۸۴۶۶۱۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

هواشناسی: به غرب و جنوب‌غرب کشور نروید

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره ۶ خود، شرایط جوی کشور تا سه روز آینده را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره ۶ خود، شرایط جوی کشور تا سه روز آینده را تشریح کرد.

اخطاریه شماره ۶ سازمان هواشناسی کشور مورخ ۹۸/۰۱/۱۰ بدین شرح است:

سامانه بارشی از ۱۱ تا ۱۳ فروردین در نیمه غربی، مرکز و شمال کشور، موجب بارش باران در برخی ساعات بارش شدید و رگبار و رعدوبرق خواهد شد. خروجی مدل‌های عددی بیانگر تشدید بارش از یکشنبه شب تا عصر دوشنبه در حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و دز و طی دوشنبه در دز و کارون است. انتظارمی رود که شدت روانآب و سیلاب منطقه جنوب غرب دوشنبه شب تا صبح سه شنبه به بیشینه برسد. بر این اساس هشدار شرایط جوی برای مناطق مختلف به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۱:

آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بتدریج از اواخر وقت شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و غرب فارس، بارش باران از بعد از ظهر توام با رگبار و رعد وبرق و سیلابی شدن مسیل‌ها و اواخر وقت با طغیان رودخانه ها.

در زنجان، مرکزی، غرب اصفهان، جنوب و غرب همدان و جنوب آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی با رگبار ورعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها.

دوشنبه ۹۸/۰۱/۱۲:

رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمالغرب و غرب کشور بطور موقت با بارش برف پیش بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب‌های خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی میشود؛ بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب‌غرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. محدودیت برای حرکت شناور‌های سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی بعمل آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کسی میخوادبیاد سمت غرب از همدان به بعد بره با خودش لطفادقایق نجات بیاره .نگین اطلاع رسانی نکردن بعد گیر بدین به مسئولین استان ما .چون ما مسئولینمون رو دوست داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج