جاباما
۸۴۹۲۶۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

موبایل‌بازی قبل از خواب و تاثیر آن بر سلامت روان نوجوان‌ها

مطالعه‌ای جدید در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد، برخلاف ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در مورد تاثیر استفاده از انواع اسکرین‌ها مانند تلویزیون و موبایل و ... قبل از خواب شب بر سلامت روح و روان نوجوانان وجود دارد، این تاثیر بسیار جزئی است.

برترین ها: مطالعه‌ای جدید در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد، برخلاف ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در مورد تاثیر استفاده از انواع اسکرین‌ها مانند تلویزیون و موبایل و ... قبل از خواب شب بر سلامت روح و روان نوجوانان وجود دارد، این تاثیر بسیار جزئی است.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد از اطلاعات مربوط به بیش از ۱۷۰۰۰ نوجوان در ایرلند، ایالات متحده و انگلیس استفاده کردند که بیشتر آن‌ها نوجوان بودند، اما تعدادی کودک هشت ساله نیز در آن شرکت داشتند.

پژوهشگران دریافتند استفاده از اسکرین‌ها برای ساعت‌ها طی روز و حتی درست قبل از خواب، تاثیری روی سلامتی این نوجوانان نداشت.

به گفته‌ی این تیم تحقیقاتی آن‌ها امیدوارند شواهد و یافته‌های جدید بتوانند آنچه در رسانه‌های اجتماعی و گفتمان‌های عمومی مبنی بر خطرات استفاده از موبایل و تبلت و ... در زمان پیش از خواب وجود دارد را خنثی کرده و خیال والدین مضطرب و نگران را راحت کنند.

محققان، سه پایگاه اطلاعاتی را تجزیه و تحلیل کرده و از رویکرد‌های دقیق‌تری نسبت به مطالعات قبلی در این مطالعه استفاده کردند که هم شامل آنچه خود افراد در مورد زمان استفاده‌شان از اسکرین‌ها می‌گفتند و یادداشت می‌کردند می‌شد و هم سیستم خودکاری برای ثبت این زمان‌ها در نظر گرفته شده بود.

موبایل‌بازی قبل از خواب و تاثیر آن بر سلامت روان نوجوان‌ها

این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا وقتی افراد در مورد استفاده‌شان از تکنولوژی حرف می‌زنند، بیشتر آن‌ها معمولا، مدت زمان استفاده‌شان را به میزان قابل توجهی کمتر تخمین می‌زنند.

این تحقیق که در نشریه‌ی Psychological Science منتشر شده، در بحبوحه‌ی تمام بحث‌هایی مطرح شده است که می‌گویند ابزار‌های «نور آبی» مضرند و خواب را مختل می‌کنند.

قیل و قال‌ها پیرامون استفاده از اسکرین‌ها و تندرستی نوجوانان، همیشه دستخوش باور‌هایی بوده که روی اطلاعات اثر می‌گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد این پژوهش به اصلاح این عدم تعادل کمک کند.

ضمنا این پژوهش جدید، باور عمومی جا افتاده در مورد استفاده از اسکرین‌ها در زمان خواب را زیر سوال برده است.
کالج سلطنتی پزشکی اطفال و سلامت کودکان در بریتانیا (RCPCH) بررسی خود را اینگونه ارائه داده است که در ماه ژانویه در مورد مدت زمان استفاده از اسکرین‌ها بزرگنمایی شده بود. آن‌ها اعلام کرده بودند که بچه‌ها باید یک ساعت پیش از خواب، اسکرین‌ها را خاموش کنند.

به گفته‌ی دکتر Max Davie از کالج سلطنتی پزشکی اطفال و سلامت کودکان، هیچکدام از این دو گزارش مبنی بر این نیستند که برای استفاده از موبایل و تبلت، مدت زمان محدود نباید وجود داشته باشد و ما همچنان توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از دستورالعمل‌هایی که قبلا ارائه داده شده تابعیت کنند.

منبع: independent

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاخره چیکار کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج