۸۴۵۴۵۴
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا باز هم مرغ در تهران گران شد؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در واکنش به افزایش قیمت مرغ در پایتخت طی چندروز گذشته گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ به اندازه کافی در اختیار ما قرار نداده که بتوانیم آن را به تمامی واحدها عرضه کنیم.

ایرنا: در برخی نقاط شهر تهران طی یکی دو روز اخیر تاکنون بعضی واحدهای صنفی، مرغ را به قیمت بیش از ۱۷هزارتومان در خرده فروشی عرضه می کنند و این درحالی است که مسئولان دولتی می گویند فروش این محصول بیشتر از قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است.

یدالله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران اظهارداشت: به دلیل کمبود تزریق مرغ به اندازه کافی با نرخ ١١ هزار و ٥٠٠ تومان به بازار برخی از واحدها مجبور به تهیه مرغ به صورت آزاد از واحدهای مرغداری و نیز فروش آن با قیمت آزاد می شوند که اکنون درصدد هستیم طی چند روز آینده فکری به حال این واحدها شود.

صادقی در عین حال ادامه داد: واحدها اجازه فروش مرغ با نرخ بالاتر از قیمت ستاد تنظیم بازار را ندارند اما شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ به اندازه کافی در اختیار ما قرار نداده که بتوانیم آن را به تمامی واحدها عرضه کنیم.

رئیس سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: گزارش های لازم به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شده و منتظر هستیم تا راهکارهای لازم برای تنظیم بازار به ما ارائه شود.

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام گرفته در این زمینه توضیح داد: از پیش از عید تاکنون نیروهای سازمان صمت استان و نیز دادستانی در میدان بهمن مستقر شده اند و اقدام به توزیع حدود ٢٠٠ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار شهرداری و صنوف به صورت روزانه کرده اند.

صادقی بیان کرد: حدود ١٠٠ تن مرغ گرم در ٢٠ میدان میوه و تره بار منتخب و مابقی از طریق اتحادیه صنف مرغ فروشان به قیمت ١١ هزار و ٥٠٠ تومان مرغ در شهر تهران توزیع می شود.

صادقی گفت: به جز توزیع مرغ گرم، مرغ سرد نیز از طریق کامیون های یخچال دار شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز سازمان میادین و فروشگاه های منتخب عرضه می شود که قیمت آن کیلویی ١٠ هزار و ٥٠٠ تومان است.

رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه این مرغ ها از طریق کانال شرکت پشتیبانی امور دام کشور و استان تهران تحویل شبکه توزیع می شود افزود: برخی از واحدهای خرده فروش که مرغ را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند واحدهایی هستند که مرغ با نرخ تنظیم بازار به آنها تحویل داده نشده است.

قیمت مرغ دولتی گران نشده است

در عین حال مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران نیز در این زمینه گفت: قیمت مرغ گرم و منجمد که به صورت دولتی در حال عرضه است گران نشده است.

رضا سالمی افزود: قیمت گوشت مرغ گرم کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در حال عرضه است.

وی افزود: به دلیل تقاضای بالا قیمت مرغ در خرده فروشی ها افزایش داشته است.

سالمی در عین حال تصریح کرد: اینک عرضه گوشت مرغ تنظیم بازاری همچون گذشته در حال انجام است و کمبودی نیز در این زمینه نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      چون مسئول باسواد نداریم . چون مسئول دلسوز نداریم . چون مسئول با وجدان نداریم . چون مسئولینمون خارج هستن برای حل مشکلات خانوادگی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا مسولین چکارکنند.....مرغ هم اصلا گرون نیست..این همه چاقی و اضافه وزن داریم این همه بیماری ...همش از خوردن... اتفاقا اونایی که بیشتر میخورن ادعای الکی دارن..ماهی یه میلیون حقوق میگیرم پس اندازم میکنم سفر هم میرم چهار نفریم .....عده ای گیر دادن به احمدی نژاد...یه عده هم به روحانی... مشکل از خودتونه

    • اسد

      متاسفم برا مسئولین که نمی تونند بازار کنترل کنند

    • ق

      مرغ تا سی هزار تومان گرا ن نیست خوبه که کیلوبی ۱۷هزار تومان می خرید برید خدا راشکر کنید

      پاسخ ها

      • مملکت ویران

        میشه دهنتون ببندی مفت خور

    • بدون نام

      همش دروغه ما هرجارفتیم ازاول سال تاالان مرغ زیزقیمت
      15000هزارتومان ندیدیم اگرراست میگن ادرس بدن فقط سرکاریه شیراز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان تو این وضعیت نگران قیمت مرغی

    • بدون نام

      ما که ندیدیم به این قیمت باشه همه چی باید برگرده به ۵سال پیش

      پاسخ ها

      • متاسفم ایرانیم

        متاسفم برا دولت تدبیر امیدی که قیمت یه قلم جنس رو نمیتونند اداره کنند اونوقت میخاند یه مملکت رو اداره کنند.ننگ بر شما

    • بدون نام

      اهمال در نظارت ، جریمه های ناچیز ، باعث تشویق گران فروشی می شود ،

    • کامران

      خدا مرگتون بده با تنظیم بازارتون دولتمردان!؟
      کاش مثل زمان جنگ توزیع به شرکت تعاونی مسجد بسیج داده می شد.

    • بدون نام

      اگر دولت تونست قیمت فقط مرغ رو کنترول کنه معلومه که بسیار با هنره .

      من فکر نمی کنم حتی از پس اینکار هم بر بیاد

    • بدون نام

      عرضه تنظیم قیمت را ندارید بعد حرف های بزرگ میزنید ما در همدان مرغ را حدودا ۱۵ تومان خریدیم و هیچوقت قیمت ۱۱۵۰۰ را ندیدیم

    • بدون نام

      چرا نداره تا کورشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره.دولت تدبیر و امید باتدبیر توانست قیمت مرغ رابطورتصنوعی کیلویی 11500تومان که تاچندی قبل زیر6000تومان بود اجرایی کند ولطفا قیمت پیاز را هم که کیلویی 2500تومان وحالابالاتر ازهرکیلو12000گذشته به قیمت قبل برگرداند

    • بدون نام

      خوب میادین منتخب کجان مرغ خریدیم هجده هزار تومان چرا دروغ میگید

    • و

      مرغ در کشور ارزان نمی شود مرغ ارزان اگر می خواهید باید برگردید به روستا وکار پرورش مرغ را شروع کنید البته اگر رونق تولید می خواهید جمعیت تولید کننده همه شدن شهری با پوز فرنگی واروپایی وشلوار لی وادکلن فرانسوی ولباس چینی وکفش کره ای و ساخت خانه های مدل شهری در روستا ها

    • جعفر

      مگر مرغ درتهران فقط گران شده درتمام ایران گران است الان من مرغ خریدم کیلویی 17هزار

    • azizi

      سلام
      مبارزه با گرانفروشی در ایران فقط یک راه داره کنترل عرضه کننده نهایی به مصرف کننده. ازطریق اعلام نرخ مقطوع توسط سازمان تعزیرات حکومتی به صورت کارشناسی شده.
      بدین معنی که ۱_ حق ندارد کالای گران تهیه کند برای فروش ۲_ تمام بازرسین از سطح شهر ها جمع آوری و به کار تخصصی برای تعیین قیمت تمام شده گمارده شوند چون ارائه فاکتور تقلبی کار ساده ایست.

    • بدون نام

      خجالت بکشید ازاین اخبارتون مرغ گران شد مرغ ارزان شد اینا چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج