جاباما
۸۴۵۹۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دادستانی: جمع‌آوری کمک با مجوز مانعی ندارد

معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان، با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از جمله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت بلامانع است.

خبرگزاری ایرنا: معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان، با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از جمله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت بلامانع است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اخبار و شایعات منتشره در خصوص موضوع ساماندهی جمع آوری کمک‌های مردمی و مسدودسازی حساب‌های فاقد مجوز، به استحضار مردم عزیز و خیّرین گرامی می رساند؛ در راستای انجام هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری یا اسراف یا انجام هزینه های اضافی از یک سو و جلوگیری از کلاهبرداری فرصت طلبان، جمع آوری کمک های مردمی با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از جمله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت بلامانع خواهد بود.

اطلاعیه می افزاید: علاقمندان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به کانال اطلاع رسانی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در ایتا مراجعه کنند.

در کانال این معاونت به نقل از محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آمده است: با توافق های صورت گرفته، آن دسته از موسسات خیریه و تشکل های مردم نهاد که در حال حاضر در زمینه کمک‌رسانی به سیل زدگان با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه های امداد رسان فعال هستند و همچنین با سیستم مدیریت بحران در مناطق هماهنگی لازم را دارند، می توانند با مراجعه به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر واقع در خیابان آیت الله طالقانی، نبش سپهبد قرنی، یا تماس با شماره تلفن ۴-۸۸۹۱۹۱۳۳ در خواست‌های خود را اعلام کنند تا ضمن مکاتبه و هماهنگی های بعدی، بتوانیم در حوزه هدایت و جمع آوری کمک های آنها، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است و تعامل با همه افراد، موسسات و نهادهای دیگر را جزو اصول کاری خود می‌داند؛ به همین دلیل نگاه جمعیت هلال احمر این است که از تمام ظرفیت های مردمی به خصوص خیریه ها و تشکل های مردم نهاد که به ویژه در حوزه مدیریت بحران فعالیت می کنند، استفاده کند و برای این موضوع آمادگی هر گونه همکاری را با آنها برای کمک به سیل زدگان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین و آیین نامه های حوزه بحران، مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی در مواقع بحران با جمعیت هلال احمر و البته با همکاری برخی از دستگاه ها مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی است، اما با این حال ما وظیفه خود می دانیم تا بدون هیچ چشمداشتی در کنار همه افراد و نهادهایی قرار بگیریم که با نیت خداپسندانه برای حل مشکلات آسیب دیدگان قدم پیش می گذارند.

نصیری افزود: ساماندهی جلب مشارکت های مردمی در بحران ها و حوادث یک نیاز اساسی است. همانطور که همه قبول دارند باید طوری رفتار کنیم که نه انحصار ایجاد شود و نه هرج و مرج و بی نظمی و احتمال سواستفاده از احساسات افکار عمومی. جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا با رعایت همه الزامات قانونی و ایجاد حق اختیار برای مردم طرح های کارشناسی را پیشنهاد و اجرایی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج