۸۴۲۳۱
۴۵ نظر
۵۰۲۰
۴۵ نظر
۵۰۲۰
پ

دختر بازیگر مشهور آمد ایران و دارد می‌میرد...

گوهر خیراندیش گفت: این دیگر قانون نیست، این فقط نشان‌ می‌دهد بعضی‌ها دنبال منفعت شخصی‌شان هستند و به فکر مردم نیستند. همین موضوع کوچک را بگیرید تا برسید به موضوعات بزرگ‌تر!

هفته نامه سلامت: «مخاطب در دسترس نمی‌باشد!» روی دکمه قطع می‌زنم و دوباره شماره را می‌گیرم. «مخاطب در دسترس نمی‌باشد!» امتحانی دیگر هم فایده ندارد. مخاطب در دسترس نمی‌باشد و پیام شما از طریق پیامک به او منتقل نخواهد شد چراکه مخاطب برای همیشه از دسترس خارج شده است...

اما مخاطب «ژیلا مهرجویی» است، طراح صحنه و لباس خوش‌نام سینمای ایران که روز ۸ آذرماه درگذشت. در مراسم بزرگداشت او، داریوش مهرجویی با حرف‌هایش همه را متاثر کرد. او که با اشک و اندوه بسیار پشت تریبون ایستاده بود، گفت: «یک چیزی مرا کفری می‌کند و آن این است که چه چیزی ژیلا را کشت؟ من خیلی غمگینم.

دختر بازیگر مشهور آمد ایران و دارد می‌میرد...

این آلودگی هوا، همه را دارد می‌کشد. همه دوستان من سرطان گرفته‌اند! عزت‌ا... انتظامی در بیمارستان خوابیده است. این رییس محیط‌زیست ما کجاست؟ چه کار می‌کند؟ مردم ما از این آلودگی دارند، می‌میرند.» در میان صحبت‌های او صدای دیگری هم به گوش رسید: «آقای مهرجویی! دختر من «آناهیتا اسماعیل خانی» هم در بیمارستان است و فقط ۲۰ درصد ریه دارد، او هم دارد می‌میرد.» گوینده این حرف‌ها گوهر خیراندیش بود که با دست شکسته در ردیف اول نشسته بود، او که می‌گوید خودش هم این روزها حال و روز خوشی ندارد و باید از این شهر آلوده برود.

گفت‌و‌گوی ما را با او که با شک می‌پرسد: «به نظرت مسوولان حرف‌های ما را می‌خوانند؟» و ما که با بیم و امید جواب می‌دهیم: «امیدواریم»، می‌خوانید.

می‌خواهم از همین جمله تلخی که در مراسم بزرگداشت خانم ژیلا مهرجویی گفتید شروع کنم: «دختر من هم دارد می‌میرد و فقط ۲۰ درصد ریه دارد.» چه اتفاقی افتاده؟ چه شده؟

در مراسم بزرگداشت بانو ژیلا مهرجویی بعد از پخش فیلم کوتاهی که درباره ایشان بود، استاد مهرجویی پشت تریبون قرار گرفتند. استاد بسیار متاثر بودند. گریه کردند و فریاد زدند من خواهرم را از چه کسی باید پس بگیرم؟ همه ما داریم می‌میریم، استاد انتظامی‌ در بیمارستان بستری است، استاد مشایخی حال خوشی ندارند و... من هم که مدتی است دخترم در بیمارستان است، خیلی ناراحت شدم و تحت‌تاثیر قرار گرفتم و از وضعیت دخترم گفتم.

واقعیت این است که با این آلودگی هوا، هر روز افراد بیشتری بیمار می‌شوند و جان خودشان را از دست می‌دهند اما کسی جوابگو نیست. شاید این مساله برمی‌گردد به تحریم‌های ناخواسته‌. نمی‌دانم. مردم از طرفی زیر فشار اقتصادی قرار گرفتند و شاید تحریم‌ها باعث شد پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها هم نتوانند سوخت و فیلتر مناسب تهیه کنند. استفاده از ماشین‌های فرسوده هم مزید بر علت شد تا امروز همه ما با چنین مسائلی روبرو شویم. من اگر آن حرف‌ها را در مراسم خانم مهرجویی گفتم، می‌خواستم صدایم را به گوش مسوولان برسانم.

شما با طرح چنین مساله‌ای در مراسم دنبال پاسخگو یا حداقل پاسخی می‌گشتید؟

بله، پاسخ البته روشن است! به نظر من برخی مدیران دولت قبل و برخی برنامه‌های غلط باعث چنین وضعیتی شده. یک روز اعلام می‌کنند طرح زوج و فرد است اما وقتی من می‌توانم با دادن ۱۸ هزار تومان وارد طرح شوم، این چه طرحی است؟ این چه قانونی است که می‌توان با پول تغییرش داد؟

این دیگر قانون نیست، این فقط نشان‌ می‌دهد بعضی‌ها دنبال منفعت شخصی‌شان هستند و به فکر مردم نیستند. همین موضوع کوچک را بگیرید تا برسید به موضوعات بزرگ‌تر! برخی بخش‌های دیگر هم به جای دلسوزی برای مردم و سختگیری در قوانین، مواردی را تعیین می‌کنند که افراد بتوانند قانون را دور بزنند. همه می‌دانند بدبختی‌ای که ما داریم، بیشترش به خاطر آلودگی است که ماشین‌ها ایجاد می‌کنند، پس چرا برای معاینه فنی سختگیری نمی‌کنند؟

معاینه فنی را با پول می‌توان گرفت! این همه ماشین فرسوده در شهر حرکت می‌کند چرا کسی جلویشان را نمی‌گیرد؟ این همه ماشین خراب هستند که از کنار ما می‌گذرند و کسی کاری به کارشان ندارد؛ چرا؟ چون پول می‌گیرند و جیبشان را پر می‌کنند و نتیجه هم می‌شود این! ژیلا می‌میرد، استاد انتظامی‌ حال خوشی ندارد، دخترم در جوانی ریه‌هایش را از دست داده و هزاران مردم دیگر که صدایشان به جایی نمی‌رسد و من این روزها مدام آنها را در راهروهای بیمارستان، شهر و... می‌بینم! در صورتی که اگر برخی از این مسوولان انصاف داشتند و نظارت می‌کردند، وضعیت این نمی‌شد.

شنیدم بعد از مراسم هم خیلی‌ها به شما خرده گرفتند که چرا این صحبت را مطرح کردید.

بله، خیلی‌ها گفتند جای مطرح کردن این صحبت‌ها آنجا نبود و حتی گفتند با این کار به دخترت ضربه می‌زنی و رویش عیب می‌گذاری اما من باید می‌گفتم چون من و دخترم هم جزو همین مردم هستیم که دارند می‌میرند و صدایشان به کسی نمی‌رسد. البته خیلی‌ها هم تشکر کردند و گفتند خوب کاری کردید که حداقل این موضوع را گفتید که کسی بشنود.

دقیقا چه اتفاقی برای دخترتان افتاد؟

دختر من در خارج از کشور دانشجو بود اما به خاطر مشکلات اقتصادی که پیش آمد و با اینکه من همه تلاشم را کردم که درسش را تمام کند، دیگر با دلار ۴ هزار تومان نشد که او بماند و مجبور شد یک ترم مانده به پایان تحصیلش برگردد. دانشگاهش هم بلوار فردوسی و میدان آزادی بود، یعنی دقیقا در مناطقی که جزو آلوده‌ترین مناطق تهران هستند. این بچه مجبور بود از صبح تا ساعت ۸ شب که کلاس داشت، این هوا را تنفس کند و دیگر این شد که حالش بد شد و...

یعنی فقط به خاطر آلودگی هوا بود؟ چون خیلی‌ها این هوا را تنفس می‌کنند و همه دچار این مشکل نمی‌شوند.

ببینید، دختر من چند سال بود ایران زندگی نمی‌کرد. اصلا بگذارید برایتان یک مثال بزنم؛ اگر قورباغه را در آب ۱۰۰ درجه بیندازی یک دفعه از آب می‌پرد بیرون اما اگر آب را کم‌کم گرم کنی می‌ماند و می‌میرد. ما در این هوای آلوده مثل همان قورباغه‌هایی هستیم که کم‌کم می‌میریم و خبر نمی‌شویم چه به سرمان می‌آید اما کسی که از بیرون می‌آید و وارد این هوا می‌شود، بدنش واکنش نشان می‌دهد، مثل دختر من که یک دفعه واکنش نشان داد و ریه‌هایش از بین رفت!

یعنی چی شد دقیقا؟ کی به پزشک مراجعه کردید؟ آنها چه گفتند؟

اول که تشخیص نمی‌دادند و به خاطر سرفه‌های شدیدی که داشت، برایش آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کردند. تا اینکه وضعیت به جایی رسید که آنقدر سرفه می‌کرد که از شدت سرفه سیاه می‌شد و نمی‌توانست حتی ۵ دقیقه شب‌ها بخوابد. او را بردم پیش پزشکی که خودم برای ریه‌ام می‌رفتم. وقتی معاینه‌اش کرد، گفت چه خوب کاری کردی که دخترت را آوردی چون وضعیتش خیلی بدتر از خودت است و اصلا همان جا به من گفت دخترت دارد می‌میرد! و آزمایش‌های مختلف گرفتند. جواب آزمایش‌ها هم که آمد، من ایران نبودم و وضعیت دخترم آنقدر بد بوده که خود پزشک او را بستری می‌کند.

الان در چه وضعیتی است؟

از نظر جسمی ‌بهتر شده؛ در بیمارستان اکسیژن گرفته و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند اما از نظر روانی آسیب دیده! واقعا آسیب‌دیده! دختر من هیچ مشکلی نداشت. داشت درسش را می‌خواند که به خاطر مسائل مالی که آن هم به‌نظر من به خاطر بی?لیاقتی برخی مسوولان به وجود آمد، مجبور شد مثل خیلی‌های دیگر درسش را رها کند، برگردد و در این هوا تنفس کند و فشار روانی متحمل شود؛ مثل خیلی جوان‌های دیگر اضطراب بکشد و مثل خیلی‌های دیگر که شما صدایشان را نمی‌شنوید، ریه‌هایش را از دست بدهد. من هم با اینکه خیلی تلاش کردم تا نگذارم این اتفاق بیفتد، نشد. باور می‌کنید من بعد از این همه سال هنوز حقوق ۴-۳ سال قبلم را از تلویزیون نگرفته‌ام؟!

گفتید ریه خودتان هم به خاطر آلودگی هوا دچار مشکل شده؟

بله، اما دیگر خودم را فراموش کردم چون از وقتی هم که برگشتم ایران، تصادف کردم و آسیب‌دیدگی‌هایی برایم پیش آمد. بیماری دخترم هم که بود و قضیه فراموش شد. الان هم به دخترم گفته‌اند باید از تهران بروی بیرون چون هوای تهران برایت سم است و خود من هم برای معالجه ستون‌فقراتم و رباط پا و قضیه آلودگی باید مدتی از ایران بروم.

تا اینجا از سهم مسوولان گفتیم. به نظرتان فقط مسوولان در این زمینه سهم دارند؟ خودمان سهمی نداریم؟ این را می‌پرسم چون می‌دانم شما خودتان در زمینه محیط‌زیست خیلی فعال هستید.

واقعا ما هم باید یک جاهایی خودمان را آنالیز کنیم و ببینیم رفتارمان درست است یا نه. مثلا من نمی‌دانم کی قرار است به خودمان بیاییم و از این اتومبیل‌‌های تک‌سرنشین دست برداریم؟ کی قرار است فرهنگ اتوبوس‌سواری و مترو جا بیفتد؟ کی قرار است دست از آلوده کردن محیط‌زیست با این پلاستیک‌ها برداریم؟ همین موضوع پلاستیک که خودتان می‌دانید من چقدر دنبالش کردم تا بتوانم فرهنگ استفاده از آنها را با فرهنگ استفاده از لیوان‌های گیاهی جایگزین کنم اما مگر بعضی‌ها می‌گذارند؟! می‌دانید چرا؟

به خاطر مسائل مادی حتما!

بله! چون انبارهایشان پر است از پلاستیک و تا آنها را به مردم نفروشند، اجازه نمی‌دهند محصول دیگری وارد بازار شود و مردم استفاده کنند. واقعا آدم احساس خفقان و درد می‌کند. زیر تابلوی آلودگی هوا ایستاده‌ای و نمی‌توانی نفس بکشی که می‌بینی یک ماشین با دود و دم از کنارت می‌گذرد، و کسی نیست جلویش را بگیرد. اینها نشان می‌دهد ما هم مقصریم اما مسوولان صدای مردم را که دارند زیر بار هزینه دوا و درمان خم می‌شوند، نمی‌شنوند. به نظرت حرف‌های ما را مسوولان می‌خوانند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی همه برای کار، زندگی،درآمد،سکونت و خیلی چیزای دیگه "تهرون" رو برای زندگی انتخاب کردن دیگه باید منتظر چنین مسائلی هم باشیم. الان خانم پروانه معصومی در روستایی در شمال زندگی می کنن.فکرمی کنید چه چیزی رو ازدست داده و چه چیزی رو به دست آورده. بیایید واقع بین باشیم اینکه هرکی آب تهرون رو خورده دیگه نمی تونه از این شهر بره چه معنی می ده؟ همه می خواهیم در این شهر دود زده و الوده زندگی کنیم و هیچ اتفاقی هم برامون نیفته. شما بیایید یک نظر سنجی انجام بدید.هیچ کس حاضر نیست از تهران بره. اینجا همه مریض روحی و جسمی هستن و به بدترین وضع زندگی می کنن ولی دل همه مون خوشه که پایتخت نشین هستیم و در فلان محله داریم زندگی می کنیم.وقت تخلیه تهران فرا رسیده. فکر کردین حتی یک زلزله چند ریشتری چه بلایی سر این شهر می یاره. مردم و مسئولین باید جدی جدی به این مسئله فکرکنن......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز همه از روی دل خوشی مگه تهران را انتخاب کرده اند!؟ نه عزیزم همه یا اکثریت مجبوریم چون جای دیگه امکاناتی از قبیل شغل و ... وجود نداره !

      • زن ایرانی

        با این هوای آلوده و پارازیت ها خدا میدونه چی به سر این مردم میاد!!!!!!!!!!!!

      • ميلاد

        دليل اين آلودگي فقط سوختهاي بي كيفيت و آشغاليه كه دادان دست مردم بريزن تو شيكم ماشيناشون! نه چيز ديگه!
        استانبول حدودا 5 برابر تهران وسعت داره اما آلودگيش يك پنجم تهرانم نيست!
        مسئولين به جاي اينكه دنبال توليد سوخت با كيفيت باشن دنبال انتقال پايتخت هستن! سي ساله با همين تفكرات مردود تهران و ايرانو به اين وضع رسوندن ديگه!
        اروپا تا چند سال ديگه سوخت يورو 5 مياره اونوقت ما هنوز سوخت يورو 3 همم نداريم!

    • بدون نام

      اصلا به این تبلیغات منفی گوش نکنید .من یه مدت خونه یکی از دوستام توی محله پاسداران بودم واقعا از نظر هوا امکانات ..میوه ..سبزی تو دنیا حرف اول رو میزنه مهاجرت کنین تهران نزارین یک شهر حق بقیه شهرا رو بخوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز چند درصد اونایی که می یان تهران پاسدران نشین هستن؟ امکاناتی که الان در تهران هست در شهرستانها هم هست.منتها قابل دسترس تر. 90 درصد شاگرد اول های کنکور سراسری شهرستانی ها هستن. پس تهرون و تهرونی ها حق هیچکس رو نخوردن......

      • بدون نام

        شما تشریف بیاورید تهران. کما اینکه تا حالا آمدید!!!! و ما چاره ای نداریم جز اینکه برویم و روستاهای خالی از سکنه و آبادی شما رو دوباره آباد کنیم!!!
        خوش اومدید تهران حالشو ببرید!!!! ولی سعی کنید بیشتر از این خرابش نکنید تا لااقل شما قدری بیشتر زندگی کنی.

      • آیدا

        یعنی چی از نظر میوه و سبزی حرف اولو میزنه ؟

      • حمیدرضا

        واقعا حالت خرابه هااااا
        این بنده خدا اینجا رو با آمستردام اشتباه گرفته
        همه مگه میتونن پاسداران مسکن تهیه کنن ؟
        یه سر به جنوب شهر بزن مثل فلاح ، خانی آباد و هاشمی و ... مطمئنم فرار میکنی 2 روزه هههههههه
        فکر کردی بیای تهران میگن بفرمائین تشریف ببرین الهیه ،کامرانیه و ... ههههههههههههه

    • یک لیسانس بیکار

      وقتی همه ادارات و کارخانه ها و تولیدی ها را و امکانات و شهربازی ها را در تهران جمع میکردید
      باید فکر اینجاش هم را میکردید
      هرکی هندونه میخوره پای لرزش هم باید بشینه
      هم خدا هم خرما ؟؟

      پاسخ ها

      • پردیس

        کاملا باهات موافقم . وقتی بچه های شهرستان از شدت بیکاری منّت چهارتا کارخونه دار جلاد و می کشن تا شاید یه قسمتی از کارخونه بهشون کار بدن و تازه با هزار و یک منّت و التماس و پارتی یه کاری پیدا می کنن اونم کارفرما باهاشون مثل جلّاد رفتار میکنه , توجیهشم اینه که مجبور نیستی اینجا کار کنی هزار نفر منت این کار رو می کشن ؛ خب معلومه که جوونا از شهر شون فرار می کنن میان تهروون تا لااقل یه کار درست و حسابی داشته باشن.

      • حمیدرضا

        پردیس جان مطمئنی حالت خوبه ؟
        کار درست حسابی ؟ توی تهران ؟ بیا اینجا ببین چند درصد شغل کاذب دارن چند درصد شغل به قول شما درست حسابی
        والا من توی شهرستانم کار کردم هم تهران هم شهرستان جفتش مانند زمان برده داری با آدم رفتار میکنن

      • بدون نام

        دوست عزیز توی شهرستان حتی شهر بزرگ همین شغل های کاذب هم پیدا نمیشه به خدا من حتی فرم انتقال به شهرستان را پر کردم با حقوق کمتر برم ولی شغل نیست

    • مادر

      lمن خودم وتا سه نسل از قبل از من در تهران بودیم وهستیم ولی الان به این نتیجه رسیدم برای سلامتی فرزندانم از تهران بروم وشاید با همه علایقی که به فامیل دور ونزدیک دارم تا اوایل سال دیگر بروم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتون تبریک می گم.چه تصمیم عاقلانه ای گرفتین. یکی از اقوام ما 3 سال پیش رفت شاهرود
        همش می گه چه اشتباهی کردم که زودتر از تهران نرفتم . انقدر راحت و خوب زندگی می کنن.

      • آیدا

        من خیلی دوس دارم از تهران برم کیش زندگی کنم منتها فعلا شرایطشو ندارم .

    • بدون نام

      چهل روز یا بیشتر برای مرحومی رفتم بهشت زهرا و همین یکی دو روز پیش مراسمش چهل رو برگزار میکردند بر سر خاک وقتی رفتمباورم نمیشد قطعه به اون بزرگی با قبر های دو طبقه که پر شده هیچ و بماند بلکه یک قطعه و نیم دیگر هم در کنارش پر شده بود تازهاین یک قسمت از بهشت زهرا بود و قطعات دیگر هم وجود داره کنجکاو شدم روی بعضی از قبور رو میخوندم میانگین سنی شده 42 سال !!!! اکثرا جوان خدای من در زمان جنگ هم اینچنین عزیز از دست داده نداشتیم در خود سایت بهشت زهرا که بری رو مانیتور علت های مرگ و میر رو ذکر میکنه 75 در صد سکتههای قبلی و مغزی در سنین بین 28 الی 55 سال ؟؟؟؟ واقعا این نوع مرگ و میر ها یک تحقیق جامع کارشناسی نیمخاد ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نمیکنی دلیلش معلوم نیست ؟ آقای احمدی نژاد حتما میدونه

    • بدون نام

      دارم دنبال یک دهات و روستای خوب اطراف تهران میگردم یعنی گشتم یک خونه روستایی کلنگی به متراز 400 متر پیدا کردم در کردان ساوج بلاغ که اگر منزل تهرانم که اپارتمان هست به متراز 120 متر میتونم اونو بخرم و البته یا بازسازیش کنم و با یکوبم بسازمش اصلا باورم نمیشد قیمت ها در کردان انقدر گران شده باشه سر به فلک میزنه زمان موشک باران یکبار با پدرم رفته بودم حد اکثر زمین قیمتش بود متری 400 تا تک تومن الان در بد ترین جاش میگن متری 500 هزار تومن ؟؟؟؟؟ و جاهای خوب و با حالش تا متری یک میلیون تومن هم خرید و فروش میشه تازه میگن الان قیمتا پایین امده و بهتر شده پش وقتی قیمتا بالا تر بود چه خبر بود ؟؟؟؟؟؟

    • یک نفر

      خانم خیراندیش محترم .این حرفهایی که زدی ربطش به دولت قبل چی بود ؟ پس دول جدید پس از 6 ماه هیچ تقصیری نداره؟ اگه مسیولین قبلی بی لیاقت بودند باید عوض می شدند. اگر عوض شدند پس جدیدها هم بی لیاقتند ؟ انصاف هم چیز خوبیست.

      پاسخ ها

      • اس و پاس

        بشین با باحال نداری دولت فعلی که هنوز شروع نکرده که ببینی شماها چه قدر بد بینید اینقدر تعصبات جاهلیتی ؟ خوبه والا

      • بدون نام

        آخه اونجوری که اون قبلی مملکت رو نابود کرد 6 ماه که سهله باید 60 سال بگذره تا درست بشه.

      • محبوب

        خانم خير انديش برگره شهر خودش .
        توي شهرهاي جنوبي كه وضع از ترهان بدتره و الودگي هوا اون قدر زياده كه مردم نميتونن حتي با وجود ماسك از خونه خارج بشن

      • من1

        آخه به تو چی بگم؟حساب بلدی؟6ماه کجا 8 سال کجا؟برو 8 سال و به ماه تبدیل کن تا ربطشو بفهمی.البته اگه بفهمی!!!

    • شدنی نیست

      ضربهای وارده از این انتقال پایتخت رو کی جواب گوست بعضیها از بین میرن اصلا جالب نیست به نظر من ما باید اولین کشوری باشیم که دو یا سه پایتخت داشته باشیم حرفم جدیست دولتمردان خواهشن بخوانند و گوش فرا دهند که بهترین راه حل همین هست شک نکنند باعث رشد هم میشه

      پاسخ ها

      • ماه

        واقعا اینکه میگی درست نیست.میدونی چندتا پایتخت داشته باشیم چقدر بودجه میخواد؟بهترین کار تغییر پایتخته.من تهران نشینم و تهران دیگه ظرفیت نداره بهترین کار انتقال پایتخته هیچ ضربه ای هم وارد نمیشه.تازه واسه ما خیلی هم خوبه

      • ميلاد

        اينها فقط با بالا آوردن كيفيت توليد سوخت حل ميشه! امسال آلودگي بدتر از پارسال بود و سال بعد هم بدتر از امسال!
        چرا شهرها و كشوراي پر جمعيت تر آلودگي ندارن؟چرا درحالي كه سئول و تهران يه اندازه هستن و سئول جمعيتش بيشتره، اما آلودگي نداره؟
        پس معلوم ميشه ريشه ي آلودگي كيفيت سوخته! همين!
        كسي تو ايران عاشق اين نيست كه حتما تو پايتخت زندگي كنه و اين از اون فكراي بچگاني و شكست خورده ي مسئولين نادان كشوره كه با انتقال پايتخت برخي دوست دارن همچنان در پايتخت باشن و با ما منتقل ميشن!
        البته كه هر كارمند دولتي مجبوره با انتقال سازمانش، انتقال پيدا كنه كه در اون صورت هم نصف جمعيت تهران وارد شهر جديد ميشه كه با جمعيت خود اون شهر بازم ميشه يه تهران ديگه!
        چرا از موقعي كه تحريما شديد شدن انقدر وضع هوا بد شد؟ تا به حال فكر كردين؟ چون كه سوخت قبل از تحريما يه ماده ي شيميايي داشت كه ايران بايد از خارج ميخريد و توان توليدشو نداشت و نداره! از موقع تحريما و قطع خريد اون فرمول ماده، ايران مجبور شد خودش سوخت توليد كنه كه اون ماده رو نداره و اينجوري هواي تهرانو خراب كرد! قضيه فقط همينه!

    • کشور دوست

      با سلام جا داشت تا بار دیگر حرفهامو بزنم
      موج نه چندان جدیدی رو دارم مشاهده میکنم موجی که اسمش رو گذاشتم توهم ایرانی
      کاری که انجام میشه و منبع اون دشمن هست
      فلان خواننده فلان دانشمند فلان بازیگر فلان اهنگساز فلان فوتبالیست درسته بعضیهاش واقعیت داره ولی بعضیهاش بیشترشون این وسطا جا خوش کرده اولهاش خیلیها به صورت جدی میگن و باور دارن که درسته و بعد یک مدتی که زیاد شد ممکن جنبه شوخی پیدا کنه و تا جایی که دیگه خسته کننده بشه و بعد یک مدت یه عده دچار توهم هستند چون دیگه راستو دروغش مشخص نیست یا اگه باشه طرف قدرت تشخیصشو از دست میده چون همواره گوشه چشمی به شوخیها داره و حالا عده ایی که همش رو شوخی میدونن و حالا افرادی هم به وجود میان که فکر میکنن هر کی که تو ایران زندگی میکنه یه بدبخته و راه خوشبختی اونور ابهاست و حالا زمانش رسیده که (منظورم اینده کار هست)واسه همه عادی شده اگه حرفی ازش به میون بیاد نتیجش میشه عده ایی که باورش میکنن و دو دستی میزنن سرشون میگن نیگا تو این کشور حیف شدیم
      عده ایی با شنیدنش میگن تو که راست میگی دیگه هیچی رو باور ندارن
      عد ه ایی همواره به کشورشون بدبین میشن و حرف میزنن که اونجا اینجوری ما اینجا اینجوری
      حالا اگه کسی هم بود مایه افتخار نمیشه
      حالا دیگه اصلا مهم نیست و بعد اون هم به یه چیز چرت تبدیل میشه یه چیز ساده لوحانه همیشه افکار کوچکی در ذهن مردم وجود داره که از خیلی چیزها جذابیت بیشتری داره که اگه حواسمون به اون نباشد عاقبت خوبی نخواهد داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما نفهمیدیم شما چی گفتین. بحث سر آلودگی هوای تهران و انتقال پایتخت و مهاجرت از تهرانه.شما چی گیدی؟؟؟؟؟

      • shabnam gol

        سلام دوست عزیز
        ببخشید من اصلا متوجه منظورتون نشدم!!!
        شما الان دقیقااز چه چیزی ناراحت هستین؟؟!

    • ارادتمند

      با سلام من کار ندارم به اینکه تهرون چی داره و چی نداره من فقط می دونم اگر راست میگین و الودگی هوا اذیتتون میکنه پاشین بیاین کوهبنان شهری در استان کرمان که حتی برای دوا هم یک کارخانه نداره هواش پاک پاکه اگر قراره تهرون 50 سال زندگی کنید اینجا 150 سال زنده خواهید بود به امید خدا حلا هم که دیگه نمیتونید بگین امکانات نیست الحمد الله همه چی هست فقط کوهبنان بیمارستان و دکتر متخصص و بعضی امکانات رفاهی نداره ! دیگه همه چیز داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در عوض ما تهرونی ها توی هرخیابونمون 10 تا متخصص داریم با چند تا درمانگاه. انقدر که همه مریضن.......

    • مهاجر

      خیلی برام سخت بود که از دوستام و امکانات تهرون جدا شم.اما بالاخره تصمیم گرفتم و رفتم شهرستان.البته شهر سرد و گرم و کویرییه.ولی خیلی بهتره.2:15 از محل کارم میزنم بیروم دو ونیم خونه ام .با بچه هام بازی میکنیم.پار می ریم . به زندگی شخصیمون می رسیم.و از همه مهم تر اینکه خونه 60 متری تهرون رو که 20 تومن پیش و ماهی 1 تومن بود رو دادیم و اومدیم خونه 135 متری 3 خوابه گرفتیم با 15 تومن و 300.تازه پول شارژ هم نمی دیم با اینکه آپارتمان نشینی داریم و البته گاز و آب که مشترک هست هم صابخونه زحمت میکشه.اینا رو گفتم که بدونین بازهم رفتن از تهران می چربه...

    • بدون نام

      آلودگی هوا عاملش بی فرهنگیه خودمونه،حالا درسته دولت قبل بی کفایت بود ولی دیگه هر چیزی رو گردن اونا نندازیم وخودمون راحت کنیم!

    • محبوب

      الودگي هوا همه شهرها دارن.الان شيراز هم طرح زوج و فرده گاهي اكثر اوقات در ترافيك هستيم .ساعت ها طول ميكشه كه به مركز شهر بريم .تازه بي امكاناتي در همه شهرها هست كه البته تهران امكانات زيادي داره
      بهتر بود به فكر ايجاد مشغل و امكانات ميافتادن تا همه ميتونستن برگردن شهر خودشون و راحت زندگي كنن .وقتي كار نباشه مردم از روستا ها مجبور ميشن به شهر برن و از شهر به شهرهاي بزرگتر

    • مریم

      مطمئنید امکاناتی که در تهران است در سایر شهرستانها هم هست. مثل داشتن چند خط متروی سراسری با هزینه های اندک، انواع اتوبوس های حمل و نقل، مرکزیت تئاتر، کتاب و نشر، آزادی بیان و راحت کار کردن، مدیران بدون تعصب، فضای سبز و امکانات تفریحی و... . برخی از شهرستانها برای تفریح فقط قبرستان شهرشان را دارند. آخر هفته فقط مسیر آرامگاهایشان شلوغ است. چندین دهه است که تمام سرمایه ایران را از تمام شهرستان ها گرفته اید و به تهران داده اید. قدرت و امتیاز یک بانک کوچک در تهران از بانک مرکزی شهرستان ها بیشتر است. خب نتیجه این عدالتتان را ببینید. همانقدر که شما حق زندگی دارید حتی اگر چند نسل هم در تهران بودید بقیه هم حق زندگی دارند. طبیعی است که باز هم کوچ می کنند.

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        خانم محترم حرف شما متین اما اینایی که گفتین به مردم تهران ربطی نداره ،مردم تهران بودجه تعیین نمیکنن واسه خودشون ، این مسئولان و نمایندگان هستن که بودجه تعیین میکنن که اکثر این مسئولان هم شهرستانی تشریف دارن
        در واقع شما(نوعی) اگر حق گو هستید باید یقه نمایندگان خود و مسئولان رو بگیرین
        این مسئولان(باز هم تاکید میکنم اکثرا شهرستانی هستن) هستن که باید به فکر شهر خودشون باشن اما همین نمایندگان شهرستان ها در مجلس پاشون که به تهران باز میشه اول از همه در بهترین مناطق تهران ساکن میشن با خدم و حشم و نکته ی جالب اینه که یقه ی تهران رو میچسبن و دیگه ول کن هم نیستن

    • بدون نام

      خانم خیر اندیش ممنون از فعالیتهای محیط زیستی تون.خداقوت.
      اما این چیزهایی که گفتید رو تنها به پای دولت قبلی و مسئولان نیاندازید.همه ما مقصریم ومسئول.باید خودمان هم شروع کنیم ،چه فعالیت چه فرهنگ سازی

    • مرتضی

      پیشنهاد می کنم هنرمندان جمع بشوند یک شهر خوب را انتخاب کنند و همه بروند آنجا. بعد آن شهر خواهد شد مرکز فرهنگی کشور
      مسئولین هم باید مساعدت کنند و امکانات آنجا را زیاد کنند.

    • سبا

      همه بیاییدتهران خونه قدیمی زیاده که اپارتمان کنند شغلم که فراوانه همه داریم پول پارو میکنیم اصلا بهشت که میگن تهرانه

    • بدون نام

      علف بدهان بزی شیرین ماید نه همه

    • بدون نام

      هب الوطن من ال ایمان مارا بخیرو تورا بسلامت

    • نغمه

      سلام مجله چرا جدیدا وقتی مثبت میدیم اضافه نمیکنه ؟ خیلی وقته اینطور شده

    • مهدی

      آلودگی تهران=
      پراید 1983
      پیکان 1965
      پژو 1989
      بنزین نامرغوب اکتان 90 + بنزن
      آزبست لنت ترمز تقلبی چینی
      + تا سر کوچه با ماشین رفتن
      + چرخیدن الکی با ماشین
      + مسافر کشی برای گذران زندگی
      + تاریخ اتمام متروی تهران سال 65
      + هوای سرد و سنگین بدون بارندگی

    • بدون نام

      اهواز رو دیدین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج