۸۴۹۴۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جوانانی که فوتبال انگلیس را زیبا کرده‌اند

عصر جدید فوتبال انگلیس در حالی رسما از فردا شب در اروپا آغاز می‌شود که در توصیف هژمونی تیم‌های جزیره تنها می‌توان گفت یکی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی، نماینده‌ای از انگلیس ندارد.

وبسایت نود: عصر جدید فوتبال انگلیس در حالی رسما از فردا شب در اروپا آغاز می‌شود که در توصیف هژمونی تیم‌های جزیره تنها می‌توان گفت تنها یکی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی، نماینده‌ای از انگلیس ندارد.

آخرین بار این اتفاق کمیاب در سال ۲۰۰۸ رخ داد؛ جایی که برای اولین و تاکنون آخرین بار همه تیم‌های انگلیسی به دست خودشان حذف شدند؛ آرسنال توسط لیورپول، لیورپول توسط چلسی و سرانجام چلسی به دست منچستریونایتد شکار شد تا لیگ برتر فصلی روبایی را در اروپا سپری کند. در آن فصل، لیگ برتر پس از لالیگا و سری A به سومین لیگی تبدیل شد که ۲ تیم از آن به فینال رقابت‌ها راه یافتند.

حالا پس از گذشت ۱۱ سال، انگلیس به آن دوران باشکوه بازگشته؛ آن هم در حالی که در فاصله‌ای یک دهه بین این ۲ اتفاق، ۴ فصل حتی در یک‌چهارم‌نهایی هم نماینده نداشت. اگر کمی عمیق‌تر به چرایی این قدرتنمایی توجه کنیم به نکات جالبی برمی‌خوریم.

ورود مربیانی مانند گواردیولا و پوچتینو، بازگشت مدرن انگلیس به فوتبال خاص خودش در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ را در پی داشت. در آن دوران توپ کم‌تر در میانه زمین در جریان بود و توپ در سریع‌ترین زمان ممکن به ۲ سمت محوطه جریمه می‌رسید.

فلسفه بازی کلوپ با گواردیولا و پوچتینو تفاوت دارد اما در ماهیت، یکی است و هر ۳ نفر با اصرار به بازی پرفشار و رساندن توپ به مقصد در سریع‌ترین زمان ممکن، نسخه جدیدی برای فوتبال انگلیس نوشته‌اند؛ نسخه‌ای که ظاهرا بیماری انگلیسی را درمان کرده و قدرتی جادویی به فوتبال باشگاهی جزیره داده؛ قدرتی که قاهرانه در ۳ بازی رفت و برگشت یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌های آلمانی، ۱۷ گل وارد دروازه ژرمن‌ها کرد و تنها ۳ گل خورد.

شیوه سریع و توام با پاس‌های فراوان تیم‌های انگلیسی، رقبا را به دردسر می‌اندازد؛ شبیه همان کاری که لیورپول بخصوص در بازی برگشت یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان با بایرن کرد و رقیب را به دردسر انداخت. کلوپ عاشق پرس از بالاست اما پوچتینو شیوه سریع و توام با پاس‌های فراوان تیم‌های انگلیسی را پی می‌گیرد.

ردپای مشهود پوچتینو در تاتنهام هم از انتقال سریع توپ با وجود استفاده از تمام نقاط زمین تا جای ممکن، قابل ردیابی است. در چند سال گذشته نهال کاشته شده از سوی این نوع مربیان جوان خارجی، باعث پیشرفت این لیگ، موفقیت در اروپا و جلوگیری از درجا زدن مقابل تیم‌های تملک‌گرا شده. اگر در ۲ شب برگزاری مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شاهد برتری و موفقیت تیم‌های انگلیسی بودید، پس از فروکش کردن هیجان بار دیگر بازی را ببینید و از مدل بازی کردن تیم‌های انگلیسی پی به موفقیت‌هایشان ببرید!

بارنی رونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج