۸۴۹۳۲۹
۳۷ نظر
۵۰۶۶
۳۷ نظر
۵۰۶۶
پ

لب‌های ورقلمبیده و گونه‌های برآمده؛ چرایی اوج گرفتن جراحی‌های زیبایی

کافی است در خیابان راه بروید یا حتی سلفی‌های اینستاگرام را مرور کنید تا متوجه شوید چقدر جراحی‌های زیبایی در سال‌های اخیر، همه‌گیر شده است. اگر پیش از این جراحی زیبایی بیشتر برای اصلاح بدشکلی‌ها مطرح بود، الان دیگر مدت‌هاست که جراحی زیبایی دقیقا برای شبیه شدن چهره‌ها به ستاره‌ها و مشاهیر مد و زیبایی صورت می‌گیرد.

وب‌سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: کافی است در خیابان راه بروید یا حتی سلفی‌های اینستاگرام را مرور کنید تا متوجه شوید چقدر جراحی‌های زیبایی در سال‌های اخیر، همه‌گیر شده است. اگر پیش از این جراحی زیبایی بیشتر برای اصلاح بدشکلی‌ها مطرح بود، الان دیگر مدت‌هاست که جراحی زیبایی دقیقا برای شبیه شدن چهره‌ها به ستاره‌ها و مشاهیر مد و زیبایی صورت می‌گیرد.

لب‌های ورقلمبیده و گونه‌های برآمده؛ چرایی اوج گرفتن جراحی‌های زیبایی

اگر زمانی خانم‌ها تمایل نداشتند که کسی متوجه جراحی زیبایی آن‌ها بشود، الان دیگر با مادی شدن جامعه، کسی دلش نمی‌آید که دیگران با دیدن چهره او، متوجه ثروت خانواده‌اش نشوند و به صورت متاقض دوست دارند که به دیگران نشان بدهند که چقدر پول برای تغییر چهره‌شان صرف کرده‌اند؛ و در این میان اگر این جراحی‌های زیبایی، منجر به ایجاد چهره‌های واقعا دلنشین‌تر و آرامش‌بخش‌تری می‌شد، باز هم جای سپاس داشت.

حاصل کار، گاهی شبیه یک شوخی می‌ماند و ما با چهره‌هایی مواجه می‌شویم که متعاقب جراحی واقعا بدشکل و هراس‌انگیز شده‌اند. با این همه مثلا در قسمت کامنت‌های اینستاگرام می‌خوانیم که عده‌ای، همین چهره‌های بی‌روح دفرمه را می‌ستایند.

گاهی فکر می‌کنیم که نکند همه اوج‌گیری چنین روندی، مختص ایران باشد، اما راست‌اش را بخواهید فرنگی‌ها هم در حال حاضر همین مسیر را طی می‌کنند.

به تازگی یک ستاره مشهور غربی‌های به نام خانم کایلی جنر، با تزریق، لب خود را بسیار بزرگ شد. لب او به اندازه‌ای ناهنجار شده است که در اینترنت و نشریات، بلاگر‌ها و روزنامه‌نویس‌ها، او را دست می‌اندازند.

لب‌های ورقلمبیده و گونه‌های برآمده؛ چرایی اوج گرفتن جراحی‌های زیبایی

انجمن جراحان زیبایی آمریکا، سال پیش اعلام کرد که میزان جراحی‌های زیبایی در خانم‌های بین ۲۰ تا۲۹ سال، در حال افزایش است. برای مثال درخواست تزریق پرکننده‌ها و حجم‌دهنده‌های هیالورونیک اسید یا بوتاکس و حلال‌های شیمیایی، ۱۰ درصد بیشتر شده است.

جالب است که متقاضیان چنین اعمالی دیگر نمی‌خواهند که مثلا کمی لب یا انحنا‌های بدنشان واضح‌تر و بزرگ‌تر باشد، آن‌ها می‌خواهند که تغیرات ظاهری‌شان کاملا واضح شود و به زبان عامیانه، کاملا تابلو باشد!

یکی از اعضای انجمن جراحان زیبایی کانادا به نام خانم کتی ریتا هم اشاره می‌کند که در دو سال اخیر، بیشتر گروه درخواست‌کننده برای جراحی‌های زیبایی خانم‌ها بین ۲۸ تا ۳۳ سال بوده‌اند. این در حالی است که سابق بر این، بیشتر خانم‌ها بالای ۵۰ سال یا نوجوان‌هایی که خواستار درمان آکنه بودند، به آن‌ها مراجعه می‌کردند. کار به جایی رسیده ست که خانم‌های ۲۰ ساله هم درخواست بوتاکس می‌کنند!

حالا دیگر کسانی که جراحی زیبایی انجام می‌دهند در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنند که جراحی انجام داده‌اند و این امر را زشت یا ناقض زیبایی خدادادی‌شان نمی‌دانند!

چرا که نه! وقتی در امریکا بوتاکس صورت بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد و وقتی یک سرنگ حجم‌دهنده‌های صورت و لب مثل Restylane یا Juvederm حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد، یا وقتی که گاهی قیمت یک جلسه لیزر صورت به هزار دلار می‌رسد، چرا این هزینه زیبایی فخرفروشانه اعلام نشود!

لب‌های ورقلمبیده و گونه‌های برآمده؛ چرایی اوج گرفتن جراحی‌های زیبایی

زیبا شدن یا زیبا ماندن حق هر کسی است و ما از انجا که مالک بدن خود هستیم، حق داریم که در جهت خشنودی روحی و جسمی خود، تغییراتی در آن اعمال کنیم. اما سؤال این است که ملاک خشنودی، خوشبختی یا زیبایی چیست؟

زمانی بیشتر ستاره‌های سینما، مد یا مانکن‌های نیاز به جراحی‌های زیبایی داشتند، اما حالا دیگر در کشور‌های غربی بلاگرها، ستاره‌های یوتیوب و اینستاگرام هم به این عده پیوسته‌اند. آن‌ها هم دیگر نیاز به تغییر چهره دارند!

محبوب شدن عکس از خود، یا سلفی هم اوضاع را بدتر کرده است. شیفتگان سلفی به صورت نارسیستیک، عکس‌هایی از خود منتشر می‌کنند که پیداست ساعت‌ها برای گرفتن آن وقت صرف می‌کنند، هر چند که اگر از خودشان بگیرید، کتمان می‌کنند! در حالی که معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که جراحی‌های زیبایی تا زمان فرم گرفتن کامل صورت، یعنی تا ۱۸ سالگی، به تأخیر انداخته شود، شکیبایی نوجوان‌ها برای اعمال زیبایی در حال کاهش است و آن‌ها نمی‌توانند تا این سن برای جراحی زیبایی بینی یا گونه و لب ساختن، صبر کنند.

چیز‌های نگران‌کننده دیگر؟

یکی از چیز‌های نگران‌کننده، هزاران ویدئوی یوتیوب برای آرایش و گریم که بعضی از آن‌ها به صورت نگران‌کننده‌ای می‌خواهند لایه‌برداری و یا تزریق خانگی ژل را آموزش بدهند؛ و چیز نگران‌کننده دیگر سوء استفاده هوشمندانه شرکت‌های ساخت مواد و ابزار‌های زیبایی است. آیا واقعا فکر می‌کنید که این همه وسایل گران‌قیمت که می‌خواهند مدرن هم نمایانده شوند، می‌توانند صورت شما را زیباتر کنند؟

شبکه‌های ماهواره‌ای، نشریات و کاتالوگ‌ها پر هستند از انواع قرص، دم‌کرده‌ها، دستگاه‌های لاغری موضعی، ابزار‌های تناسب اندام. اما آیا این‌ها می‌توانند معجزه کنند و در حالی که کسی ورزش مرتب نمی‌کند و جمع جبری کالری‌های دریافتی‌اش از کالری‌های مصرفی، بیشتر است، به او اندام متناسب و یا شکم سیکس پک بدهند؟!

لب‌های ورقلمبیده و گونه‌های برآمده؛ چرایی اوج گرفتن جراحی‌های زیبایی

و چیز نگران‌کننده دیگر، تغییر معیار‌های زیبایی‌شناسانه همه ماست؟

ما وارد عصری شده‌ایم که گوناگونی صورت‌ها، در حال کاهش یافتن است. تلویزیون، ویدئوکلیپ‌ها، نشریات و رسانه‌های اجتماعی، در حال یکسان کردن مفهوم زیبایی هستند و جراحی‌های زیبایی هم به مردم کمک می‌کنند که واقعا، صورت‌های خود را تغییر بدهند و به ایده‌آل کذایی، نزدیک کنند.

آیا محدود کردن زیبایی به یک نوع لب، گونه، رنگ چهره یا انحنای بدن، کار درستی است؟

مطلب دیگر، جذابیت عرصه زیبایی برای پزشکان، چه در ایران و چه در غرب است.

چرا باید این همه پزشکان ما، مشتاقانه این قسمت را دنبال کنند؟

ملامتشان نکنید، در حالی که در جامعه عملا پزشکانی که بیشترین تلاش را برای سلامتی عمومی می‌کنند، نادیده گرفته می‌شوند و در مقام «عمل»، به پزشکان توانگر بیشتر توجه می‌شود، تا تلاشگران عرصه سلامت، طبیعی است که پزشکان به جای درگیر کردن خود با عرصه‌های پردردسر، به میدان‌های کم‌دردسرتری روی بیاورند که در آن به جای آه و ناله‌ها، با مشتریانی روبرو شوند که با پول نقد، تنها در پی زیباتر کردن هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد

      والا اینایی که گذاشتین که خیلی فرقی نکردن
      وضعیت اینایی که تو ایرانن خیلی خیلی داغونتره
      آدم حالش بهم میخوره واقعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجبور نیستی زن هارو نگاه کنی

      • بدون نام

        متاسفانه مردم تو حرف اینطور انتقاد میکند خود آقایون میدوند دنبال این پلنگها
        یه نمونه کوچیک همسر اکثر سلبریتی ها رو نگاه کنید گوشی دستتون میاد

      • ۱۳

        اصن مجبور نیستی

    • بدون نام

      اینها مشتری ندارند .واگر شوهر دارند شوهرانشان مرد نیستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب

      • بدون نام

        تو خوبی

      • بدون نام

        فقط تو مردی چلغوز داعشی

      • بدون نام

        ننه امثال شما فقط نشسته پاتون ماشالا ماشالاتون کرده اینقدر اعتماد به نفس گرفتید نود در صد اونهایی که میگی شوهر نکردن امثال شما رو ادم خساب نمیکنند چه برسه بخوان به چشم دیگه نگاه کنند
        هر جاندار مذکری نمیتونه مرد و یا همسر باشه

      • بدون نام

        بی فرهنگی و سطح پایین فکر شما از همین دو تا جملت مشخصه کامل

    • طراوت

      با یقین میگم که جهان ب سمتی میره و روزهایی رو میبینه که هرچه چهره طبیعی تر و ساده تر باشه،دلنشین تر و باکلاس تره...البته همین الانشم همینطوره...منتهی فعلا جو جامعه ما اینه
      در اینده ن چندان دور اونایی که خودشونو کردن عروسک پلاستیکی دنبال ی سوراخی میگردن برن توش قایم بشن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فكر نكنم

    • نگین

      چیزی که من در اطرافم میبینم اینه که اقایونی که چهره ها و اندام های عملی رو مورد تمسخر قرار میدن چهره و اندام طبیعی رو هم نمیتونن بپذیرن چوی توی کشور های جهان سوم به مردا تلقین میشه که شریک ایده ال خودشون رو فقط بر اساس زیبایی های ظاهری انتخاب کنندو نه سطح اجتماعی و شخصیت و باطن و خب اون خانومی هم که کلی خرج ظاهرش میکنه یه مرد معمولی رو نمیپذیره و اینجاست که میشه اندام پرستی در مقابل اهن پرستی که فک کنم نمونه دقیقش کشور خودمونه.

      پاسخ ها

      • ساره غبامی

        آفرین نگین خانم بسیار عالی گفتید. کاملا درست فرمودید . واقعا همین طوره

    • بدون نام

      گناه دارند !!!!
      خیلی جدی میگم گناه دارند قابل ترحم اند ،کسی به فکر سلامت روح آنها نیست وگرنه زودتر خوب می شدن

      پاسخ ها

      • ۱۳

        تو سالم باش کافیه

    • بدون نام

      نویسنده مقاله یه ترجمه از یه سایت خارجی انجام داده بهتر بود نمونه های ایرانی رو میذاشتن که بعضیاشون واقعا وحشتناک هستند.

    • بدون نام

      چون خانمها در ایران مجبور به حجاب هستند و غیر از صورتشون رو نمیتونن نشون بدن. برای همین فقط روی لب و چشم و گونه و بینی عمل زیبایی انجام میدن و زیاد فکر اندام متناسب و لاغر نیستن که برای سلامتی مهمتر هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يه كم بيشتر برو بيرون! اينا كه تمام هيكلشون پيداست

      • ۱۳

        تو همه جارو دیدی؟

    • فری

      واقعا الان چرا عکس جنیفر انیستون رو گذاشتید ؟!!! خب سن که میره بالا زیبایی ظاهری کم میشه !!و این طبیعیه

    • آرزو

      و من واقعا متعجبم که این مقاله رو تو سایتی میخونم که بیشتر تبلیغات سایتش رو همین عمل های به قول خودش نابهنجار و نامتعارف رو تشکیل داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زدي توو خال

    • بدون نام

      کاش کامرون دیاز دکترش رو معرفی می کرد ،چقدر خوب براش درآورده !!!!!!
      منم دنبال یه دکتر خوب می گردم دنباله ابروهامو به اندازه ی لازم و طبیعی بالا بکشه ،آخه هر کی عمل کرده ابروهاش شیطونی جادوگری شده خودشم پاک از ریخت افتاده ،اما مال این خیلی خوب شده ،!!!!!
      چنین عملی عیب که نداره هیچ خوبم هست .

      تاتو که نیست ؟!!!

    • من

      میگم به هیچکس مربوط نیست بدن خودشه دوس داره اتیش بزنه

    • شایان

      اینا که خوبن،،، ینی اینا هررررررر چی باشن از دخترای عملی میمون ایران بهترن که اینقد تو گونه و لبشون ژل ریختن نمیتونن بخندن بدبختا،،،آدم اوقش میگیره،،،جالب اینجاست که جوری اعتماد ب نفس دارن و ب خودشون مینلزن که انگار زیبایی خدادادی دارن...پلاستیکیای اوقده ای

      پاسخ ها

      • من

        عجب دلت پره محلت نزاشتن؟

      • ناهید

        آدم به اصطلاح با تربیت تو خودت تو خیابون دنبال همچین دخترا هستی
        کمتر بی ادبی تنشون بده

      • ۱۳

        اوخی برو گمشو بابا پشمک

      • مریم

        عالی گفتی همینه واقعا

    • شایان

      زیبایی باید خدادادی باشه و بس.... هر وقت طبیعی زیبا بودین ب خودتون بنازین وگرنه میمونم میتونه ژل تزریق کنه و هفت قلم خودشو بماله ب اصطلاح زیبا بشه....

      پاسخ ها

      • ۱۳

        دوسسسس دارن تورو سنن

    • بدون نام

      من آدم می شناسم ،هیچ عملی نکرده ،قیافه اش هم خیلی خیلی معمولی ،بنده خدا فقط سفیده ،فکر می کنه الهه زیباییه ،اینم از اونور بوم افتاده .!!!یعنی زیادی فکر می کنه زیبایی خدادادی داره ،ساده هم می پوشه یعنی من دیگه اخرشم گونی هم بپوشم خوشگلم !!!!!

    • بدون نام

      تقصير فرهنگ عزيز خودمونه! اگه يه دختر سر و ساده بگرده و اهل اين كارا نباشه انواع متلك ها رو مي شنوه كه مودبانه ترينش حاج خانمه

    • بدون نام

      هرکسی یک بار زندگی میکنه و اینکه انتخاب کنه چه جوری زندگی کنه برمیگرده به افکار و اهدافش. نمیشه به کسی خرده گرفت حتی اگر کاریو که دنبال میکنه به خودش ضرر برسونه، خدا هر کسی رو با عقل افرید اونایی هم که ترجیح میدن استفاده نکنن انتخاب شونه.

    • شایان

      در جواب به کاربر(من) باید بگم خدمتتون که حالمپ بهم نزن من شما و امثال پلاستیکیتونو هفت فرسخی میبینم آیه وحشت میخونم بعد تو میگی محلت نمیدن؟؟؟اونا دارن خودشونو میکشن یکی محلشون بده چی میگی تو عزیزم؟؟؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • ۱۳

        خو نبین دوس داری ک میبینی هان
        چشاتو ببند
        اصن نرو بیرون
        کسی ک توی جامعه زندگی میکنه باید با عقاید دیگران چ بد چ خوب کنار بیاد پسرم
        اینجوری منم میتونم بگم ممکنه کسایی ک تو رو تو خیابون می بینن حتی خود من ازت بدمون بیاد پس باید خودتو محروم کنی و ...
        ؟
        منطق یکی از ویژگی های انسانیه
        داری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج