۸۴۷۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رانش زمین در قزوین تکذیب شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تکذیب رانش زمین در استان قزوین خاطر نشان کرد: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب، منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تکذیب رانش زمین در استان قزوین خاطر نشان کرد: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب، منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگویی با اشاره جلسه روز یکشنبه ستاد مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: در این جلسه استاندار قزوین بر لزوم حضور شهرداران، فرمانداران و مسئولان استان در شهر محل خدمت‌شان تأکید کرد و همچنین مقرر شد کلیه تجهیزات و دستگاه‌های ارگان‌های مختلف در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت رودخانه‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌های استان ظرفیت میزان بارش فعلی را ندارد، به همین دلیل نیز مشکلاتی ایجاد شده است؛ به‌عنوان مثال دبی رودخانه باراجین به ویژه در پایین دست ۲۲ مترمکعب در ثانیه بود که با توجه به گزارشات اخیر این میزان به ۵۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: در حال حاضر در رودخانه «وشته» نیز با افزایش دبی مواجه و شاهد آب‌گرفتگی میدان تره‌‎بار قزوین هستیم؛ رودخانه «خررود» نیز طغیان کرده که با استقرار تجهیزات و ماشین آلات راه‌سازی نسبت به رفع تهدید اقدام شده است.

مهدیخانی با اشاره به خسارات وارده ناشی از بارش‌های اخیر در قزوین خاطرنشان کرد: در روستاها آمار دقیقی از آب‌گرفتگی منازل وجود ندارد، اما تخریب چند واحد مسکونی کاه‌گلی و آغل چهارپایان گزارش شده است: زیر آب رفتن اراضی کشاورزی، خسارت به سه واحد پرورش ماهی و دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در طارم از جمله خسارات وارد شده ناشی از بارش‌های اخیر استان قزوین است.

وی همچنین با تکذیب خبر رانش زمین در استان قزوین خاطر نشان کرد: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب، منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تاکید بر اینکه وضعیت روستاهای استان بحرانی نیست، اما آب‌گرفتگی منازل روستایی وجود دارد که تحت کنترل است، اظهار کرد: در مناطق جنوب شهر قزوین نیز آب‌گرفتگی معابر و منازل مسکونی وجود دارد اما سیلی اتفاق نیفتاده است.

سیلاب تحت کنترل است

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ علی صفری شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهر قزوین نیز با بیان این که «تمامی نیروها و امکانات شهرداری قزوین برای مقابله با سیلاب احتمالی در حال آماده‌باش کامل قرار دارند»، خاطر نشان کرد: تمام مدیران ارشد و میانی و ۵۵۰ نیروی شهرداری قزوین برای مقابله با سیلاب احتمالی در آماده‌باش کامل هستند و بیش از ۵۰ دستگاه دستگاه کف‌کش، ۶ دستگاه پمپ خودمکش، لودر و کامیون‌های حاوی شن در سطح شهر مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن حاشیه رودخانه‌ها، نهرها و مسیل‌ها در هنگام بارندگی، از مردم خواست تا از تجمع در نقاط حادثه‌خیز جداً خودداری کنند و برای ثبت عکس و مشاهده سیل در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

شهردار قزوین تأکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین به صورت آماده‌باش کامل است و شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه مشکلات محله خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری کنند. همچنین شهروندان می‌توانند تمامی اخبار در زمان آماده‌باش را، از طریق کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین دریافت کنند.

آماده‌باش هلال‎احمر جهت مقابله با سیل احتمالی در سطح استان قزوین

همچنین حکمت‌الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‎‌احمر استان با اشاره به آماده باش ۱۱۰ نجاتگر و پرسنل این مجموعه در قالب ۴۰ تیم عملیاتی به همراه کلیه پرسنل حوزه معاونت امداد و نجات استان به منظور امدادرسانی به سیل‌زدگان احتمالی، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی با تجهیزات تخصصی کامل تیمی و انفرادی جهت ارائه خدمات امداد و نجات به سیل‌زدگان روستاهای اسفرورین، شارین و دولت‌آباد در شهرستان تاکستان، کوچار و پیر یوسفیان در شهرستان البرز، علی آباد و ملاعلی در بخش طارم‌سفلی، پل اروان و گند آهور در شهرستان آوج و سوخته چنار از توابع بخش قزوین اعزام شده‌اند.

وی افزود: امکانات ترابری و تجهیزات تخصصی مورد نیاز اعم از موتور پمپ‌های آب، موتورهای برق و موتور پمپ‌های لجن‌کش برای مقابله با سیل احتمالی در شرایط بحرانی آماده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‎‌احمر استان قزوین با بیان اینکه «فضاهای اسکان اضطراری در شهرستان‌های پر مخاطره تعیین شده و تمامی شعب نمودار عملیاتی مقابله با سیل احتمالی را طراحی کرده‌اند»، خاطر نشان کردد: ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه خودرو کمک‌دار، ۱۲ دستگاه ست نجات و یک دستگاه قایق موتوری از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده برای سیل احتمالی است.

پیش بینی هواشناسی قزوین: بارش باران تا ۱۳ فروردین ادامه دارد

مهدی آخوندی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین با اعلام اینکه میزان بارش‌ها تا این لحظه در قزوین ۳۹.۵، آوج ۵۴.۷، تاکستان ۴۲.۶ و در کوهین ۴۰.۷ میلی‌متر بوده است، پیش‌بینی کرد: این سامانهٔ بارشی بسیار فعال تا اواخر امشب در استان قزوین مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه «بارش‌ها تا اواخر وقت امشب بسیار شدید و گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و بادهای لحظه‌ای خواهد بود»، اضافه کرد: این سامانه فردا از استان خارج می‌شود، اما با توجه به وجود رطوبت بعدازظهر فردا شاهد افزایش ابر در منطقه خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین تأکید کرد: مردم حتی‌المقدور از رفتن به دامن طبیعت خودداری کنند، با این وجود اگر به طبیعت رفتند، حتی در صورت عدم بارش نیز در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند؛ چراکه امکان سیلابی شدن و طغیان آن‌ها در پی بارش‌های امروز و بارش‌های رگباری فردا وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلشاد.

      فکرکنم به بحران تایید وتکذیب هم دست یافتیم.!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج