متحده
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

آبراهام لینکلن یک شخصیت به یاد ماندنی در دوران عمر و حتی بعد از مرگش بود. ساخت این یادبود در سال ۱۹۱۴ با بودجه ۳۰۰ هزار دلاری شروع شد و در سال ۱۹۲۲ به پایان رسید. کل یادبود فضای ۲۵۳۹.۶ متری را اشغال می‌کند. مجسمه لینکلن ۵.۸ متر است و از سنگ مرمر سفید به وزن ۱۵۹ تن ساخته شده است.
سد هوور رودخانه کلرادو، در مرز ایالات نوادا و آریزونا
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

این سد، بزرگترین سازه بتنی در زمان خودش بود که در دوران رکود بزرگ با تلاش هزاران نفر طی ۵ سال ساخته شد. در ساخت این سد بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. این سد ۲۲۱.۴ متر ارتفاع و ۳۷۹ متر طول دارد.
پل منهتن در نیویورک سیتی، ایالات متحده
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

پل منهتن یکی دیگر از پل‌های معلق در نیویورک سیتی ۴۴۸ متر طول و ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و منهتن را به بروکلین متصل می‌کند. ساخت آن در سال ۱۹۰۱ آغاز و در سال ۱۹۱۲ به پایان رسید و در ساخت آن از ۳۰۰۰۰ تن فولاد و حدود ۲۲ میلیون دلار استفاده شده است.
ساختمان امپایر استیت در نیویورک سیتی، ایالات متحده
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

این ساختمان ۱۰۲ طبقه که ۴۴۳.۲ متر ارتفاع دارد. ۱۵ طرح مختلف برای این ساختمان داده و بالاخره این تایید شد. ساخت و ساز آن از سال ۱۹۲۹ آغاز شد و در سال ۱۹۳۱ با ۵۳۴ میلیون دلار به پایان رسید.
پل تاور در لندن، انگلستان
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

ساخت این پل در سال ۱۸۸۶ آغاز شد و ۸ سال بعد با ۴۳۲ کارگر و بیش از ۷۰ هزار تن بتن، بیش از ۱۱ هزار تن فولاد و ۱۳۲ میلیون پوند به پایان رسید. این پل ۶۵ متر ارتفاع و ۸۲.۳ متر طول دارد.
خانه اپرای سیدنی، استرالیا
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

ساخت خانه اپرای سیدنی در سال ۱۹۵۹ آغاز و در سال ۱۹۷۳ به پایان رسید و ۱۰۲ میلیون دلار هزینه برد
مرکز تجارت جهانی در نیویورک سیتی، ایالات متحده
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند

کار ساخت و ساز مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۶۶ آغاز شد و در ۱۹۷۳ به پایان رسید. مرکز تجارت جهانی ۱، ۴۱۷ متر و برج دوم ۴۱۵ متر ارتفاع داشتند و در زمان خودشان بلندترین ساختمان‌های جهان بودند.
هتل ریوگیونگ در پیونگ یانگ، کره شمالی
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
شاید مشهورترین ساختمان کره شمالی، ساختمان ۱۰۵ طبقه هتل ریوگیونگ باشد که ۳۳۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین ساختمان خالی از سکنه جهان است. ساخت و ساز آن در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و قرار بود بزرگترین هتل جهان باشد، اما به دلیل بحران‌های اقتصادی کره شمالی، چند بار متوقف شد و در سال ۲۰۱۰ نمای ساختمان به پایان رسید.
سوزن فضایی در سیاتل، واشنگتن
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
سوزن فضایی ۱۸۴ متری مشهورترین نشانه سیاتل است و از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۹ بلندترین ساختمان ایالات سیاتل و واشنگتن بوده است. برج مشاهده ۸۶۶۰ تن وزن دارد و برای مقاوت در برابر باد‌ها تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و زلزله تا ۹ ریشتر مقاوم است. ساخت و ساز این برج در آپریل ۱۹۶۱ آغاز شد و در دسامبر ۱۹۶۱ به پایان رسید.
برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است که در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد و ارتفاع آن به ۸۲۸ متر می‌رسد. ساخت و ساز این ساختمان در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در ۲۰۰۹ با ۱.۵ میلیارد دلار به پایان رسید.
ماکت کوه راشمور
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
شاید یکی از مشهورترین مونومان آمریکا، یادبود ملی کوه راشمور سر روسای جمهور جورج واشنگتن، توماس جفرسون، نئودور روزولت و آبراهام لینکلن را به تصویر می‌کشد که در کوه گرانیتی راشمور در بلک هیلز، داکوتای جنوی حکاکی شده است. کوه راشمور سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. بعد از اینکه طرح این یادبود توسط کنگره تصویب شد، اجرای آن در سال ۱۹۲۷ آغاز شد و بدون هیچ تلفاتی در سال ۱۹۴۱ به پایان رسید.
یادبود واشنگتن در واشنگتن دی سی

زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
یادبود واشنگتن بلندترین سازه سنگی و بلندترین ابلیسک جهان است که ۱۶۹ متر ارتفاع دارد و از سنگ مرمر، گرانیت و بلوستون ساخته شده است. ساخت و ساز آن در سال ۱۸۴۸ آغاز شد و در ۱۸۵۴ با ۴۶.۳ متر ارتفاع متوقف شد و احتمالا از برده‌های آمریکایی-آفریقایی برای ساخت و ساز آن استفاده شده است. بعد از جنگ داخلی و درگیری‌های سیاسی و مالی، ساخت آن در سال ۱۸۷۹ از سر گرفته شد و در نهایت در سال ۱۸۸۸ به پایان رسید.
برج شارد، لندن
زمانی که بنا‌های مشهور دنیا در حال ساخت بودند
آسمانخراش ۹۵ طبقه شارد توسط معمار ایتالیایی، رنزو پیانو طراحی شده و ۳۰۹.۷ متر ارتفاع دارد که آن را بلندترین ساختمان انگلستان می‌کند. ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۹ آغاز و در ۲۰۱۱ بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا شد و در سال ۲۰۱۲ با ۴۳۵,۰۲۳,۴۵۲ هزینه به پایان رسید.
منبع: boredpanda
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلا

      جالب بود...!

    • محمد

      ساختمانها به این بزرگی میسازن بعد نهایتا پنج سال طول کشیده اینجا یک خیابون میخان آسفالت کنن یک سال طول میکشه

      پاسخ ها

      • N .A .J .A

        لایک

      • چوبین

        این خیابون هم دقایقی پس از آسفالت توسط اداره های آب و فاضلاب. تلفن و... کنده میشه یا دو سال بعد پس از روکش اصلی اگه بشه شروع به خط کشی خیابان می‌کنند.

      • سویل

        اره واقعا

    • بدون نام

      جالبه از 15 مورد10 تا تو امریکاست

    • بدون نام

      هتل کره شمالی !!!!!

    • سودا

      برای برج میلاد و میدان آزادی هم میذاشتین
      فقط خارجیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج