۸۴۲۶۶۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نکاتی از قرعه کشی یک چهارم لیگ قهرمانان

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز برگزار شد.

وبسایت نود: به نقل از یوفا، قرعه کشی مراحل یک چهارم و نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ امروز در مقر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برگزار شد و ۸ تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.

بر این اساس در روز های ۹ و ۱۷ آپریل دیدارهای لیورپول-پورتو و تاتنهام-منچسترسیتی انجام خواهد گرفت و هواداران فوتبال در روزهای ۱۰ و ۱۶ آپریل شاهد نبردهای آژاکس-یوونتوس و منچستریونایتد-بارسلونا خواهند بود.

اما رویارویی این تیم ها با یکدیگر خاطراتی را یادآوری می‌کند که در ادامه می‌بینیم:

آژاکس (هلند)- یوونتوس (ایتالیا)

این مسابقه تکرار فینال فصل ۹۶-۱۹۹۵ لیگ قهرمانان اروپاست. در آن مسابقه شاگردان مارچلو لیپی در یوونتوس با گل دقیقه ۱۳ فابریتزیو راوانلی از حریف پیش افتاندند اما آژاکس لویی فن خال با گل یاری لیتمانن در دقیقه ۴۱ به بازی برگشت. دیدار این دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان رقابت ها را معین کند.

یووه هر ۴ پنالتی خود را گل کرد و از دست رفتن پنالتی های ادگار داویدز و سانی سیلوی برای آژاکس موجب شد تا یووه با پیروزی ۴-۲ در ضربات پنالتی، دومین (و تا امروز، آخرین) قهرمانی اروپایی خود را در المپیکوی رم جشن گیرد.

در رویارویی های این دو تیم در رقابت های اروپایی ۶ برد از آن یوونتوس بوده، آژاکس دو بار برنده شده و ۴ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

لیورپول (انگلیس)- پورتو (پرتغال)

قرعه لیگ قهرمانان اروپا یک بار دیگر این دو تیم را برابر هم قرار داده بود؛ در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۷. بازی رفت در دراگائو با برتری ۵-۰ لیورپول همراه شد تا قرمزهای یورگن کلوپ قبل از آنفیلد کار را یکسره کنند. در بازی دراگائو مانه هت‌تریک کرد و صلاح و فیرمینو دیگر گل های لیورپول را به ثمر رساندند. تساوی بدون گل در آنفیلد به معنای صعود لیورپول با همان نتیجه مجموع ۵-۰ بود. لیورپول در این فصل تا فینال نیز پیشروی کرد و در نهایت به نایب قهرمانی بسنده کرد.

در ۶ تقابل این دو تیم، لیورپول ۳ بار برده و ۳ بازی با تساوی خاتمه یافته و پورتو تاکنون موفق به کسب پیروزی برابر لیورپول نشده است.

تاتنهام (انگلیس)- منچسترسیتی (انگلیس)

این دو تیم قرار است برای نخستین بار در دیداری اروپایی مقابل هم صف آرایی کنند. اما ۱۵۶ تقابل آن ها در فوتبال های داخلی نتایجی نزدیک در پی داشته است؛ ۶۱ برد برای سیتی، ۶۰ برد برای تاتنهام و ۳۵ تساوی. بازی رفت دو تیم در این فصل از لیگ برتر در روز ۲۹ اکتبر در ومبلی با تک گل ریاض ماهرز به سود آبی آسمانی ها به پایان رسید. نکته جالب آن است که بعد از برگزاری دو بازی مرحله یک چهارم در روزهای ۹ و ۱۷ آپریل، بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر نیز در روز ۲۰ آپریل به میزبانی ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شود تا در عرض ۱۱ روز، شاهد ۳ تقابل میان این دو تیم باشیم.

منچستریونایتد (انگلیس)- بارسلونا (اسپانیا)

این دو غول فوتبال اروپا در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ برگزار کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا بودند. در سال ۲۰۰۹ و در المپیکوی رم بارسای پپ گواردیولا با گل های اتوئو و مسی یونایتد را شکست داد و بعد از منچستریونایتد فصل ۹۹-۱۹۹۸ نخستین فاتح سه گانه در بین تیم های اروپایی لقب گرفت. دو سال بعد در ومبلی نیز بارسا با گل های MVP (مثلث مسی، ویا و پدرو) منچستریونایتد را ۳-۱ شکست داد تا یونایتد که با گل مشکوک رونی به بازی برگشته بود، دومین ناکامی خود در فینال را در مقابل بلوگرانا تحربه کند.

یکی از کامبک های خاص یونایتد در رقابت های اروپایی در فصل ۸۴-۱۹۸۳ در مقابل همین بارسلونا رقم خورد. بازی رفت دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام برندگان جام اروپا در نیوکمپ با پیروزی ۲-۰ بارسا پایان یافت اما یونایتد در بازی برگشت با دبل برایان رابسون و گلی دیگر از فرانک استاپلتون ورق را برگرداند و با برتری ۳-۲ در مجموع ۲ مسابقه به نیمه نهایی رسید.

بارسا و یونایتد در مرحله نیمه نهایی فصل ۰۸-۲۰۰۷ نیز به هم رسیدند. بازی رفت در نیوکمپ در شرایطی که رونالدو یک ضربه پنالتی را از دست داده بود با تساوی بدون گل خاتمه یافت و در بازی برگشت یونایتد با شلیک غیرقابل مهار پل اسکولز ۱-۰ برنده شد و به فینال رسید. در بازی های رودرروی اروپایی بارسا ۴ بار و یونایتد ۳ بار برنده شده اند و ۴ بازی نیز به تساوی انجامیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بارسا رو عشق است

    • بدون نام

      مسی جام را به عنوان کاپیتان بالای سر خواهد برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج