جاباما
۸۴۴۸۰۹
۶ نظر
۵۰۷۰
۶ نظر
۵۰۷۰
پ

سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

به گزارش اینسایدر به نقل از وب سایت بلومبرگ، سالم‌ترین کشور‌های دنیا معرفی شدند که اسپانیا توانست با سبقت گرفتن از کشور ایتالیا به عنوان سالم‌ترین کشور جهان معرفی شود.

وبسایت تابناک باتو : به گزارش اینسایدر به نقل از وب سایت بلومبرگ، سالم‌ترین کشور‌های دنیا معرفی شدند که اسپانیا توانست با سبقت گرفتن از کشور ایتالیا به عنوان سالم‌ترین کشور جهان معرفی شود.

این اطلاعات بر اساس جدیدترین نسخه از شاخص سالم‌ترین کشور‌های جهان است که توسط بلومبرگ منتشر شده و ۱۶۹ کشور دنیا را با توجه به عواملی که بر سلامت عمومی تأثیرگذارند، فهرست بندی می‌کند.

اسپانیا در گزارش قبلی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، رتبه ششم را به دست آورده بود. چهار کشور اروپایی دیگر در میان ده کشور برتر در سال ۲۰۱۹ قرار دارند: ایسلند در مقام سوم، سوئیس در رتبه پنجم، سوئد در رتبه ششم و نروژ در جایگاه نهم.

ژاپن سالم‌ترین کشور آسیایی انتخاب شد که با سه پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۷ در مقام چهارم قرار گرفت و جایگزین سنگاپور شد که اکنون به رتبه هشتم تنزل یافته است. استرالیا نیز در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

کشور‌هایی که در صدر این فهرست قرار دارند از رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهره می‌برند. بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهد، رژیم غذایی مدیترانه ای، که پُر از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، مغزها، حبوبات، سیب‌زمینی، غلات کامل، نان‌ها، گیاهان، ادویه‌جات، ماهی، غذا‌های دریایی و روغن زیتون خالص می‌باشد و در مقابل گوشت پرندگان، تخم‌مرغ، پنیر و ماست در حد اعتدال و گوشت قرمز در آن به ندرت خورده می‌شود، از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی شناخته شده بشر است و بسیاری از مردم در حوضه دریای مدیترانه آن را دنبال می‌کنند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای اثر شگفت انگیزی در کاهش بیماری‌های قلبی ـ عروقی دارد و مردم این مناطق به نسبت شهروندان سایر کشور‌ها از میزان سلامتی بالاتری برخوردارند.

بلومبرگ از بین ۱۶۹ کشور جهان، با در نظر گرفتن متغیّرهای متعدّد سلامتی، از جمله متوسط کار قابل پیش بینی، میزان مصرف دخانیات، چاقی، عوامل محیطی مانند آب پاک قابل نوشیدن، فهرست سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده است.

۹. نروژ
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

به طور مشخص از سال ۲۰۱۵ میلادی، کشور نروژ بیشترین تعداد پرستاران و ماما‌ها را نسبت به جمعیت خود داشته است. نروژی هایِ زیر ۱۶ سال هیچ گونه هزینه‌ای برای خدمات بهداشتی نمی‌پردازند. این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان به ازای هر نفر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی پرداخت می‌کند.
۸. سنگاپور
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی
با وجود مساحت اندک، در رتبه هشتم سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار می‌گیرد. سنگاپور یکی از کشور‌هایی است که بالاترین میانگین عمر را در آسیا دارد و سیستم سلامتی و بهداشت آن فوق العاده است.
۷. استرالیا
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

فرهنگ ورزش کردن و میادین ورزشی زیبا در فضای باز، استرالیا را در زمره سالم‌ترین کشور‌های جهان قرار داده است.
۶. سوئد
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

سوئد دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی قوی است که با بودجه دولتی تأمین می‌شود، به طوریکه ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی به آن تعلّق می‌گیرد.
۵. سوئیس
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

این کشور کوهستانی که در مرکز اروپا قرار گرفته است از زیبایی‌های طبیعی بسیار از جمله چشمه‌ها و رود‌ها برخوردار است. میوه و حبوبات در رژیم غذایی مردم سوئیس به وفور یافت می‌شود. به علاوه ورزش کردن جزئی از فرهنگ مردم سوئیس به شمار می‌رود، به همین دلیل کشور سوئیس جزو برترین کشور‌های جهان از نظر شاخص‌های سلامتی است.
۴. ژاپن
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

در کیفیت شاخص‌های سلامتی سال ۲۰۱۹ میلادی از سنگاپور پیشی گرفته است، ژاپنی‌ها سالم‌ترین رژیم غذایی را دارند. در این کشور مصرف ماهی که منبع عالی اسید چرب امگا ۳ است، بسیار بالاست. مصرف کم گوشت قرمز، مصرف زیاد سویا، برنج، نودل سالم، چای سبز، دسر‌های سالم و... از دیگر ویژگی رژیم غذایی ژاپنی می‌باشد.
۳. ایسلند
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

جزیره کوچک دورافتاده‌ای در شمال اقیانوس اطلس است، با این حال مردم ایسلند از کیفیّت فوق العاده سطح زندگی برخوردارند. سیستم بهداشتی و رژیم غذایی آن‌ها به سبک اسکاندیناوی است که بالاترین میزان شاخصه‌های سلامتی را به نام خود ثبت کرده است.
۲. ایتالیا
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

به هوای مطبوع، عجایب طبیعی بی شمار و سیستم تغذیه‌ای ممتاز مردمش در جهان شناخته می‌شود، زیرا غذای مردم ایتالی مدیترانه‌ای است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم غذایی دنیاست. ایتالیا مفتخر است به داشتن ساردینیا و کیفیت عالی زندگی در این منطقه.
۱. اسپانیا
سالم‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی

اسپانیا به آشپزخانه مدیترانه‌ای اش معروف است. بهترین عناصر غذایی را می‌توان در آشپزخانه اسپانیا یافت. به گزارش مؤسسه ارزیابی استاندارد‌های بهداشتی در دانشگاه واشنگتن، تا سال ۲۰۴۰ میلادی پیش بینی می‌شود که اسپانیا سالمترین شهروندان دنیا با بالاترین میانگین عمر را داشته باشند. اسپانیایی‌ها در حال حاضر نیز بالاترین متوسط عمر را در اتحادیه اروپا دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موشی

      خخخخخخخخخخخ ایران پس چی ¿¿¿¿¿¿

    • بدون نام

      دشمنان نگذاشتن ایران دررتبه بالللللللللللا قراربگیرد

    • امیرشون

      سالم فقط اهواز و تهران و .... ما خوبیم اینا کافرن خخخ

    • بدون نام

      خوش به حالشون

    • مونیک

      عاشق رژیم غذایی مدیترانه ای و کشور ایتالیا هستم

    • بدون نام

      ایسلندم آرزوست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج