۸۴۷۱۸۲
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

حناچی: خطر سیل، تهران را تهدید نمی‌کند

پیروزی حناچی شهردار تهران در گفت و گویی درباره احتمال وقوع سیل در تهران صحبت کرد.

خبر فوری: بارش باران در تهران افزایش یافته و چند سایت بین المللی احتمال وقوع سیل را در تهران پیش بینی کرده اند. در این باره گفت و گویی با پیروز حناچی شهردار تهران انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

*امشب براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران در تهران افزایش پیدا می‌کند و خطر وقوع سیل در امتداد رود دره ها ومسیلها وجود دارد. در تهران هم ساخت‌وساز غیرمجاز زیادی در اطراف رودخانه ها انجام شده است، آیا خطری تهران را تهدید می‌کند؟

خطر همواره کلانشهرها را تهدید می‌کند. میزان تاب‌آوری شهرها به تمهیداتی بازمی‌گردد که مدیران برای آنان پیش‌بینی کرده اند. معمولا تهدیدها را شناسایی می‌کنند و برای آن‌ها برنامه ریزی می‌کنند. زلزله، سیل و زمین‌لرزه و.... از خطرات احتمالی استان تهران هستند. در تهران، هفت رود دره وجود دارند که می‌توانند منشإ سیل باشند.

حناچی: خطر سیل، تهران را تهدید نمی‌کند

مرحوم مهندس حامی استاد دانشکده فنی میفرمود که رودخانه یعنی خانه رود. هرکسی خانه رود را خراب کند؛ رود، خانه اش را خراب می‌کند. در مسیر بعضی رودخانه ها خانه ها و ساختمان های متعددی در سطح شهر تهران ساخته شده است.

اگر در برخی رودخانه‌ها چندین سال بارش رخ نداده است، به این معنا نیست که دیگر شاهد حرکت آب در مسیر آن رودخانه‌ها نباشیم. اصلاوجوددره هاو رودخانه‌ها حاصل سیلهای دوره ای ومستمر در طول سالیان هستند.

*شهرداری تهران چه برنامه ای برای جلوگیری از وقوع سیل انجام داده است

ما از آغاز زمستان، روددره‌های تهران را بررسی ولایروبی وتمیز کرده‌ایم. در طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران، نقاط بحرانی شناسایی شده بود. به منظور پیشگیری از پس‌زدگی و آب‌گرفتگی این مطالعات انجام شد ونقاط بحرانی واثصال انجام شد.

در مرحله بعد لایروبی کانال‌ها و مسیرها انجام شد؛ در دو مرحله. اولی در ابتدای زمستان و دومی هم پیش از عید با توجه به اخبار بارش‌های بهاری. اگر دبی باراش باران برای روددره‌های تهران نامتعارف نباشند، هیچ اتفاقی حتی آب‌گرفتگی‌های سطحی هم رخ نخواهد داد.

مسیرها را باز کردیم و لایروبی کرده‌ایم. معمولا سیل از جایی آغاز می‌شود که گرفتگی در مسیر وجود داشته باشد وآب پس بزند، در غیر این‌صورت آب عبور می‌کند. دبی بارش باران شدید در مدت زمان کوتاه، می‌تواند از ظرفیت روددره‌ها فراتر رود. با توجه به اطلاعات ما، امشب خطری تهران را تهدید نمی‌کند. بارش باران از چند ساعت آینده کمتر خواهد شد همانطور که الان هوای جنوب تهران باز شده است.

*پس خطری تهران را تهدید نمی‌کند؟

خطر همواره شهر تهران را تهدید می‌کند اما درباره سیل و بارندگی، پس از ساعت دو بامداد بنا به گزارش سازمان هواشناسی تغییر خواهد کرد.

*برخی کارشناسان معتقدند بزرگراه‌هایی مانند امام علی (ع) و شهید باکری در مسیر رودخانه‌ها ساخته شده‌اند. اهالی این مناطق باید به فکر امنیت خود باشند؟

ما نقشه پهنه‌بندی خطر سیل پایتخت رابرروی GIS تهیه کرده‌ایم. این نقشه مبتنی بر امتداد رود‌دره‌ها ساخته شده است. یعنی مناطقی که در خطر سیل هستند، با همکاری وزارت ارتباطات توانسته‌ایم فناوری هشدار را پیاده‌سازی کنیم. اگر خطری در قسمتی از تهران باشد، با ارسال پیامک به آنان وضعیت منطقه را به اطلاع آنان خواهیم رساند.

اگر وضعیت حاد باشد، حتی ممکن است پیام تخلیه سزیع هم به ساکنان برخی مناطق تهران در شرایط خطر داده شود؟

همانطور که پیامک فاصله گرفتن از حریم رودخانه‌ها به برخی همشهری‌هایمان ارسال شد. کسانی که از این مناطق عبور می‌کنند هم ممکن است این پیامک‌ها را دریافت کنند. امیدواریم این فناوری در آینده برای شهر تهران گسترده‌تر از آن‌چه هست، استفاده شود.

*آیا در میان مدیران شهر تهران کسی مرخصی بود؟

برخی در مرخصی بوده‌اند اما اکثر پرسنل و بدنه فعال شهرداری تهران سرکار حاضر بوده‌اند. ما امسال سه ماموریت بزرگ داشتیم؛ ابتدا پیش‌بینی بارش وسیل احتمالی در تهران را داشتیم.

پس از آن اولین گروه‌های امدادی اعزامی به گلستان را شهرداری تهران وسازمان آتشنشانی داشت. فروشگاه‌های شهروند انبارشان را به روی هم‌وطنان سیل زده باز کردند و فرهنگسراهای تهران هم کمک‌های همشهری‌های عزیزمان را جمع‌آوری کردند. سوم وظیفه نشاط عمومی بود. همکارانم همه تلاششان را کردند، امیدواریم مردم شریف تهران راضی بوده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAAAAAA

      حنا چی نیازی به سیل و خطر نیست خودت به اندازه کافی مشکل درست کردی
      راستی کنسرت رفته بودی خوش گذشت؟

    • ف.ف.

      جناب شهردار حناتون دیگه رنگی نداره.
      هرچی که شماها پیش بینی کنین بر عکس میشه.
      علی برکت الله.

    • بدون نام

      ببین چی میگه نهایت کاری که میتوننن بکنن با پیامک اطلاع میدن منت میذارین

    • بدون نام

      داره ازش درمورد سیل میپرسه بعد اون میگه خطر زلزله هم هست خدایا منو گاو کن اخه کی ازت درمورد اونا پرسید؟دوس دارن ملتو تو هر شرایطی بترسونن

    • گرگانی

      آره خب چون ابرهای تهران رو بارور نکردن

    • ایرانی

      جناب شهردار محترم . تنها خطری که تهرانو تهدید میکنه شما هستید . خدایی تا حالا با دقت به خیابونا نگاه کردین . اگه کردین حتما متوجه شدین که تهران صد متر متوالی خیابون صاف و آسفالت درست درمون نداره . یه بارون میاد و شهر رو لجن محاصره میکنه . ما دائم السیل هستیم . خدایی اینقدر که به فکر افزایش عوارض و غیره هستین ، در مقابلش کار میکنین ؟

    • بدون نام

      ان شاالله اگه تکذیب نشه.

    • بدون نام

      ان شاالله اگه تکذیب نشه.

      پاسخ ها

      • دلشاد.

        فکر کنم وجود خود شهرداری تهران را تهدید میکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج