۸۴۶۷۴۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اقامت گردشگران خارجی در گیلان افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعلام کرد: اقامت گردشگران خارجی از ۲۷ اسفندماه تا نهم فروردین ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نزدیک به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعلام کرد: اقامت گردشگران خارجی از ۲۷ اسفندماه تا نهم فروردین ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نزدیک به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

شهرود امیر انتخابی افزود: باید ارزآوری مهمترین هدف در حوزه گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شده حال آنکه در طرح های این حوزه باید به مسایل پژوهشی توجه تا چالش های این حوزه برطرف شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تعداد مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) را از ۲۷ اسفندماه تا نهم فروردین ماه امسال ، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۷۲۱ نفرشب اقامت اعلام کرد.

امیرانتخابی افزود : همچنین درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل در مدت یادشده ۸۴.۱۳ درصد است ضمن آنکه در مدت ذکر شده دو هزار و ۲۲۵ بازدید از خدمات دهی تاسیسات گردشگری انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱.۱۹ درصد رشد داشته است.

شش هزار و ۳۲ نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و ۷۰ اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است.

۹۹هتل ، ۹۵ مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، ۲۷۵ مجتمع پذیرایی بین راهی ، ۳۲ هتل آپارتمان، یک هزار و ۴۸۰ خانه مسافر ، ۵۸ سفره خانه سنتی و ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدواریم نظورت افغانیانباشن که همه جارواشغال کردن به جزضررهنگفت وسودی ندارن وبودجه ومنابع شغلامونم اشغال کردن وخاک عالم توسرتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج