جاباما
۸۴۶۴۹۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بولتون: انگلیس، نگران برگزیت نباشد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مخالفت پارلمان انگلیس با طرح دولت این کشور در مورد برگزیت گفت انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا در واقع به آمریکا می‌پیوندد.

خبرگزاری مهر: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد آمریکا منتظر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است تا بتواند قراردادهای تجاری مستقل با این کشور امضا کند.

وی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز ضمن استقبال از تصمیم دولت «ترزا می» در مورد برگزیت افزود: ترامپ منتظر است تا خواست مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا عملی شود.

بولتون خطاب به کسانی که در انگلیس مخالف برگزیت هستند گفت نگران خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق نباشند، زیرا این کشور با این کار به آغوش آمریکا باز می‌گردد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر از روند اجرایی شدن برگزیت و از این که نخست وزیر انگلیس به توصیه وی گوش نکرده است، ابراز ناخرسندی کرده بود.

در جریان رأی‌گیری روز جمعه مجلس عوام انگلیس درباره توافقِ برگزیت مورد نظر نخست وزیر انگلیس، این توافق بار دیگر و برای سومین بار پیاپی از سوی نمایندگان رد شد.

پس از سومین شکستِ طرح نخست وزیر انگلیس برای تصویب توافق برگزیت، «دونالد توسک» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا شده است.

گفتنی است در رأی گیری روز جمعه، ۳۴۴ نماینده با طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ۲۸۶ نماینده نیز از آن حمایت کردند.

با وجود سومین شکست تراز می در باره تصویب برگزیت، نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت او همچنان به تلاش خود برای خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج