۸۴۷۹۹۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

وضعیت برق در مناطق سیل‌زده عادی شد

وزیر نیرو گفت: بر اثر آسیب های ناشی از سیل در دو هفته اخیر، برق حدود ۲۵۳۲ روستا قطع شد اما در حال حاضر وضعیت برق رسانی در همه استانهای آسیب دیده بغیر از لرستان در شرایط عادی قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: بر اثر آسیب های ناشی از سیل در دو هفته اخیر، برق حدود ۲۵۳۲ روستا قطع شد اما در حال حاضر وضعیت برق رسانی در همه استانهای آسیب دیده بغیر از لرستان در شرایط عادی قرار دارد.

رضا اردکانیان افزود: از ۴۸ میلیارد متر مکعب آورد آبهای کشور در سال آبی جدید، استان خوزستان صاحب امتیاز ۲۸ میلیارد متر مکعب از این مقدار است و از ۲۸ میلیارد متر مکعب خروجی آب سدهای کشور هم ۱۷ میلیارد متر مکعب مربوط به سدهای استان خوزستان و از این مقدار حدود ۶/۵ میلیارد متر مکعب حاصل از سد دز بوده است. جالب اینکه همین ۶/۵ میلیارد متر مکعب بیش از ۲ برابر گنجایش سد مخزنی دز است.

در حال حاضر سد کرخه بیش از ۶/۵ میلیارد متر مکعب آب در خود جای داده و به هر تقدیر وجود چنین سدهایی در سراسر کشور بویژه در خوزستان نقش تعیین کننده ای در کاهش خسارات سیل دارد.

او ادامه داد: بر اثر آسیب های ناشی از سیل در دو هفته اخیر، برق حدود ۲۵۳۲ روستا قطع شد اما در حال حاضر وضعیت برق رسانی در همه استانهای آسیب دیده بغیر از لرستان در شرایط عادی قرار دارد.

تا این لحظه فقط ۹۷ روستا از نعمت برق بی بهره هستند دلیل آن هم عدم دسترسی به آنهاست. البته برق بخشهایی از کشور هم بطور عمد قطع شده که خطری در اثر تماس سیل پدید نیاید. روی هم رفته این سطح از آمادگی برای برقراری برق استان های خسارت دیده در سطح جهان بی سابقه است.

اردکانیان در خصوص قطعی آب مصرفی استان های آسیب دیده هم گفت: در روند آسیب های ناشی از سیل،​ حدود ۶۲ شهر و ۲ هزار و ۷۱۴ روستا دچار قطع آب شدند که از این تعداد آب حدود ۲ هزار و ۳۵۱ روستا وصل و ۳۶۳ روستا هم در حال وصل می باشد.

اردکانیان تصریح کرد: رودخانه، خانه ی رود است و اگر خانه رود را خراب کنیم رود، خانه مان را خراب خواهد کرد. در کشور حدود ۱۴۶ هزار کیلومتر آبراهه اصلی و فرعی داریم که ۷۵ هزار کیلو متر آن در اولویت آزاد سازی تصرفات می باشد که ۲ هزار و چهارصد مورد سازه تقاطعی غیر اصولی و فاقد آب گذری شناسایی شده که برای آنها برنامه ریزی دقیقی هم صورت گرفته است. امیدواریم که برنامه ای برای لایروبی و ساماندهی رودخانه ها تدارک دیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مممم

      چرا دروغ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج