۸۴۱۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ثانیه‌های تلخ برای پرسپولیسی‌ها

بازی با السد برای دومین بار در لیگ قهرمانان آسیا بود که پرسپولیسی‌ها در ثانیه‌های پایانی بازی را به میزبان خود واگذار می‌کردند.

وبسایت نود: پرسپولیسی‌ها در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ در ثانیه‌ها آخر بازی را با یک گل به السد قطر واگذار کردند. این برای اولین بار نبود که پرسپولیس در لحظات آخر بازی خود را به یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا می‌بازد.

سرخپوشان پایتخت در فصل گذشته هم که توانستند برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند و در نهایت نایب قهرمان این رقابت‌ها هم شوند، تجربه‌ی چنین باختی را همراه با برانکو ایوانکوویچ داشتند. بعد از باخت لحظه آخری پرسپولیس مقابل السد قطر، چند باخت لحظه آخری سرخپوشان پایتخت را مرور کرده‌ایم.

ثانیه آخر در آسیا

فصل گذشته پرسپولیس در مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الجزیره امارات می‌رفت. بازی رفت دو تیم در امارات برگزار شد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس بازی را خوب شروع کردند و توانستند در نیمه اول توسط علی علیپور دروازه‌ی الجزیره را باز کنند و با یک گل برتری به رختکن بروند. در نیمه دوم الجزیره به بازی برگشت و توانست ۲ گل به پرسپولیس در دقایق ۵۲ و ۷۷ بزند و از این تیم با نتیجه‌ی ۲ بر یک جلو بیفتد.

در حالی که کمتر ۱۰ دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی زمان مانده بود، پرسپولیسی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند. گادوین منشا پشت ضربه‌ی پنالتی ایستاد. با وجود اینکه پنالتی منشا را دروازه‌بان الجزیره گرفت، داور بازی به دلیل اینکه دروازه‌بان این تیم قبل از زدن ضربه جلو آمده بود، پنالتی را مردود اعلام کرد و منشا برای دومین بار پشت ضربه‌ی پنالتی ایستاد و اینبار برخلاف جهت دروازه‌بان در دقیقه ۸۴ دروازه‌ی الجزیره را باز کرد تا بازی به تساوی ۲ بر ۲ برسد.

ثانیه‌های تلخ برای پرسپولیسی‌ها

گل منشا اما پایان بازی نبود و نماینده امارات در وقت‌های تلف شده‌ی بازی و در دقیقه (6+90) روی یک ارسال با ضربه‌ی سر دروازه‌ی پرسپولیس را باز کرد تا شاگردان برانکو در ثانیه‌ها پایانی بازی را به میزبان خود با نتیجه‌ی 3 بر 2 واگذار کنند.

پرسپولیسی‌ها در بازی برگشت 2 بر یک از سد الجزیره در ورزشگاه آزادی با 2 گلی که احمد نوراللهی روی یک شوت دیدنی و سید جلال حسینی به ثمر رساندند، گذشتند و توانستند این تیم اماراتی را حذف کنند و خود را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و جدال با الدحیل قطر برسانند.

شب تلخ

برانکو ایوانکوویچ بعد از اینکه در اواخر لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد، برای لیگ پانزدهم تیم را خودش بست. پرسپولیسی‌ها لیگ را خوب شروع نکردند و در 3 هفته‌ی ابتدایی لیگ فقط یک امتیاز گرفته بودند. آن‌ها در هفته‌ی چهارم باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن می‌رفتند. شاگردان برانکو تیم برتر میدان بودند و توانستند در نیمه دوم توسط امید عالیشاه که یک پنالتی هم در بازی از دست داده بود، گل اول را به شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم ذوب‌آهن بزنند.

ذوبی‌ها بعد از این گل به بازی برگشتند و در دقیقه‌ی 76 توسط کاوه رضایی بازی را به تساوی کشاندند. این گل پایان بازی نبود و تصمیم بحث‌برانگیز علیرضا فغانی در دقایق پایانی بازی و گرفتن هند پنالتی از محسن بنگر نتیجه را تغییرداد. با اعلام پنالتی برای ذوب‌آهن، مسعود حسن‌زاده در دقیقه (1+90) از روی نقطه‌ی پنالتی دروازه‌ی سرخپوشان پایتخت را باز کرد تا ذوبی‌ها بازی را از حریف خود در ورزشگاه آزادی ببرند و وضعیت پرسپولیس در جدول بحرانی شود.

البته آن پنالتی آخرین اتفاق آن بازی نبود و علیرضا فغانی در دقیقه (4+90) محسن بنگر مدافع پرسپولیسی‌ها را روی برخوردی که با مظاهری دروازه‌بان ذوب‌آهن داشت، با دادن کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد.

در نهایت در آن فصل پرسپولیسی‌ها با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان، نایب قهرمان لیگ برتر شدند.

از گل مردود تا باخت در دربی

بازی رفت دربی بزرگ تهران در لیگ دهم، در هفته‌ی یازدهم برگزار شد. علی دایی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و پرویز مظلومی هم استقلالی‌ها را هدایت می‌کرد. پرسپولیس آن بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 6 توانست توسط محمد نوری به گل برسد.

گلی که توسط کمک داور بازی به اشتباه آفساید اعلام شد که بعدا با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه بود. بازی تا دقیقه 90 گلی به همراه نداشت اما فرهاد مجیدی کاپیتان استقلالی‌ها در دقیقه (1+90) روی توپی که محمد نوری در میانه‌های میدان لو داد و به مجتبی جباری رسید و پاس استادانه‌ی جباری توانست دروازه‌ی پرسپولیس را باز کند تا شاگردان دایی دربی را با یک گل به رقیب سنتی خود واگذار کنند.

گلی که فرهاد مجیدی به پرسپولیس زد و دویدن‌ها و نرسیدن شیث رضایی روی آن صحنه به فرهاد مجیدی، تا سال‌ها در بین کری خوانی‌های هواداران استقلال برای هواداران پرسپولیس قرار داشت.

گل تماشایی

در لیگ نهم هدایت پرسپولیس بر عهده‌ی زلاتکو کرانچار بود. سرخپوشان پایتخت در هفته‌ی نوزدهم آن دوره از رقابت‌ها باید به مصاف استقلال اهواز در این شهر می‌رفتند. بازی دو تیم تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد که در دقیقه (2+90) آبی‌های اهوازی روی یک ضربه‌ی ایستگاهی دیدنی توسط میلاد میداوودی به گل رسیدند و بازی را با همان یک گل بردند.

بعد از آن باخت در اهواز، کرانچار فقط دو بازی دیگر روی نیمکت پرسپولیس نشست و بعد از آن جای خود را به علی دایی داد.

بازگشت در بازگشت

یکی از تلخ‌ترین شکست‌های پرسپولیسی‌ها در دربی به دربی برگشت لیگ چهارم برمی‌گردد. آن روزها هدایت پرسپولیس بر عهده‌ی راینر زوبل آلمانی بود و امیر قلعه‌نویی هم هدایت آبی پوشان پایتخت را بر عهده داشت. در آن بازی ابتدا استقلال توسط رضا عنایتی به گل رسید.

بعد از گلزنی استقلالی‌ها، پرسپولیسی‌ها به بازی برگشتند و با گل‌های شیث رضایی که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود و سهراب انتظاری موفق شدند از رقیب سنتی خود پیش بیفتند.

در حالی که کمتر از 15 دقیقه تا پایان بازی زمان باقی مانده بود محمود فکری کار را برای استقلال به تساوی کشید و در ثانیه‌های پایانی بازی بود که پیروز قربانی روی سانتری که فرزاد مجیدی برای او کرد موفق شد گل برتری را به پرسپولیس بزند تا استقلالی‌ها بازگشت پرسپولیسی‌ها به بازی را با یک بازگشت دیگر جواب دهند و رقیب سنتی خود را با نتیجه‌ی 3 بر 2 از پیش روی بردارند.

البته پرسپولیسی‌ها هم خاطره‌ی خوشی چند سال بعد از گلزنی در ثانیه‌های پایانی در دربی داشتند و با گل ایمون زاید توانستند رقیب سنتی خود را با نتیجه‌ی 3 بر 2 شکست دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به داوری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج