۸۴۶۹۱۳
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

جهانگیری: طرفدار بازگشایی مرز خسروی هستیم

معاون اول رئیس جمهوری، با تاکید بر توسعه روابط ایران با عراق به ویژه در بخش اقتصادی گفت: یکی از کانون های اصلی که باید ارتباط با عراق در حوزه اقتصادی نقش ایفا کند، استان کرمانشاه است.

خبرگزاری ایرنا: معاون اول رئیس جمهوری، با تاکید بر توسعه روابط ایران با عراق به ویژه در بخش اقتصادی گفت: یکی از کانون های اصلی که باید ارتباط با عراق در حوزه اقتصادی نقش ایفا کند، استان کرمانشاه است.

اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرسرای شهدای استانداری، با بیان اینکه کرمانشاه همه شرایط برای توسعه را دارد، افزود: مرزها یکی از مزیت ها و فرصت های توسعه ای این استان است.

او تاکید کرد که ما به دنبال توسعه روابط با کشور دوست و برادر عراق هستیم و شرایط را برای صادرات از کشورمان به عراق را فراهم می کنیم و در این میان استان کرمانشاه می تواند نقش اصلی در صادرات ایفا کند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این نشست با اشاره به مطالبات و تقاضاهای استاندار کرمانشاه، گفت: یکی از برنامه هایم در سال ۹۸ سفر به استان کرمانشاه است و در این سفر مطالبات و خواسته های استان را بررسی می کنیم.

جهانگیری در مورد پیشنهاد استاندار کرمانشاه در مورد سامانه سردسیری، افزود: باتوجه به اینکه وارد دوره ترسالی شده ایم از وزارت نیرو می خواهیم در این ارتباط تصمیم گیری کند. سامانه سردسیری می تواند به توسعه استان بخصوص در حوزه کشاورزی کمک کند.

معاون اول رئیس جمهوری، همچنین در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: ما طرفدار بازگشایی این مرز هستیم و از طرف ایران مشکلی وجود ندارد و با نخست وزیران فعلی و سابق عراق نیز در این ارتباط مفصل صحبت کرده ام.

جهانگیری با بیان اینکه تامین امنیت زوار ایرانی یکی از دغدغه های عراقی ها است، افزود: مسئول تامین امنیت زوار با کشور عراق است و زمانی که عراقی ها به این نتیجه برسند که می توانند امنیت را برقرار کنند خودشان اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه ما بر روی این موضوع به صورت جدی مصمم هستیم و پیگیری می کنیم، گفت: دولت عراق باید امنیت زوار ایرانی را تامین کند و دغدغه امنیت از بین برود.

جهانگیری سپس به استان لرستان رفت.

امروز نقش مهم سدها مشخص شد

همچنین تسنیم نوشت:

اسحاق جهانگیری امشب در لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باران رحمت الهی که ایران به‌شدت به آن نیاز داشت خداوند این رحمت خود را برای مردم ایران نازل کرد. در برخی از مناطق کشور از جمله لرستان سیل به بخشی از مسائل اقتصادی کشور آسیب زد و منازل، دامداری‌ها و کشاورزی خسارت دید.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: به استان لرستان نیز خساراتی وارد شده است، در دو جلسه‌ای که در سال ۹۸ در دولت داشتیم بحث اصلی خسارت‌های سیل و مسائل مرتبط باسیل بوده که امروز مصوبه آن ابلاغ شد. هم در رابطه با مسکن مردم و هم در رابطه با مسائل کشاورزی و دامداری تصمیماتی گرفتیم که امیدواریم پرداخت خسارت‌ها شروع شود.

جهانگیری تصریح کرد: در رابطه با سد در سال‌های اخیر به دلیل خشک‌سالی یک فضایی در کشور علیه سدسازی راه افتاد و این فضا، فضای حقی نبود؛ امروز در این بارندگی و سیل‌ها مشخص می‌شود که سدها چه نقش مهمی داشتند هم برای جلوگیری از سیلاب و جلوگیری از تخریب‌های احتمالی در پایین درست به‌طوری‌که می‌توانند حجم قابل‌توجهی آب نگهداری کنند. امیدوارم همه سدهایی که مطالعه شده و از نظر زیست‌محیطی مشکلی ندارند یکی پس از دیگری انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها طرفدار باز گشایی تمام مرزها میباشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرزباگشایی جهت سیب وپیازو موز ومیوهای ایران به عراق ویمن ولبنان وسوریه می خواهید بفرستید ....

    • حرکت ،

      آخرکدام مرزمجازرابرای فرار وبرای اختلاس وپر کردن جیبها مناسب می دانی ،مگرتمام نشده یعنی هنوز تعدادی ازجیب آقازادها خالی مونده همان دروازههای مجاز که درحال فعالیت هستش برید ومجهزترشکنید وامکانات بیشتری بهشون بدهیدتامأمورینی که درآنجاشبانه روزی کار میکنند مشکل امکانات نداشته باشند،،

    • بدون نام

      این مرز را هم باز کنید تا باقیمانده گوسفند و پیاز و ...... هم برود به سلامتی برای کشور دوست و همسایه
      ما که پای کار هستیم ولو به یک تکه نان خشک و یک تکه لنگ!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج