جاباما
۸۴۶۷۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چند فاکتور خطرزا برای قلب

در کنار عواملی همچون فشارخون و کلسترول بالا و سابقه مصرف دخانیات، فاکتورهای خطرزای دیگری وجود دارند که فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند.

ایسنا: در کنار عواملی همچون فشارخون و کلسترول بالا و سابقه مصرف دخانیات، فاکتورهای خطرزای دیگری وجود دارند که فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند.

از جمله فاکتورهایی که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند و ممکن است افراد از تأثیرات آن‌ها اطلاعی نداشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنهایی: مطالعه انجام شده در دانشگاه یورک نشان می‌دهد افرادی با ارتباطات اجتماعی ضعیف یا افرادی که احساس تنهایی دارند در مقایسه با افرادی که از روابط اجتماعی مطلوب برخوردارند ۲۹ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری قلبی و ۳۲ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.

عدم استفاده از نخ دندان: وضعیت لثه و دندان‌ها با سلامت قلب مرتبط هستند. همچنین مطالعات متعددی انجام گرفته که تأیید کننده ارتباط بین سلامت نامطلوب دندان‌ها و بیماری قلبی است زیرا خونریزی و التهاب لثه شرایطی فراهم می‌سازد تا باکتری‌ها از دهان وارد جریان خون شود که التهاب را به دنبال دارد و شرایطی را به وجود می‌آورد که به بیماری قلبی منجر شود.

چند فاکتور خطرزا برای قلب

مشکلات بارداری: در حالی که به نظر آنچه زنان در دوران بارداری تجربه می‌کنند نمی‌تواند تأثیری روی سلامت قلب داشته باشد اما بررسی‌ها عکس این باور را تأیید می‌کنند. طبق مطالعات انجام گرفته فشار خون بارداری، دیابت بارداری، پری اکلامپسی و اکلامپسی، خطر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهند.

آسیب‌های روحی: ضربه‌های روحی ناگهانی همچون مرگ یکی از اعضای خانواده یا سانحه رانندگی می‌تواند موجب بروز مشکلات قلبی شود. استرس شدید افزایش آدرنالین را به دنبال دارد و باعث بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون می‌شود.

سخت به خواب رفتن: نداشتن خواب کافی و بیدار شدن‌های پی در پی در طول شب باعث بالا رفتن فشار خون و افزایش ضربان قلب می‌شود.

استعمال سیگارهای الکترونیکی: در حالی که سیگارهای الکترونیکی جایگزینی برای سیگار معمولی هستند، نمی‌توانند برای سلامت قلب مفید باشند.

مبتلایان به سرطان: در حالیکه درمان سرطان و شیمی درمانی برای مقابله با این بیماری اثربخش است اما با عارضه جانبی مهم برای قلب همراه است. مصرف برخی از داروها و شیمی درمانی بیماری ماهیچه قلب را به همراه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج