۸۴۷۱۳۵
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

بردن دربی جسارت می‌خواهد که شفر نداشت

دربی یک رقابت حساس است. ربطی ندارد کدام تیم کجای جدول قرار دارد. چه برسد به دربی۸۹ که به نوعی در تعیین سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار بود.

دنیای ورزش تورنتو نوشت: دربی یک رقابت حساس است. ربطی ندارد کدام تیم کجای جدول قرار دارد. چه برسد به دربی۸۹ که به نوعی در تعیین سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار بود.

کوروش تشت‌زر: استقلال در ۲۰ دقیقه ابتدایی به دلیل نیاز مبرم به سه امتیاز بازی را هجومی تر شروع کرد و چندین موقعیت نصفه و نیمه هم داشت اما دربی‌باز نداشت. لژیونرهای آبی‌ها با جو این باز آشنا نبودند و تا حدودی تحت تاثیر هیجان این بازی قرار داشتند.

پرسپولیس اما توپ را با آرامش بیشتری به حرکت در می‌آورد و برخلاف جریان بازی و در دقیقه ای که هیچکس فکر نمی کرد موفق شد دروازه استقلال را روی غفلت مدافعان این تیم باز کند. تعلل رحمتی در بیرون آمدن از چارچوب به قرمزها کمک کرد تا به گل برسند. پس از این گل بود که جریان بازی عوض شد.

استقلال هم فشار بیشتری روی دوش بازیکنانش احساس می کرد و پس از گل چیزی برای از دست دادن نداشت اما ضربه پنالتی می توانست شرایط را تغییر دهد. اسماعیلی می خواست با ضربه چیپ دروازه پرسپولیس را باز کند و غرور بیرانوند را زیر سوال ببرد اما توپی که می توانست به راحتی گل شود را به بیرون زد.

استقلال در نیمه نخست روان تر از پرسپولیس بازی می کرد اما تجربه خط دفاعی قرمزها به خط حمله آبی ها چربید. در نیمه دوم هم حساسیت بالای بازی باعث درگیری های فیزیکی در میانه زمین شد. در این میان شفر به هیچ وجه نمی خواست بازنده این دربی حساس باشد. او در کنار زمین هم جنب و جوش بیشتری از برانکو داشت.

سیه چرده های استقلال همه تلاششان را می کردند تا تا سه امتیاز را به زمین استقلال منتقل کنند اما با فضای این بازی آشنا نبودند و نتوانستند مثل همیشه بازی کنند. نبود یک هافبک خلاق و پاسور در میانه زمین استقلال کاملا مشهود بود. بازیکنان کناری استقلال هم نتوانستند وظایف اصلی خود را به خوبی انجام دهند.

اکثر موقعیت های دربی روی بازی های مستقیم به دست می آمد و به همین دلیل هم لحظه حساسی در جریان بازی دیده نشد. پرسپولیسی ها هم در نیمه دوم به خوبی بازی را مدیریت کردند تا تجربه بالای برانکو هم در این بازی به داد قرمزها برسد.

برانکو به خوبی نقاط ضعف و قوت آبی ها را شناسایی کرده بود و به همین دلیل به آن ها اجازه هنرنمایی نداد. استقلال بازیکنی را نداشت که یک تنه نتیجه بازی را عوض کند و این کاملا مشهود بود.

استقلال در این بازی تحت تاثیر فشار بازی قرار گرفت و نتوانست همان تیم بازی های قبلی باشد. اگرچه اگر آن پنالتی گل می شد، شرایط بازی به کلی تغییر می کرد.

از قدیم گفته اند که هیچکس به بازی زیبا امتیاز نمی دهد. شاید خیلی ها استقلال را تیم برتر این دیدار بدانند اما نتیجه این دیدار تا ماه ها هواداران این تیم را در نقظه ضعف قرار خواهد داد.

خیلی از هواداران راضی اند تیمشان قهرمان نشود اما دربی را ببرند. در نهایت هم این دیدار شش امتیازی به سود پرسپولیس به پایان رسید ولی هنوز چند هفته به پایان لیگ باقی مانده است. هنوز هم نمی توان پرسپولیس را قهرمان دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دفه قبل ک برد حتما برانکو نداشت

    • علی

      ما معتقدیم، دربی سه امتیاز بیشتر نداره و شرایط خاص خودش رو داره. مسلما قهرمانی مهمتره ولی اول باید مسائل داخل باشگاه حل بشن تا نتیجه دلخواه گرفته بشه. وقتی خودزنی کنیم و گروههایی از بیرون براحتی تاثیر منفی بزارن، هیچوقت حتی با بهترین بازیکنان به نتیجه دلخواه نمیرسیم. واگذاری دربی نتیجه همین اختلافات بود وگرنه خود پرسپولیسیها هم میدونستن الان استقلال از اونها قویتره!

      پاسخ ها

      • هر چه برانکو بگه

        تو که ایقد فتوا میدی مقابل تیراختور برا چی باختید
        یازده تا چوب کبریت بدین دست پورفسور عزیز هم کیسه روناک اوت میکنه
        مابه رهبرمون ایمان داریم

    • ح...

      شفر بی عرضه بازیکن سالار عوضی اون چه ترکیبی بود اخی ....پژمان منتظری دیگه فوتبالش تمام شده خیلی شل بازی می کنه ..استقلال دفاع خوب نداره ...

    • بابا اتی

      پرسپولیس دو دوره قهرمان بوده یه دوره هم با تفاضل گل دوم شد به نیمه نهایی اسیا رفت .جام ندیده نیست مهم کم کردن روی اسقلال بود که اونهم روش کم شد ..جام حذفی پر ..قهرمانیتون پر ...باشگاه های اسیا رو میبینیم اونم پر ....به چی تون مینازید اخه ......

      پاسخ ها

      • ANTILONG

        به افتخاراتی که ندارید
        نیم قرن بدون قهرمانی آسیا

      • کاربر ناشناس

        و سقوط به دسته سه .

    • اسدالله گندمکار

      این آقا تو این دو روز بعد از بازی از هرجایی مطلبی خونده و جمع کرده و اینجا تکرار می‌کنه و شاید هم فکر می‌کنه عجب کارشناسی هست

    • بدون نام

      اقای نکونام تاحال که بقول خودت سکوت کرده بودی,,بازهم یک مقداردیگرسکوت میکردی بهتربود, اقای رحمتی ازاینکه حرفی نمی زنی بسیارکارخوبی میکنی,درچنین زمانی هبچ کدام ازمسوولین وبازیکنان تیم استقلال نبایدحرفی بزنند,هرچی بودگذشت,اب رفته بجوی برنمی گردد,,خواهشاتلاش کنیدارامش خودراحفظ کنید,اگربه باشگاه تعصب داریدالان بهترین موقعی است که بایدسکوت کنیدوبه بازیکنان روحیه بدهیدتابرای بازیهای بعدی امادگی بیشتری داشته باشند,بازیهای بعدی خیلی مهم هستن,,ازمسوولین ورزش سه تمنی دارم این متنوبه رویت همه اسقلالیهابرسانید,,سپاسگزارم ازشما

    • مهدی

      اقایون پشت تیمو خالی نکنید دنیا که به اخر نرسیده این تیم براحتی میتونه قهرمان بشه مطمئن باشید رقیب امتیاز از دست میده.یاعلی مدد

    • ح...

      تا سلطانی فر هس استقلال نه رنگ جام می بینه نه قهرمانی اس اسیها خیالشون از این بابت راحت بشه .از اون موقع که سلطانی فر وزیر شده مدیریت پرسپولیسم ملاحظه کنید استقلالم خدایی .اسکیلت تیم حفظ میشه و نقطه ضعفشون تقویت میشه اما استقلال و ببینید تو هر سال ۱۷ بازیکن جا به جا میشه هم پول بیت المال پایمال میشه هم استقلال نابود میشه..


      ما هواداران نفرینمون پشت سر عزیزان سلطانی فر نامرد


      ن تو هیات مدیره ادم حسابی هس نه مدیر عامل خوب داریم

      من جای فرهاد مجیدی باشم همین فردا از استتقلال میروم اگر بمونه محبوبیتش از بین میره هدفشون هم همینه..ارام نگه داشتن هواداران راهکاری بود که مجیدی رو اوردن استقلال

      پاسخ ها

      • هر چه برانکو بگه

        ای خدا وزیر چکار کنه بخدا شما خیلی هوچیگرید

        بابافنی کار کنید ول کنید حاشیه هاارو

      • امیر عباسپور

        اصولا تغییر بازیکنها با نظر مربی انجام میشه،پولدارید که تغییر دادید لابد دیگه:)))))

    • بدون نام

      سیه چرده ها؟؟؟پرسپولیسیم امامتاسفم براتون که نوشتید سیه چرده ها

    • بدون نام

      شفر فقط روزی چندساعت باید موهاش رو شونه بکنه مرتیکه دلال آلمانی جرات نداره باید بره از تاج کبیر ، مربی های داخلی بهتر از این موقشنگ هستند

    • بدون نام

      حداقل تربیت داشت بازیکن حریف و هول نده بردن با چه قیمتی؟جسارت نمیخواست توحش میخواست که برانکو و شجاع داشتند

    • مهدی

      چه کسانی باید کمک کنند تا این تیم جمع شود؟

    • بدون نام

      عجب، حالا استقلال شد بدون بازیکن؟! منشای الماس سیاه شد بازیکنی که تجربه دربی رو نداشت و دربی باز نبود؟!!!!.... نویسنده تمام تلاششو کرده که باخت استقلالو با مغلطه بازی مدیریتی و حاشیه‌سازی جلوه بده، ولی اقای عزیز شما به قدرت پرسپولیس تلاش بازیکنان درایت کادر فنی و پشتیبانی هوادارای پرشورش باختین....

    • بدون نام

      اقا از حالا استقلال را قهرمان بدانید چرا به استقلال همیشه با دید مظلوم باید بهش نگاه کنیم؟

    • بدون نام

      آخه نویسنده ی لنگی

      پس 26 دربی که استقلال برده حتما لنگ دربی باز نداشته نه؟

      آخه تا کی میخواین شرفتونو به پول بفروشین؟

      واست متاسفم

    • ANTILONG

      سال گذشته لنگ به استقلال باخت ولی این همه حاشیه درست نشد
      نمیدونم چرا این دو باخت باهم فرق دارند
      چرا فقط استقلال حاشیه داره؟

      پاسخ ها

      • کاربر ناشناس

        واسه اینکه کیسه آفتابه نشان طاقت باخت ندارد.

    • بدون نام

      بازیکنانی مثل رحمتی خیانت کر دند .

    • بینام

      پرسپولیس هم میبازه باخت هم جزئی ازفوتباله ولی کیسه کشا ظرفیت باخت ندارن وقتی میبازن مثل بچه ها گریه وزاری میکنن وبهانه میارن یه کم بزرگی روازسرورتون یادبگیرید

    • بدون نام

      بوی استقلالی بودن این متن حالم را بهم زد. شما که ادعای کارشناسی دارید، کی میخواهید یاد بگیرید در زمانی که مثلا بعنوان کارشناس متن می نویسید ‌، لباس طرفدار بودن خود را از تن بیرون آورید و بیطرفانه مطلب بنویسید. این تیمی که به آن علاقه داری هرگز حریف پرسپولیس نبوده و نخواهدبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج