۸۴۹۲۱۸
۲ نظر
۵۱۰۲
۲ نظر
۵۱۰۲
پ

جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!

کارشناسان می‌گویند که ما در چند دهه گذشته ۶.۳ میلیارد تن زباله پلاستیکی تولید کرده ایم که تنها ۹% از آن‌ها بازیافت شده اند. برای مبارزه با آلودگی و پیشگیری از فاجعه جهانی، نیاز داریم زباله‌های پلاستیکی بیشتری را بازیافت و مجددا استفاده کنیم.

برترین‌ها - الهام مظفری : کارشناسان می‌گویند که ما در چند دهه گذشته ۶.۳ میلیارد تن زباله پلاستیکی تولید کرده ایم که تنها ۹% از آن‌ها بازیافت شده اند. برای مبارزه با آلودگی و پیشگیری از فاجعه جهانی، نیاز داریم زباله‌های پلاستیکی بیشتری را بازیافت و مجددا استفاده کنیم. «ریچارد سوا» هنرمند انگلیسی روش خلاقانه‌ای را برای استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی به دنیا نشان داده است، او ۱۰۰۰۰۰ بطری را به یک جزیره شناور زیبا تبدیل کرده است.

پروژه جزیره شناور زمانی شروع شد که هنرمند «ریچارد سوا» فهمید که می‌توان از بطری‌های پلاستیکی به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد

جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!

باورنکردنی است، اما ۴۵۰ سال طول می‌کشد تا یک بطری پلاستیکی تجزیه شود، که باعث می‌شود یک زباله سمی برای محیط زیست، اما یک مصالح ساختمانی بسیار بادوام باشد. ریچارد سوا مطمئن است که استفاده از بطری‌های پلاستیکی و سایر مواد دورریختنی برای ساخت و ساز راه حلی برای آینده ماست.

ریچارد می‌گوید: «چیز‌هایی که در غیر این صورت بدون بازیافت دور ریخته می‌شدند اکنون یک منبع ارزشمند هستند. همه چیز‌هایی که نمی‌خواهیم، همه زباله‌هایی که نمی‌دانیم دقیقا با آن‌ها چه کار کنیم، می‌توانند واقعا مشکلات دنیا را حل کنند.»

ریچارد از ۱۰۰ هزار بطری پلاستیکی برای رسیدن به رویایش استفاده کرد که زندگی روی یک جزیره بود
جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!

برای ساخت این جزیره که در کنار جزیره مکزیکی موجرس واقع شده، ۱۰۰۰۰۰ بطری پلاستیکی، تخته سه لا و تخته‌های چوبی استفاده شده که همگی جزیره را شناور نگه می‌دارند. هسته جزیره از بطری‌های پلاستیکی ساخته شده که داخل تور ماهیگیری قرار داده شده اند و ریشه درختان آن‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد.

در جزیره ریچارد هیچ چیزی وارد سطل زباله نمی‌شود و از همه چیز برای بهبود پروژه استفاده می‌شود. او بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی، قوطی‌ها و ... را داخل کیسه می‌ریزد و از آن‌ها برای بالا بردن جزیره اش استفاده می‌کند. او کیسه‌ها را روی سطح جزیره گذاشته و آن‌ها را با لایه‌ای از خاک می‌پوشاند.
جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!

یکی از بهترین نکات درباره جزیره شناور ریچارد این است که با کمک یک قایق یا بادبان حرکت می‌کند. همچنین بسیار خودکفاست. می‌توانید روی آن میوه، سبزیجات و گیاه بکارید و خانه مجهز به تهویه هوا، یخچال و سایر لوازم خانگی است که انرژی خود را از پانل‌های خورشیدی کسب می‌کنند.
جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!
جزیره‌ ریچارد چند بار در طوفان آسیب دید، اما او تسلیم نشد

درواقع این دومین جزیره‌ای است که او ساخته است. اولین جزیره شناور او در سال ۱۹۹۸ ساخته شد، اما در طوفان امیلی در سال ۲۰۰۵ نابود شد. ریچارد سال‌های بعد را صرف جمع آوری بطری‌های پلاستیکی خالی کرد و این جزیره را در سال ۲۰۰۸ ساخت. جزیره جدید هم در طوفان سال ۲۰۱۹ آسیب دید، اما ریچارت تصمیم دارد آن را سرپا نگه دارد و بعد از تعمیر آن را به روی عموم باز کند.

جزیره‌ای که با ۱۰۰,۰۰۰ بطری پلاستیکی ساخته شد!

نظر شما درباره ایده ریچارد برای استفاده از بطری به عنوان مصالح ساختمانی چیست؟ آیا دوست دارید روی چنین جزیره‌ای زندگی کنید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیه داداش ریچارد
      ادامه بده ما کاربران ایرانیـ ملت شریف ایران پشتت هستیم
      مثلا من رائوس جمبور هستم خخخ

      پاسخ ها

      • علی

        یه سریاتون چی میزنین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج