جاباما
۸۴۷۹۷۶
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

پمپئو: ایران کار واشنگتن را سخت کرده است

 وزیر خارجه آمریکا حضور شبه نظامیان شیعی در عراق و سوریه را که در مبارزه با تروریسم فعالیت دارند، مشکل ساز خواند و گفت:ایران با حمایت از این گروه ها کار ما را در سوریه سخت کرده است.

ایرنا: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه پس از دور دوم نشست وزیران خارجه عضو پیمان شورای آتلانتیک شمالی(ناتو) که در واشنگتن برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه مشکلی از سوی ایران متوجه آمریکا و اعضای ناتو است، این ادعا را مطرح کرد.

وی مدعی شد که فهرست این مشکلات طولانی است. ما فقط از ایران خواسته ایم که همچون یک کشور عادی رفتار کند. تلاش آنها برای سوء قصد در اروپا وجود دارد و دیده ایم که اروپایی ها به آن پاسخ داده اند.

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که این اقدام، تلاشی از سوی رهبران ایران است، افزود: خود رئیس جمهوری روحانی اجازه می دهد که به خاک اروپا بروند و مردم را بکشند. اصلا پذیرفتنی نیست که در غرب اروپا چنین کاری اتفاق بیفتد؛ ما با متحدان خود در سراسر اروپا همکاری می کنیم تا اطلاعات درست به دست آوریم تا بتوانیم این تهدیدها را کاهش دهیم.

پمپئو: ایران کار واشنگتن را سخت کرده است

پمپئو از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا به عنوان تلاش برای بازدارندگی یاد کرد و گفت: این کار ما، توانایی ایران را برای انجام دادن این گونه فعالیت ها کاهش می دهد، تحریم ها باعث شده است که منابع کمتری داشته باشند تا این تهدیدها را اجرایی کنند.

در حالی وزیر خارجه آمریکا از تحریم های غیرقانونی خود به عنوان ابزاری برای بازدارندگی یاد می کند که آثار سوء آن بر مردم عادی ایران نمایان است و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران آن را 'تروریسم اقتصادی' نامیده است.

وزیر خارجه آمریکا به سوریه اشاره کرد و گفت: الان جنگجویان خارجی و اروپایی در سوریه و عراق حضور دارند و ما باید مطمئن شویم که اینها دوباره به گروه های جهادی نمی پیوندند. کارهایی که ایران در سوریه انجام می دهد، حل این مشکل را سخت تر می کند.

پمپئو مدعی شد: شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران، تحت نظر نیروهای امنیتی عراق نمی روند. این کار ایران باعث می شود که ناتو و کشورهای غربی امنیت کمتری داشته باشند و این همان چیزی است که با اعضای ناتو درباره آن صحبت کردیم.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از حضور تروریسم در سوریه و اعتراف به خارجی بودن آنها سخن می گوید که هیچ گاه از حامیان مالی این تروریست ها و اینکه چگونه از اروپا و دیگر کشورها راهی این منطقه شده اند، سخن نگفته است.

*ترکیه

وی در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه ترکیه خبر مربوط به دیدار روز گذشته تان با همتای ترک را رد کرده است، نظرتان درباره خبری که وزارت متبوعتان منتشر کرده چیست؟ گفت: این خبر دقیقا همان صحبتی بود که مطرح کردم. ما به مذاکراتمان ادامه می دهیم و مواضع ما تغییری نکرده است.

**چین
وزیر خارجه آمریکا درباره تجیهزات و فناوری های چینی به خصوص شرکت هوآوی در کشورهای اروپایی هم اظهار کرد: درباره اثرات ضد امنیتی در استفاده از فناوری های چینی باید بگویم که این تهدید وجود دارد.

پمپئو خاطرنشان کرد: اگر سیستم های چینی در میان این شبکه ها نبود، اطلاعاتمان را راحتتر مبادله می کردیم. البته هر کشوری تصمیم خود را می گیرد وآمریکا هم تصمیم خود را می گیرد.

وی ادامه داد: البته این مساله با یک رقابت منصفانه، منطقی و شفاف متفاوت است اما باید به معامله ای که امنیت ملی را به خطر می اندازد و قیمت های بسیار پایین تر از بازار ارائه می دهند، مشکوک بود.

**آلمان

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سهم پرداختی آلمان به ناتو که گفته می شود تا سال ۲۰۲۴ به یک و نیم درصد هم نمی رسد و اینکه اگر آلمان سهم ۲ درصدی خود را وازیر نکند، آمریکا چه خواهد کرد، گفت: مهم است به یاد بیاوریم مساله ۲ درصد، ساخته این دولت نیست.

پمپئو افزود: این مساله، یک تعهد بود که همه اعضای ناتو به آن متعهد شده بودند. امیدواریم که این کار را انجام دهند. برای دفاع جمعی ما بسیار مهم است و آنها را به انجام این کار تشویق می کنیم.

**ونزوئلا

وی در جواب این سوال که آیا درباره ونزوئلا و حضور نیروهای روسیه هم در نشست وزیران خارجه ناتو صحبت شده است و موضع کلی در قبال این نیروها چه بوده است، گفت: ما درباره ونزوئلا صحبت کردیم. آنها باید از این کشور خارج شوند. درباره تلاش های روسیه در اوکراین و رفتارهای بدخواهانه آن در سوریه و ونزوئلا تبادل نظر شد.

کرملین به درخواست دولت قانونی ونزوئلا نیروهای نظامی خود را برای راه اندازی برخی سامانه های دفاعی راهی کاراکاس کرده است.

آمریکا که به دنبال تغییر رژیم در این کشور است، از روسیه خواسته است تا نیروهای خود را خارج کند اما مقامات کرملین می گویند که اگر این کار انجام شود، ونزوئلا به سوریه ای دیگر تبدیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تف تو دهن طرفدار ترامپ

      التماس نکن

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        تف به داروخونه هایی که اون شب بسته بودن

      • Mahdi

        به چه کار ترامپ درود؟ مرگ بر مسئولان بی عرضه خودمان را قبول دارم اما کثافت کاری و شخصیت زن باز ترامپ را قبول ندارم

    • reza goudarzi

      از مدیرومسولین این کانال بخاطر زحماتشان شبانه روزیشان تشکر میکنم .
      جناب اقای مدیر در اکثرخبرهای سیاسیتان مشاهده میشه ضمن اعلام خبر شما یه تفسیر میزارید.ای کاش فقط خود خبر رو بازگو کنید وبگذارید خود مخاطبان قضاوت کنن .
      دقیقا کاری رو تکرار میکنید که در اخبار صدا سیما جمهوری اسلامی اتفاق می افتد درصدا سیما هم سی ثانیه خبر پخش میشه بعد چنددیقه تفسیردر مورد اون میزارن وسعی میکنن فکرو ذهن مخاطب رو به اون طرفی ببرن که دلخواه خودشون هست.
      درصورتی که در دنیا حرفه ایی اخبار امروز این روشها مردود هستند .
      بازدهی کارهم میشه همین که صدا سیما ما هر روز مخاطب بیشتری رو از دست میدن . تشکر

    • بدون نام

      هنوز خیلی جوجه هستین

    • جعفر

      پس ازتحریم های ظالمانه علیه ایران کوتاه بیایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای پمپ او.لطفا یک طرحی بدهید که ایران کار ‌واشنگتن را اسانتر کند.

    • بدون نام

      آقای پمپئو لطفا بگوئید داعش را چه کسانی بوجود آوردند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج