جاباما
۸۴۹۵۸۷
۷۶ نظر
۵۰۱۴
۷۶ نظر
۵۰۱۴
پ

۶نکته درباره خشم استاندار خوزستان از انتقاد مرد سیل زده

یاسر موسوی صبح امروز ۱۹ فروردین فیلمی از انتقاد یک خوزستانی در مناطق سیل‌زده به امداد رسانی در حضور استاندار خوزستان منتشر شد که نشان می‌دهد آقای استاندار از کوره در می‌رود و آن مرد را "بی تربیت" و "مخالف نظام" خطاب می‌کند و در نهایت هم با لفظی دون شأن حاضران وی را از صحنه دور می‌کند.

عصر ایران: یاسر موسوی صبح امروز ۱۹ فروردین فیلمی از انتقاد یک خوزستانی در مناطق سیل‌زده به امداد رسانی در حضور استاندار خوزستان منتشر شد که نشان می‌دهد آقای استاندار از کوره در می‌رود و آن مرد را "بی تربیت" و "مخالف نظام" خطاب می‌کند و در نهایت هم با لفظی دون شأن حاضران وی را از صحنه دور می‌کند.

مرد منتقد می‌گوید می‌گوید شما "به عرب‌های ایران کمک نمی‌کنید فقط به عرب‌های سوریه کمک می‌کنید" سخنی که آقای استاندار در واکنش به آن می‌گوید "حرف بی ربط نزن" "بی تربیت" "ضد نظام" و سخنان دیگری که چندان در فیلم واضح نیست اما گویا لفظ "گم شو" یا "گستاخ" است.

زمان و مکان دقیق این فیلم و اینکه پیش زمینه‌ای داشته یا خیر مشخص نیست اما درباره آنچه فیلم نشان می‌دهد می‌توان چند نکته را متذکر شد:

یک: بدیهی است که آن مرد میان سال نه در جریان کمک ایران به سوریه قرار دارد و نه اینکه اصولا پیگیر سیاست خارجی کشور است. وی قصد و غرضی ندارد و در پی اعتراض به سیاست خارجی نظام نیست. آن مرد عصبانی است و با عصبانیت سخن می‌گوید. سعه صدر آقای استاندار می‌توانست التیام بخش رنج این روزهای آن مرد باشد.

سعه صدر مسئولان دولتی، مجلسیان و نظامیان طی روزهای گذشته به‌ خصوص مسئولان سپاهی در قبال عصبانیت مردم قابل تحسین است آنها شرایط سیل‌زدگان را درک می‌کنند و گویا شرایط مردم خوزستان را همه درک می‌کنند جز آقای استاندار.

دوم: آن مرد تحلیل‌گر سیاسی نیست. انتقادی را به محض دیدن استاندار حرفش را بی‌مقدمه می‌زند.

وی تحلیل نمی‌کند فقط انتقادی را تکرار می‌کند.

مسئولین کشور از جمله آقای استاندار باید بدانند که با عصبانیت و پرخاشگری نمی‌توان به شبهات پاسخ داد و مردم را قانع کرد که این سخن نادرست است. تنها راه اقناع مردم شفافیت است.

سوم: عصبانیت آقای استاندار که به هیچ وجه قابل توجیه نیست احتمالا وی از مرز آزادی در کشور شناخت درستی ندارد و از مرزهای انتقاد در جمهوری اسلامی بی اطلاع‌است.

به نظر می‌رسد اگر آن مرد انتقاد خود را در حضور سردار سلیمانی که نامشان با حضور ایران در سوریه و عراق گرده خورده است، مطرح می کرد ایشان چنین آشفته نمی‌شدند و با سعه صدر گوش می‌کردند و احتمالا آن مرد را هم نوازش می کرد و دلداری می‌دادند. به نظر می‌رسد مرز آزادی بیان در جمهوری اسلامی در ذهن استاندار خوزستان بسیار بسته ترسیم شده است.

چهارم: وصف "ضد نظام" به کشاورزی که می‌گوید خانه و زندگی‌ مردم را آب برده است، چه وصفی است؟ استانداری با تحصیلات اکادمیک و گرایشات اصلاح‌‌طلبانه چگونه می‌تواند افراد جامعه را به خاطر سخنی که نه چندان هدفدار و تنها از روی عصبانیت گفته شده را در شاخه "ضد نظام" تقسیم بندی کند؟

استاندار با این اتهام ناروا عقل سلیم را به سخره می‌گیرد شگفتی و حیرت در اطرافیان می‌آفریند و تراژدی دردناکی را در میان امواج سیل کارگردانی می‌کند؟

تهمت "ضد نظام" همه را شوکه می‌کند. اطرافیان حرف آن مرد را قطع می‌کنند اجازه بحث به او نمی‌دهند وی را به خارج از جمع می‌کشانند. آنها می‌دانند که اتهام چنان سنگین است که تاب دفاع در برابر آن را نخواهند داشت.

آنها متوجه شدند که آقای استاندار قصد برچسب زدن به آنها را دارد.

پنجم: در گلستان، لرستان و خوزستان مردم قربانی سیل شده‌اند، امدادرسانی در برخی نقاط صورت نگرفته در برخی نقاط دیر رسیده و در نقاطی هم ناهماهنگ بوده است. مردمی که تمام دارایی خود را از دست داده‌اند و روزها وشب‌هاست در شرایط اسفناکی به سر می‌برند مگر می‌توانند عصبانی نباشند؟ به خصوص در برابر مسئولی که او را مقصر می‌دانند.

طی روزهای گذشته مسئولین کشوری و لشکری از سردارهای سپاه تا وزرای دولت و مجلسیان به هر جا سر زده‌اند با مردم عصبانی روبرو شده‌اند. اما کسی به مردم اسائه ادب نکرد.

مردم گاهی به مسئولین حمله کرده‌اند و گاهی خودروهای امداد رسانی که با چند روز تأخیر به شهر و روستایشان رسیده است را نپذیرفته‌اند و کمک‌های دولتی را پس داده‌اند تا خشم خود را نشان دهند.

آنها حق دارند خشمگین باشند. خشم آنها در این شرایط قابل درک است. وانتظار گشاده‌رویی از آنها در این شرایط انتظار به جایی نیست.

ششم: باید از استاندار خوزستان پرسید بر اساس چه ملاک و معیاری انتقاد سیاسی را "بی تربیتی" وصف می‌کند؟ اصولا بی تربیتی چیست؟ و بی تربیت کیست؟ کسی که داعیه آگاهی سیاسی و اطلاع از حوزه سیاست خارجی ندارد و تنها یک انتقاد رایج را تکرار می‌کند بدون اینکه اسائه ادبی به کسی کرده باشد چه "بی تربیتی" مرتکب شده است؟

با چه معیار و ملاکی کسی که حرف مخالف می‌زند بی تربیت قلمداد می‌شود؟ حتی با فرض اینکه سخن آن کشاورز از روی قصد بوده، چه بی تربیتی اتفاق افتاده است؟ اگر فرض کنیم که آن مرد سیاست‌های کلان نظام در سوریه را نپذیرد، آیا باید به او پرخاشگری کرد؟ آیا هر کسی که به شکل دیگری فکر می‌کند بی‌تربیت‌ است؟

به نظر می‌رسد آقای استاندار یا دچار مغالطه در فهم یک موضوع بسیار پیش پا افتاده شده‌اند یا اینکه عصبانیت سابق خود را بر سر آن مرد خالی کرده باشند که در هر دو حالت شایسته است هر چه سریعتر از وی عذرخواهی و دلداری کند.

استاندار خوزستان که خوشوقتانه خود یک خوزستانی است قطعا می‌داند که مردم این استان توهین را نمی‌پذیرند و توهین در عرف جامعه جرمی نابخشودنی است که برای آن جریمه سنگینی پرداخت می‌شود.

این مردم میراث دار ادب و فرهنگی هستند که در آنها جریمه سخن ناروا و توهین به یک فرد مسن چه بسا از جریمه‌ای که برای ضرب و جرح جوانی پرداخت می‌شود سنگین‌تر است.

در چنین جامعه‌ای این سخن آقای استاندار بدون شک وجدان عمومی را جریحه دار کرده است و عذرخواهی وی یک مطالبه عمومی است که امید است سریعتر محقق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهوازی

      جواب من و خانوادم انتخابات آینده شورای اسلامی شورای شهر ریاست جمهوری وووو /وارثان انقلاب شماید نه مردم پا برهنه جواب من بی ادبی و تهمت نیست بلکه رأی ندادن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براتون متاسفم که جرات پخش نظر ملت رو ندارین

      • vvvvvvvvvvvvv

        بابا پسر خوب بالاخره سانسور چی برای خودش کار درست میکنه.

      • vvvvvvvvvvvvv

        حرفهایی که شما به پیر مرد گفتین از روی عصبانیت نبود
        این حرکت شما نشان از تربیت خانواده شماست.

    • بدون نام

      مقصر سیل است که خانه وکاشانه مردم رابرده.واز همه مهمتر تعطیلات اقای استاندار را به هم ریخته.

    • b-2

      والله راس گفته .اینهمه تو سوریه پول دادیم .جونامونو دادیم اخرشم هیچی به هیچی

    • بدون نام

      آسمون به ریسمون بافتی.
      یک نادان حرف بی ربطی زد و جواب گرفت.
      مگر هرکس دچار مشکل شد باید پرخاش کند و مسائل بی ربط را مطرح کند؟؟ باید دید چرا این پیرمرد نگفت پولهای دزدیده شده را از دزدها و اختلاس گران کلان بگیرید یا نگفت چرا جهانگیری با دلار 4200 تومانی خود میلیاردها دلار به اقتصاد وارد کرده؟؟ مشخص است که پیش زمینه انحراف در ذهن او وجود داشته است که حرف بی ربط زده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماهم که مثل استاندار انتقاد پیرمرد را نفهمدی ایشون یک انتقاد ساده و تکراری و پیش پا افتاده را مطرح کردند که اگر جناب استاندار فهم و درک سیاسی میداشتند جوابش فقط یک خنده و گفتن این جمله بود:((به امید خدا بر مشکلات غلبه می کنیم))

      • رها

        باعرض معذرت خیلی مزخرف میگین.طرف یه پیرمرد ساده ی درد کشیدس .شرمنده که اون لحظه یادش به دعواهایرجناحی شماهای خود خواه وبی منطق نبوده.ببخشینش شما!شما برین بهش یاد بدین!خسته نشدین ازاینهمه مزخرف گویی.همه چیو میخواین بااهداف کثیف خودتون جواب بدین ودرد مردم براتون مهم نیس.خاک تو سرتو وامثال تو که یه سیل زده رو محکوم میکنی .

      • بدون نام

        بی ربط تویی بااین افکاربی ربطت

      • بدون نام

        جواب پیرمرد اصلا ساده نیست
        پیرمرد میتونست بگه چرا در روزهای اول سیل رئیس جمهور در تفریحات قشم حضور داشت نه در مناطق سیل زده
        این پیرمرد خودش و خانواده اش پس زمینه ذهنی سالها ماهواره دیدن و به دروغ های ماهواره گوش دادن رو داشتن

    • بدون نام

      فقط عزل مردم آروم‌میکنه

    • کریم کچل

      این فرد نمیداند که نه تنها استاندار بلکه از او بالاتر هم به قول امام نوکر وخدمتکار مردم اند نه طلبکار مردم ، و باید جوابگو باشند نه پرخاشگر

    • مارال

      لایک

    • بدون نام

      خود استاندار خوزستان با این اراجیف ،ثابت کرد که چقدر بی ادب و بی تربیت و بیسواد هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک ترلویون لایک

      • بدون نام

        یک ترلویون لایک

      • بدون نام

        یک ترلویون لایک

    • بدون نام

      تقصیر اونهایی هستش که این ادمها رو فقط با روابط و ژن خوب مسئولشون کردند.. نه بر اساس لیاقت و سواد و تجربه شما برید پی گیر بشید که این اقای استاندار یا بقیه استاندارها و فرماندارها و حتی شهر دارها چطور بهشون این مسئولیت و دادند محال ممکنه که بدون پارتی رسیده باشند اینجا تو همین تهران شما برید سوابق تک تک شهردارهای نواحی و مناطق و دربیارید حتی استاندار و ببینید رو چه حساب مسئولیت گرفتند ایا از روی تجربه و لیاقت بوده یا پارتی ؟ بعد متوجه میشید که چرا یکی مثل این اقا به مردم توهین میکنه

      پاسخ ها

      • جمشید شاه قاسی

        در تایید نظر متین جنابعالی باید بگم بنده خودم ساکن استان گلستان هستم و استاندار بی کفایت و معزول اینجا سابق بر این از معاونان شهرداری تهران بوده که طبق روال معمول در این گوشه بی توشه از دنیا که ما بیچاره ها گرفتارش هستیم!به سمت استانداری منصوب شده بوده اند تا این قضیه سیل اخیر و باقی ماجرا را هم که همه می دانید....

    • قاسم ابوعماد

      ازاستانداردهاتی همه چی برمیاد

    • بدون نام

      الحق چرت و پرت بافتید

    • بدون نام

      الحق 6 مورد کامل چرت پرت بافتید خسته نباشی تحلیگر ناشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترین ها با تحلیل های ناشیانه رو به نابودی داره میره

    • بدون نام

      بی تربیت تویی آقای باصطلاح استاندارکه معنی تربیت رانمیدانی وفاقدآن هستی.

    • نگران

      اتفاقا خوب گفته.سرمایه ملت ایران داره تو کشورای دور و برمون خرج میشه

    • علی

      بسیار شیوا و رسا بود.متن کامل و وزینی بود

    • علی

      بسیار شیوا و رسا بود.متن کامل و وزینی بود

    • بدون نام

      نکته هفتم اینکه آقای استاندار از اینکه مسافرت خارج از کشور و تفریحاتش بهم خورده عصبانی است و آن را سر این مرد خالی کرده است

    • بدون نام

      این بابا خودش بی تربیته،که با یک نفرکه بزرگترشه از نظر سنی اینگونه حرف زده،آقای شریعتی خجالت بکش و استعفا بده

    • علیرضا خندابی

      استان به این مهمی که فقط در یک شهر کوچکش 15پتروشیمی وجود دارد
      باید استاندار، قوی و باهوشی داشته باشد
      این استانداری که من میبینم و مصاحبه هایش را میشنوم در حد یک کدخدای ده هم نیست
      واقعا از عجایب این دولت است
      یاحق

      پاسخ ها

      • رها

        دقیقا.لایکککک

    • بدون نام

      رییس جمهور ووکیل ووزیر وغیره همه سروته یه کرباسن فقط بعضیشون دیرتر چهره واقعیشونو نشون میدن این استاندارهم خیلی ادای آدم های خوب رو در می آورد که بالاخره چهره خودشو نشون داد

    • علیرضا خندابی

      من برای دولت روحانی متاسفم
      یعنی در این همه افراد متخصص و باهوش،این فرد را چرا استاندار کردند
      واقعا چه چیزی در این فرد دیدند
      واقعا جای بحث و تفکر دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب وزیرکشورنظرشماچیست بنظرشمابرخورداین استانداربرهم زدن وفاق واتحادملی نیست آیاایشان امیدرادربین مردم لگدمال نکردن چطورازانتقادبحق مهران مدیری بهم ریختی اماازتوهین آشکاراین کارمندزیرمجموعه وزارت کشوربراحتی میگزری بقول فردوسی پورتنهامملکتی هستیم که همه چیزمون به همه چیزمون میاد

      • بدون نام

        دولت روحانی ایام به کامشه.
        برای خودت متاسف باش

    • دونالد ترامپ

      قابل توجه جیره خورها و سانسورچی محترم

    • امیرعلی

      استاندار بی فرهنگ و .... تاب تحمل انتقاد کوچک را هم نداره....خب اگه توانایی داشت توضیح میداد

    • مملکت ویران

      اولابی تربیت وبی شخصیت خودشه نه اون بیچاره سیل زده،دومامگه کسی بخوادانتقادی ازاین دولت بی کفایت بکنه بایدضدنظام دانست وگورشو کند؟سومامگه حرف بی ربط زده راس میگه دیگه بجای سوریه،عراق،لبنان،فلسطین،یمن وچندتاکشورگداوگشنه دیگربهتره یکمی هم به این بیچاره هابرسین.واقعاحرف حق تلخه؟دیگه جون مردم به لب رسوندین.خداازتون نگذره.

    • راحیل

      ادم نمیتونه حرف بزنه یا انتقاد کنه سریع بش انگ میچسبونن

    • بدون نام

      باید جلوی همون مردم از اون مرد عذر خواهی کند اگر انسان است...

    • بدون نام

      آفرین بر نویسنده

    • بدون نام

      باید قبل از استاندار شدن آموزش مدیریت دید نه در حین انجام وظیفه. این نکاتی که شما برشمردید از اولین و ساده ترین اصول مدیریت است. ظاهرا لقمه استاندار بودن برای ایشان زیادی بزرگ است.

    • محمدی مقدم

      مسئولیت باید به افراد سنگین و با وقار داده شود.شما که همیشه دم آزادی بیان می‌کنید گویا برای دیگران است نه خودشان

    • مهدی

      اون مرزهای آزادیو خوب اومدی. شما احتمالاً همین امروز از کانادا تشریف آوردید. طرف از قیمت گوجه ناراحت بود، سه ماه پیداش نبود. تو خوبی؟

    • n.s

      باید برکنار بشه.

    • م ش

      اصلاح طلبان فقط در مقابل آمریکا واروپا دارای صحه صدر وصلر وتحمل هستند ن در مقابل مردم خودی چند ماهی است که برخورد اصلاح طلبان از نماینده گان مجلس گرفته تا صاحب منسبان دولتی در فرای مجازی به چشم میخورد

    • بدون نام

      باید ازپیر مرد ومردم منطقه عذرخوای کند
      مگر استاندار کیه

    • بدون نام

      افراد فله ایی و بی سواد راس کار همینه ،این اقا باید زودتر دست بکار میشد برای سیل،که اینقدر اسیب به کشور نیاد

    • احمد

      متاسفانه مسئولان ما رابطه ای بر اریکه قدرت نشستن وگرنه کو سواد؟کو تخصص؟

    • بدون نام

      بیاد شهید همت که در ارومیه شهردار بود و سیل خونه پیر زن
      را گرفته بود کمک میکرد گفته بود باز شما مردان این شهردار بی خیال کجاست ؟

    • بدون نام

      نه همی مقام بالا نشان آدمیت.

    • بدون نام

      چرا هرچی نظر میدم رو شما سانسور میکنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو میذارید ولی نظری ک دادمو نمیذارید چرا؟؟؟

    • علی

      استاندار محترم خوزستان یک انسان است صبر وحوصله او نیز حدی دارد بعد از تحمل استرس شدید وبی خوابی وخستگی زیاد دربیست روز گذشته باید به او حق داد با شنیدن حرفهای خلاف واقع وبی ربط وبی ادبانه عصبانی شود آزادی انتقاد از مسئولین مجوز توهین وافترا به نظام ومسئولین نیست.

      پاسخ ها

      • رها

        پاچه خوار کی بودی تو

    • مهدی عطا

      جناب استاندارخوزستان درکدام منطقه وچه خانه ی زندگی میکند وچه امکاناتی دارد واین مرد چه برایش مانده جزویرانی سیل ونابودی خانه وزندگیش آیاواقعا متوجه میشوید یانه بعیدمیدانم متوجه بشوید این راهم سانسورکن

    • بدون نام

      حقی هم به استاندار بدهید که یک انسان است بیست روز است با تمام وجود مشغول خدمت است استراحتی نداشته شخصی از راه میرسد پارازیت ول میکند شاید هم تحریک کننده های داشته حالا در این نوشته چه شده که به بی ادبی این بی تربیت شما بها دادید و مسول را میکوبید مسو لین سنگ نیستند ادم هستند

      پاسخ ها

      • رها

        یعنی هرکی یه مخالفتی کرد باید بگیم یکی تحریکش کرده؟خسته نشدین از این روش تکراری ومسخره؟!بابا این حرف دل همه مردمه.چرا الکی جناییش میکنین.والا

    • ااهورا

      باسلام..
      شایدعامل اصلی سیل همان مردمسن باشد!!که آقای استاندارمودب وباتربیت راعصبانی کرده!!درچنین شرایطی مردم عزیزمابایدبدانندکه اگرچه خانه وزندگی وداروندارشان به فنارفته باسعه صدربرخوردکنندکه خدای ناکرده به مسئول باشخصیت وباتدبیری برنخوردونمک برزخم مسئولان نپاشند!!!

    • انسان باشیم

      این آقا اگه مرد بود الان بیل دست گرفته بود نه زور شو به این پیر مرد ساده نشون بده

    • حاج رضا

      یک طرفه قضاوت نکنید . واقعا حرفهای آن مرد بی ادبانه ، گستاخانه و خارج از بحث بود .

      پاسخ ها

      • ااهورا

        خودتوجای اون آقابزارین بعدقضاوت کنید...زندگیشواب برده چه انتظاری ازش میره؟؟!!!کیلومترهااونورتروایسادیم ونظرمیدیم،بعدشم اصلاتوهینی نکرده،انتقادکرده...آیاگناه کبیره ازش سرزده؟؟!!!

    • بهزاد

      درود بر نویسنده مطلب
      عالی بود
      ثروت و قدرت فساد آور هست

    • علی پیرمرادی از رامهرمز

      به نظر من استاندار باید از تمام مردم خوزستان باید معذرت خواهی کند

    • مصطفی

      عزیزانی که میگین استاندار بیست روزه خسته شده بهش حق بدین! اون پیرمرد علاوه بر خستگی تمام زندگیشو و چه بسا عزیزانشو بخاطر بیکفایتی مسئولین از دست داده
      اگه حقی هم باشه برای اون پیرمرده

    • بهروز

      استاندار بی کفایت باید عذرخواهی کند حتی حرف زدنش را بلد نیست خجالت بکشه و استعفا بده.

    • بدون نام

      آقای استاندار خانه اش مثل اون پیرمردفقیر خراب نشده که حالش درک کنه.

    • بدون نام

      دربرابر انسان گرفتار باید صبور بود ولی بنظرم استاندار هم چون اونیز انسان است ودرحال حاضر درگیر مشکلات سیل میباشد وشب وروز پای کار عقل حکم میکند که اونیز خسته است لذا هم مسولین وهم مردم باید باهمدلی وصبوری تحمل این فاجعه دردناک راداشته باشند تا به امیدخدا ازآن عبور کنند ماملت ومسولین نباید درشرایط سخت که بهترین میدان آمریکا واسرائیل است بهانه برای آنها ایجاد کنیم بجای این حرفها تلاش بیشتر رادستور کار قراردهیم تا وضعیت ایجادشده سیل را برطرف کنیم بااین حرفها ناامیدی مردم ومسولین رابیشتر میکنیم واین خود سیل دیگریست

    • بدون نام

      اخی بنده خدااقای استاندار اینهمه از اب گل الود ماهی گرفت وتو این شرایط سیل همه جا خودش رو نشون داد جلوی دوربین ومانور رفت که اماده بشه برای پست باباتر ولی حیف بعد این همه زحمت نتونست جلوی زبونش رو بگیره وتوهین نکنه حالا چی میشه ان همه زحمتش به باد رفت نازی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ لایک

    • صالحی

      خداییش استاندار محترم فرد زحمتکش وهمیشه از زلزدگان خوزستان دلجویی میکرد وشبانه روز به کار وتلاش ودر خدمت مردم شریف استان خوزستان بود چون خودم عز نزدیک شاهد بودم درود بر شرفت ای مرد بزرگوار با احترام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش سیل اومده نه زلزله بیدارشودنیاروآب بردتوروخواب

    • بدون نام

      انقلابی ترین دلسوزترین ومردمی ترین استانداردنیا
      جناب آقای بازونداستانداردوسداشتنی کرمانشاست
      بعنوان یک شهروندکُرددست ایشان رامیبوسم

    • بدون نام

      متاسفم برات برترینها که به یه مطلب حاشیه ای اینقدر میپردازی
      تا وقتی که همینطور به مطالب زرد و حاشیه ای اینقدر میپردازی و مطالب اصلی رو رها میکنن جزو پایین ترین سطح خبرگزاریها میمونی

    • بدون نام

      ای کاش برترینها به جای این تیتر و مطلب بیهوده تیتر میزد میزان اثر شایعات ماهواره و فضای مجازی روی مردم چقدر است و چقدر ماهواره دروغ پراکنی در ایران انجام میده. حرف شهروند سیل زده صرفا تقلید از حرف ماهواره بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج