۸۴۲۲۹۴
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

پرداخت زکات گامی در جهت کاهش فقر

رئیس عالی شورای زکات کشور گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ریشه‌کنی فقر در کنار حمایت‌های مردمی و مشارکت در پرداخت زکات و خمس می‌تواند فقر را در جامعه کاهش دهد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله رضا تقوی بعداز ظهر امروز در همایش زکات و تجلیل از مودیان، مبلغین و عاملین زکات استان هرمزگان با بیان این مطلب که زکات امر واجب دینی است، اظهار داشت: متاسفانه این امر واجب آن طورکه باید در جامعه رواج نیافته است و آنگونه که مردم با نماز آشنایی و ارتباط دارند با زکات، خمس، امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

وی افزود: زکات پیام‌های زیادی دارد و در اسلام نیز نسبت به این امر تاکیدات زیادی شده و نیاز است در جامعه و نظام اسلامی بیشتر به این امر پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اسلامی بودن یک نظام به پیاده‌سازی محتوای دینی است اما متاسفانه آن‌گونه که باید در این امر سرمایه‌گذاری نشده و این مورد را می‌توان در لایحه بودجه مجلس نیز مشاهده کرد.

تقوی ادامه داد: زکات که یکی از امور ضروری و واجب است باید در کنار نماز به عنوان عملی عبادی و به نیت تقرب به خدا دیده شود.

وی با بیان این نکته که زکات امر حاکمیتی است، اظهار داشت: حضور در تشکیلات زکات، حضور در یک امر حاکمیتی است، زکات به امر رهبری دنبال می‌شود و این تشکیلات برای عملیاتی شدن خواسته رهبر معظم انقلاب است و لذا امری حکومتی است و افرادی که در این تشکیلات فعالیت دارند سربازان ولایت هستند.

رئیس شورای عالی زکات کشور ضمن تقدیر از زحمات کمیته امداد در امر جمع آوری زکات خاطرنشان کرد: زکات امری عرفانی، اخلاقی و دینی است که مالها را پاک، با نفس مبارزه و معیشت فقرا را تامین می کند ومی بایست مبلغان و روحانیون در همه جا خصوصا در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در اشاعه فرهنگ پرداخت خمس و زکات هم گام با کمیته امداد حرکت کنند.

آیت‌الله تقوی تصریح کرد: ما همگی در برابر گرسنگی و فقر افراد جامعه مسوولیم، باید به فکر معیشت مستضعفان بود، پیام پرداخت زکات توجه به قشر نیازمند جامعه است، زیرا فقر موجب از بین رفتن دین انسان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: روسیاهی دنیا و آخرت فقر است باید به آن رسیدگی شود، نمی‌توان از مردم درخواست کرد تا در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنند درحالی که سفره‌شان خالی است. اسلام با فقر مخالف است و آن را برای انسان ذلت می‌شمارد.

رئیس شورای عالی زکات کشور، ریشه‌کنی فقر را درگرو تلاش همه جانبه همه نهادهای حاکمیتی مانند دولت و البته حمایت‌های مردمی و مشارکت در پرداخت زکات و خمس دانست و گفت: برای مبارزه با فقر باید همه همکاری کنند و ریشه‌کنی فقر نیازمند برنامه‌ریزی است.

تقوی افزود: ایران سرشار از امکانات و ظرفیت‌های خدادادی است که باید با برنامه‌ریزی صحیح از این نعمت‌ها در جهت رفع فقر استفاده کرد، اگر سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری بر روی ظرفیت‌ها صورت گیرد علاوه بر رفع نیازهای داخلی می‌توان به فکر صادرات محصولات مازاد نیز بود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به توطئه دشمن و هدف قرار دادن معیشت مردم برای بدبین کردن ملت به نظام، بیان داشت: بخش مهمی از معیشت مردم وابسته به جهاد کشاورزی است و از طرفی هفت قلم از اقلام زکات نیز مربوط به کشاورزی است که می‌توان با بستر سازی و فراهم کردن زمینه‌های مناسب، این بخش را پویا و کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد.

وی درپایان ضمن قدردانی از زحمات مدیران کمیته امداد و اعضای شورای زکات استان، با ابراز تاسف از افزایش نگران‌کننده مراجعه به نهادهای حمایتی و قرار گرفتن خانوارهای بیشتری در زیر چتر حمایتی کمیته امداد به علت مشکلات اقتصادی گفت:

۶۰۰ هزار خانواده در کشور در سال ۹۷ تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند که آماری نگران‌کننده است و می‌بایست با خوداتکایی، خودباوری، ایجاد انگیزه‌، توجه به اصل بهره‌وری در تولیدات، مردمی کردن اقتصاد، گسترش بخش خصوصی و اعتماد و نظارت بر آن، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید، چنین آمارهایی را به حداقل رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به شما بدیم فقر ریشه کن میشه ؟

    • بدون نام

      البته جلوگیری ازاختلاس هم گامی بزرگ درجهت رفع فقراست.

    • مملکت ویران

      مردم زکات بدن تافقرریشه کن بشه ومسئولین هزاران هزاران میلیارد دزدی بکنن برن اونور آب وبه ریش مردم بخندن.چه خوبه والله.

    • .

      بسم اله خودت اول زکات بده بااین اوضاع مگ میشه زکات بدیم اله برکت اله

    • بدون نام

      قرار شده مردم زیمباوه رودزیا خمس و زکاتشون وبه مردم فلک زده ایران پرداخت کنن اگه آقایون هپله هپوش نکنن به اسم اینکه حرام است

    • بدون نام

      مردم دیگه مالی هم دارن زکات بدن البته آقاها وآقازاده دارن که فکر نکنم زکات بدن پولا شونا بچه هاشون در کشور های خارجی خرج عیش ونوششون میکنن

    • بدون نام

      توراست‌ میگی‌آره ،جیب خالی شده خمس و زکات کجاس مردم پول نان ندارن خوشتان میاد

    • بدون نام

      چشم حتما

    • کلاه بوقی

      چرا مردم و گول میزنید، همش از جیب مردم مایه میگذارید،
      بهتر نیست بگید
      بهترین راه کاهش فقر نصف کردن درامد دولتی ها و انیران و سفرا و وزرا و رئسا هست و همچنین اختصاص بودجه بیشتر به مردم از درآمد نفتی کشور؟؟؟؟

    • ریکا

      پرداخت زکات پولی درجیب اقازاده ها
      من یکی دیگه هیچ مسعولی روقبول ندا رم

    • بدون نام

      امام فرمودند کارکنانی که مالیات میدهند مشمول ذکات نیستند!
      اختلاسگران....لامذهب ها حداقل مالیات بپردازید تا ملت بدانند چقدر کش رفتید!!

    • بدون نام

      مگه چیزی از حقوق میمونه ک خمس و زکاتشو بدیم

    • بدون نام

      پس مالیاتی که پرداخت میکنن کجا میره؟؟ چرا مغلطه میکنید. زکات مال وقتی بود که سیستم مالیاتی نبودش

    • بدون نام

      واقعا متاسفم واسه شما مردم دارن از گرسنگی میمیرن ان وقت شما ها به فکر جیب خودتان هستی

    • بی نام

      آخی ...ما هم خر ، ما هم نفهم

    • بدون نام

      درشو بذار زیرشو کم کن ته نگیره

    • بدون نام

      از سوی چه کسانی ؟؟؟!!
      کمی تفکر لازم شد !!!

    • احمدرضا

      کدوم خودکفایی؟شما برای ریشه کن کردن فقر چه کارهایی کردین؟فقط شعار و شعار و شعار، حرف باد هواست

    • بدون نام

      نظر من را چاپ نکردید.

    • bsaa

      خودتون هستین

    • بدون نام

      وجدانا خودت میدی

    • ساسان

      هه. ج خوبی بود

    • بدون نام

      واقعا خیلی پرو هستین که تو این شرایط که مردم نون شب ندارن وسفره های مردم رو خالی کردین صحبت ار زکات میزنید

    • بدون نام

      من چون اعتمادی به مسئولین ندارم، مقداری ازداریی خودم رو هرسال بعنوان خمس وزکات مستقیما بدست فقرا میرسونم.اینطورمطمئن تره.اشکالی داره؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج