۸۴۴۲۳۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

منچسترسیتی برای فتح چهارگانه راهی سخت را پیش رو دارد.

وبسایت نود: راه منچسترسیتی برای فتح چهارگانه حالا کاملاً مشخص شده است؛ اما آیا تیم پپ انرژی و توان مورد نیاز را برای فتح این دستاورد مهم دارد؟

تیم او در پی تاریخ سازی است و بازی مقابل فولام در کراون کاتیج در روز سی ام مارچ، اولین بازی از سری مسابقات فشرده و حساس این تیم تا انتهای فصل است که می تواند شامل ۱۵ بازی در طی ۶۴ روز باشد. راهی که پایانش نام آنها را در تاریخ خواهد نوشت.

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

هیچ باشگاه انگلیسی‌ای تاکنون نتوانسته در یک فصل در تمام جام هایی که حضور داشته است به قهرمانی برسد. منچستریونایتد سال 99 سه گانه تاریخی را به ثبت رساند که همراه با قهرمانی در لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی بود و هنوز هم هیچ تیم انگلیسی به آن نرسیده است. پیش تر نیز لیورپول در سال 1984، به قهرمانی در لیگ، جام اتحادیه و جام باشگاه های اروپا رسید. در سال 2001 نیز آنها قهرمان جام حذفی، جام اتحادیه و جام یوفا شدند.

با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل چلسی در فینال اتحادیه، یاران پپ اولین جام فصل را به نام خود ثبت کردند و حالا این فرصت را دارند تا با کسب سه جام باقیمانده، چهارگانه را فتح کنند. هر چند همین چند روز قبل و پیش از تعطیلی بازی ها به دلیل برگزاری مسابقات ملی، سیتی تا آستانه از دست رفتن یک جام پیش رفت. آنها به سختی در مقابل سوانزی 3-2 پیروز شدند.

آن برد سخت مقابل سوانزی در ولز، حتی باعث شد پپ نیز اعتراف کند که به استراحت نیاز دارد. او در پایان مسابقه از خستگی صحبت کرد و اذعان داشت که به تعطیلات نیاز دارد. بله تعطیلات در زمانی مناسب برای سیتی رقم خورد ولی این تعطیلات مقطعی است و کوتاه. سیتی بعد از این وقفه، دو ماه سخت و سرنوشت ساز را پیش رو دارد.

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

اما سیتی در شرایطی خوب وارد برهه پایانی فصل می شود. آنها در ۲۰ مسابقه اخیرشان، ۱۸ برد و یک شکست را تجربه کرده اند. آن یک تساوی هم در ومبلی در فینال اتحادیه مقابل چلسی رقم خورد که در نهایت با برد سیتی و قهرمانی آنها به اتمام رسید. کسب ۱۹ برد در ۲۰ بازی، آماری فوق العاده برای سیتی است و نشان از فرم خوب این تیم دارد. اگر آنها بتوانند همین روند را در ۱۵ بازی حساس آخر فصل تکرار کنند، می توانند به ثبت چهارگانه تاریخی امیدوار باشند.

مسیر منچسترسیتی برای فتح چهارگانه حالا مشخص شده است. چه چیز انتظار تیم گواردیولا را می کشد؟

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

منچسترسیتی تا انتهای فصل لیگ برتر، هشت مسابقه پیش رو دارد. آنها اکنون با یک بازی کمتر نسبت به لیورپول، دو امتیاز کمتر نسبت به تیم رقیب دارند و با برد در بازی عقب افتاده خود می توانند به صدرجدول برگردند. منچسترسیتی می داند که در صورت برد مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان، به مصاف آژاکس یا یوونتوس می رود و برای رسیدن به فینال جام حذفی در روز 18 می، تنها رقیبی همچون برایتون را می بیند. تازه کار آنها روی کاغذ نیز در فینال خیلی سخت نیست و باید به مصاف وولوز یا واتفورد بروند.

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

اما شاید برای سیتی لیگ برتر سخت ترین مسیر برای قهرمانی باشد. شاید شبیه به همان مسیری که یونایتد در سال ۹۹ برای فتح سه گانه طی کرد. یونایتد در آن فصل رقابتی سخت و شانه به شانه با آرسنال برای فتح لیگ داشت و برای رسیدن به قهرمانی نیاز به چندین برد متوالی داشت تا اینکه در نهایت سرنوشت قهرمانی به روز پایانی فصل کشیده شد. اکنون نیز اختلاف امتیاز دو تیم لیورپول و سیتی کشیده شدن تعیین قهرمان را به روز پایانی فصل محتمل می سازد.

منچسترسیتی فعلاً شرایط قهرمانی را در دست خود دارد، آنها با برد می توانند به صدر بازگردند. اگر لیورپول تا پایان فصل هیچ تیمی از دست ندهد، ان وقت سیتی باید در تمام مسابقات باقیمانده پیروز شود؛ از جمله برد در الدترافورد در مقابل منچستریونایتد. مسابقه ای که به دلیل صعود دو تیم در جام حذفی، به تعویق افتاد و باید در آپریل برگزار شود. صد البته که رقیب همشهری هم دوست ندارد تیم پپ به چهارگانه دست یابد و بنابراین تلاش خواهد کرد تا جلو این اتفاق را بگیرد. ضمن اینکه تیم سولسشائر نیز در لیگ برتر جدال سختی با رقبا برای کسب سهمیه دارد و به امتیازات بازی با سیتی می اندیشد.

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

در مقابل، شاید جام حذفی آسان ترین راه برای قهرمانی در میان سه جام باقیمانده باشد. حداقل روی کاغذ که اینطور است. سیتی برای رسیدن به فینال باید برایتونی را شکست دهد که از سال 1989 نتوانسته منچسترسیتی را شکست دهد و اکنون فقط 5 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و بخشی از تمرکزش را معطوف به بقا در لیگ برتر کرده است. در صورت برد در مقابل برایتون، منچسترسیتی در فینال رقیبی خارج از top6 پیش رو دارد: واتفورد یا وولوز.

اما اگر سیتی مجبور به انتخاب بین جام های مختلف باشد، قطعاً لیگ قهرمانان عنوانی است که رویای سران باشگاه است. قهرمانی در اروپا آرزوی جاه طلبانه مالکان عرب باشگاه سیتی است که مایلند بعد از حدود ده سال حضور در شهر منچستر، بهترین میوه سرمایه گذاری های خود را بچینند. اما آیا سیتی تیمی است که بتواند در این فصل به قهرمانی اروپا برسد؟

مسیر منچسترسیتی تا چهارگانه؛ ۱۵ بازی در ۶۴ روز

آنها در فاصله ۱۱ روز باید سه بار به مصاف اسپرز بروند؛ دو بازی رفت و برگشت در لیگ قهرمانان و یک مسابقه در لیگ برتر. اگر سیتی بتواند در هر سه مسابقه پیروز شود، گامی مهم را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برداشته است. هر چه باشد، سیتی فقط یک بار در تاریخ خود توانسته است به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد؛ ان هم در سال ۲۰۱۶ و تحت هدایت پیگرینی رقم خورد که با ناکامی مقابل رئال مادرید به حضور در فینال منجر نشد.

اما حضور در فینال اصلاً ساده نیست، منچسترسیتی بعد از گذر از تاتنهام سخت کوش، باید به مصاف یوونتوس و آژاکس برود و حتی در صورت شکست رقیب در نیمه نهایی و صعود به فینال برای اولین بار، تیم پپ کار سختی در فینال خواهد داشت؛ رقابت با بارسا، یونایتد و یا لیورپول در فینال کار آسانی نیست.

در هر صورت آنچه مشخص است این است که سیتی مسیرش را برای چهارگانه می داند؛ حتی بازی ها و رقبا نیز مشخص شده اند. اما آنچه مشخص نیست، سرنوشت آنها و توان و انرژی شان برای کسب نتیجه در ۱۵ مسابقه در طی ۶۴ روز است. آیا سیتی به توفیق می رسد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج