۸۴۹۶۹۴
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر کشور: دریای وسیع آب را مدیریت کردیم

رحمانی فضلی گفت: همه مردم باهم توانستند این دریای وسیع آب را مدیریت کنند. شاهد مدیریت، انسجام و هماهنگی بین همه نیروها هستیم.

خبرگزاری فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، شامگاه ۱۹ فروردین ماه در گفت‌وگوی زنده از محل ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، با برنامه تیتر امشب شبکه خبربا اشاره به اینکه باردیگر نام استان خوزستان با عطر مجاهدت و ایثار و فدارکاری آمیخته شد و مردم این دیار غیور در یک جهاد مقدس به رویارویی با سیل ویرانگر پرداختند و صحنه های زیبایی از هنرمندی و غیرت و شور و حماسه را خلق کردند گفت: حجم و میزان سیلاب در استان خوزستان بسیار وسیع است و اگر همت و همکاری مردم و هماهنگی میان نیروهای امدادی نبود شاهد خسارت های بسیار زیاد انسانی و مالی بودیم.

وی افزودد: اما با تلاش مردم و مدیریت مناسب و هماهنگ بحران، این معضل و مشکل کنترل شده است و مناطقی که در معرض سیلاب بودند تخلیه شده و مردم نجات یافتند و جا دارد هنرمندان و مستند سازان برای ثبت این حماسه مردم رشید استان خوزستان و سایر مناطق سیلزده در استان های دیگر کشور از جمله لرستان، ایلام و گلستان، در تاریخ همت کنند.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر نیرو گفت: برای مهار و کنترل بهتر سیلاب باید تصمیمات جدی در بالادست سدها گرفته می شد و با این تصمیم که با ریسک های جدی همراه است حجم خروجی آبها کاهش یافت.

رحمانی فضلی وجود سدهای متعدد در استان خوزستان را که حاصل تلاش دولتهای مختلف در جمهوری اسلامی می باشد در مهار سیلابها بسیار حیاتی توصیف کرد و گفت: اگر این سدها نبودند خوزستان به دریاچه ای عظیم تبدیل می شد و باید قدردان تدابیر اندیشیده شده در طول انقلاب اسلامی در جهت توسعه منطقه باشیم.

وزیر کشور با بیان این مطلب که اگر در جریان سیل اخیر می گوییم مردم در آرامش هستند به معنای شرایط خوب زندگی برای هموطنان سیلزده نیست تصریح داشت: اینکه مردم به دلیل شرایط تحمیلی ناشی از سیلاب در چادر و با خدمات محدود زندگی می کنند اصلا مورد قبول ما نیست و آن را درک می کنیم اما واقعیت آن است در حال حاضر حدود ۲۰۰ روستا در آبگرفتگی کامل است که ۶۰ روستا در وضعیت بحرانی هستند لذا ناچار به اسکان عزیزان هموطن ساکن در این روستاها درمحل های اقامت موقت هستیم تا جان آنان را صیانت کنیم و به دنبال آن با فراغ خاطر از امنیت جانی مردم، برای مهار و کنترل سیلاب اقدامات لازم صورت پذیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در شهرها آبگرفتگی جدی گزارش نشده است، از همکاری مردم در اجرای توصیه ها و هشدارهای مراکز امدادی تشکر کرد و افزود: تمامی توصیه های مراکز امدادی برای حفظ جان مردم و کاهش آسیب به اموال آنهاست و هر لحظه در امداد و نجات حیاتی است، لذا هموطنان به توصیه ها و هشدارها توجه کامل داشته باشند و به محض دریافت پیام های هشداری بلافاصله نسبت به انجام آن اقدام کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شب گذشته در یکی از کانالهای فرعی که برای کشاورزی استفاده می شود، آب سرزیر کرد و به سمت اهواز آمد و برخی از خیابانهای حاشیه ای شهر اهواز دچار آبگرفتگی شد، اما بحمد الله به هیچکدام از منازل و مساکن مردم در اهواز آب نفوذ نکرد.

وی افزود: از همان دیشب نیروها مستقر شدند و کار می‌کنند و در آخرین گزارش اعلام شد که ۸۰درصد این انحراف از کانال مسدود شده و تا امشب کاملاً بسته خواهد شد.

وی ادامه داد:در کل استان خوزستان در حوزه دشت آزادگان، دز و کارون با موضوع احتمال سیل مواجه هستیم.

رحمانی فضلی اشاره کرد: امروز جلسه ای با وزیر نیرو داشتیم که برای مدیریت مناسب باید در بالا دست در حوزه خروجی سدها تصمیماتی اتخاذ می‌شد که این اقدامات از نظر فنی و کارشناسی حتما توام با ریسکهایی است که می بایست تصمیم گیری می‌کردیم. الحمدلله تصمیم گیری خوبی شد و در خروجی رودها هم در کارون و هم در کرخه و دز حجم زیادی از خروجی سدها و ورودی به دشت را کم می‌کند و به ما فرصت می‌دهد تا ظرف سه روز با مدیریت بهتر، جلوی خسارتهای احتمالی آینده را بگیریم.

وی افزود: بعد از سه روز مجدداً با اطلاعات و پیش بینی هواشناسی و تحلیل درست آنها، تصمیم گیری جدیدی می‌ کنیم، اگر هوا رو به بهبود باشد کماکمان می‌توانیم حجم را کمترین کنیم و اگر شرایط خاصی پیش آمد می‌توانیم متناسب با آن شرایط تصمیم‌گیری کنیم.

وزیر کشور ضمن قدردانی از مردم خوزستان، گفت: بیش از ۹۰ روستا تخلیه و جمعیت در جای دیگری مستقر شدند که همکاری ها در جهت استقرار و اسکان موقت و هم در مدیریت سیل توسط مردم انجام می‌شد و واقعا سپاسگزار این مردم هستیم. همه مردم باهم توانستند این دریای وسیع آب را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: مردم سراسر کشور هم به کمک استانهای سیلزده آمده اند. استانهای معین این استانها تعیین شده و امکانات، منابع و تجهیزات کاملاً منظم و مرتب و با انسجام ارسال می‌شود. بخشهای مربوط به هرکدام از استانهای معین ۵گانه مشخص شده است وبا به فرماندهی واحد استاندار محترم امکانات و منابع سامان می یابد.


وزیر کشور اضافه کرد: از دیگر تصمیمات گرفته شده، استفاده از ستادهای اربعین و مواکب است که جریان فرهنگی بسیار خوبی ایجاد کرده است و امروز در حدود ۵۵ هزار غذا از این طریق توزیع شد که همه را مردم از سراسر کشور کمک می‌کنند.

قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران اظهارکرد: همه دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای نظامی، انتظامی، صداوسیما، وزارت راه، وزارت نیرو، هواشناسی و به خصوص هلال احمر در هماهنگی کامل عمل می‌کنند و شاهد مدیریت، انسجام و هماهنگی بین همه نیروها هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز سه جلسه شورای تامین، جلسه کارشناسی با وزیر نیرو و جلسه ای با مدیران بحران را در شهر اهواز داشتیم، افزود: تصمیماتی که امروز اتخاذ شد می تواند در پایین آوردن حجم آب و جلوگیری از خسارت ها نقش به سزایی داشته باشد.

قائم مقام شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم ایران تا امروز کمک کردند و با سیل محبت و لطف و ایثاری که مردم به نمایش گذاشتند توانستیم در حوزه امنیت، تامین امکانات و کالاها و مشارکت در اقدام به خوبی عمل کنیم، گفت: خوب است این فضایی که در کشور ایجاد شده و نشانی از وحدت و همدلی است را همگی ادامه دهیم.

وزیر کشور گفت: ۱۱ سد در استان خوزستان وجود دارد که به جز سد عباسپور و سد دز، مابقی بعد از انقلاب ساخته شده اند و این سدها بیش از ۱۸ میلیارد متر مکعب آب ذخیره کرده‌اند که اگر نبودند خوزستان به دریاچه ای تبدیل شده بود و با زحماتی که برای ساخت این سدها کشیده شده است میتواند در کنترل سیلاب، کمک به جلوگیری از خسارات و مهمتر اینکه می‌تواند در وضعیت توسعه منطقه‌ای کمک کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که قدردان مردم باشیم و شرمنده آنها نشویم و هرکاری که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش نهایی خسارتهای سیلهای اخیر امروز به رییس جمهور محترم ارائه شد، افزود: نهایتا تا ۴شنبه همه خسارتها در دولت مطرح و نحوه جبران تصویب می شود چراکه یکی از نگرانی های بحق مردم، بحث تامین خسارتها است.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: وقتی می‌گویم مردم در آرامش هستند و حمایت می‌کنند به معنای نادیده گرفتن نگرانی‌ها،ناراحتی‌ها و شرایط روحی ای که اکنون دچارش هستند، نیست. ما باید بدانیم مردمی که تا دیروز در خانه و کاشانه خود بودند، اکنون مجبور به ترک شده‌اند و در چادرها و مساکن موقت زندگی کنند که قطعا خدماتی که آنجا میگیرد، اصلا قابل مقایسه با خانه یشان نیست که آنها را نگران و شرایطشان را سخت تر می‌کند و ما مایل بر سختی و نگرانی مردم نیستیم. اما در کنار این سختی ها مردم همکاری و کمک میکنند که واقعا باید قدردان باشیم.

وزیر کشور گفت: بیش از ۲۰۰ روستا در استان خوزستان دچار خسارت و آبگرفتگی شده است که کمتر از نیمی از این روستاها شرایط ویژه ای دارد. در شهر‌های بستان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیه و اهواز آبگرفتگی در داخل شهرها نداریم اما کماکان در حاشیه این شهرها و نزدیکی شهرها، برخی محدوده ها دچار آبگرفتگی شده اند که باید رسیدگی شود.

وی اشاره کرد: در جلسه پیشین شورای ستاد مدیریت بحران مقرر شد مبلغ مطالبات خسارت های سیل ۹۵ تا وصول از سازمان برنامه و بودجه از محل استان پرداخت شود و امروز در جلسه مدیریت بحران استاندار گزارش داد که همه این ارقام پرداخت شده البته بخشی به دست مردم نرسیده که فردا انجام می‌شود و بخشی هم از خسارتهای سیل ۹۷ مانده بود که پرداخت می‌شود.

قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران اظهار کرد: مقاومت مردم برای تخلیه به معنای لجبازی نیست، هشدار تخلیه عموما ۲۴ساعت قبل یا بیشتر به مردم داده می شود که همین موجب می‌شود مردم احتمال خطر را دور بدانند و باور نکنند ولی وقتی وقوع حادثه نزدیک تر می شود سریعاً اقدام می‌کنند. این درصورتی است که با اعلام هشدار، مردم باید به موقع اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند و نقل و انتقالات به راحتی انجام شود.

وی افزود: وقتی آب وارد شهر می شود نمی‌توان کاری کرد پس وقتی توصیه و دستورالعملی از مدیران استانی ابلاغ می‌شود حتما در موعد زمانی انجام دهند تا دچار مشکل نشوند. البته مردم به صورت خودجوش پیشگیری هایی را برای مقابله با سیل و جلگیری از ورود آب به خانه ها کرده اند و آموزشهای تلویزیون هم بسیار موثر است که البته نباید معطوف به مواقع بحران شود .

وی با اشاره به اینکه برخی مردم به دلیل نگرانی از سرقتها منازل را تخلیه نمی‌کنند، اضافه کرد: در شورای تامین امروز این موضوع مطرح شد و براساس گزارش های نیروهای انتظامی و بسیج هیچگونه سرقتی انجام نشده است و حتی میزان سرقتها به نسبت ماههای قبل بسیار کاهش یافته است و این نشان از همدردی مردم است و حضور منسجم در صحنه مانع از این کار می‌شود.

رحمانی فضلی در فراز دیگری به اقدامات وزارت نیرو در سد سیمره اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو در تهران و در منطقه کارشناسان زیده خود را در حوزه های آب، اقلیم شناسی، هواشناسی و مهندسی ذیل ستاد بحران سامان داده و تمام پروژه هایی که در کوتاه مدت و میان مدت می‌تواند موضوع آب را مدیریت کند، بررسی می‌کنند. یک سری کارها در پایین دست سد مانند پخش سیلاب، ایجاد دایکها و انحراف آب، در حال انجام است و برخی در بالادست سدهایی مانند کارون،کرخه و دز انجام می شود. سد کرخه در مسیری است که خروجی سیمره به آن می‌ریزد. لذا در تلاش هستند حجم سد سیمره در کوتاه مدت را افزایش دهند که وزیر نیرو امروز از پیشرفت این طرح نیز گزارش دادند که می تواند ۴۰۰ تا۵۰۰ مترمکعب دبی در آنجا ذخیره شود که قطعا در خروجی سیمره و و پس از آن سد کرخه موثر خواهد بود. همه روشهای کارشناسی در گروههای مطالعاتی بررسی و اقدام می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در خوزستان کارهای خوبی انجام شده است، گفت: چند روز پیش نگران آبگرفتگی شدید در شهرهای دشت آزادگان از جمله سوسنگرد،بستان،رفیعه بودیم. اما اکنون پیک آب را گذراندیم. اکنون کارون در اهواز حجم آب ۳۲۰۰ متر بر ثانیه را تجربه می‌کند. کنار کارون دایک و دیواره های شنی ایجاد می شود و همه توسط مردم انجام می شود. امروز آبگرفتگی ای در هیچ شهری در مناطق مسکونی نداریم و امیدواریم با برنامه ریزی تا چندوز دیگر شرایط بهتر شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر، تامین تجهیزات، امکانات و ماشین آلات است که استانهای معین و دستگاههای اجرایی همه امکانات را آورده اند و از بخش خصوصی میخواهیم آنها هم امکانات خود را برای کمک به مردم بیاورند.

وی اضافه کرد: کار اصلی دستگاههای اجرایی بعد از سیل است؛ تخلیه آب و لایروبی و بازسازی و ایمن سازی منازل و پرداخت خسارتها پس از سیل آغاز خواهد شد.

وزیر کشور گفت: هوا گرم می شود و آبگرفتگی بستری برای شیوع بیماریها است که هلال احمر و وزارت بهداشت و بهزیستی باید با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: مصوب کردیم افرادی که میتوانند ۳تا۴ ماه خانه اجاره کنند و دولت اجاره بها را پرداخت می‌کند‌.همچنین کسانی که مکان مناسب و منزل دارند، در اختیار مردم سیل زده قرار دهند تا در جای مطمئنی زندگی کنند و در غیر این صورت باید امکانات سرمایشی و رفاهی در چادرها ایجاد شود.

رحمانی فضلی گفت: امروز گزارش خسارت های استانها به رییس جمهور محترم ارائه شد و دولت بر این موضوع تاکید دارد. در سه جلسه هیئت دولت مصوبه هایی برای پرداخت خسارتهای سیلزدگان داشتیم و پرداخت خسارتهای بخش کشاورزی از دیروز شروع شد. پس از جلسه با رهبر انقلاب و تاکید رییس جمهور ، جلسه ای در وزارت گشور برگزار شد و تمام دستگاهها موظف به برآورد دقیق خسارتها و تعیین محدوده خسارتها و ماموریتها با زمانبندی ها دقیق شدند و یقینا این خسارتها تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: البته در مرحله اول باید بخشی را از تسهیلات بانکها استفاده کنیم و رییس جمهور به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ماموریت دادند تا این رقم را پیش بینی کنند. همچنین دستگاههای متولی باید منابع بودجه ای را مطابق با اولویت این مناطق تخصیص دهند.

رحمانی فضلی گفت: همچنین از ظرفیت ماده ۱۰ و۱۲ که تحت عنوان مدیریت بحران در بودجه حدود ۵درصد مشخص شده است که رقم قابل توجهی است، استفاده خواهد شد، اللته قطعا همه اینها کفاف نخواهد داد و روزی که در محضر مقام معظم رهبری بودیم معاون اول گزارشی ارائه کردند و توصیه این بود که بتوانیم با توجه به اینکه شرایط اضطرار است از صندوق توسعه به عنوان یکی از منابعی که در زمان اضطرار می شود، استفاده کرد، کمک بگیریم که ان شاءا... با مساعدت رهبری انجام خواهد شد.

وزیر کشور در بخش بعدی سخنان خود به اولویت ها و مسائل موجود در استان لرستان پس از سیل اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی کل منطقه لرستان راه و مواصلات است. سیل برخی مقاطع جاده ها را از بین برده است و احداث راه جدید زمانبر است. بسیاری از پلها از بین رفته است. به سپاه و وزارت راه ماموریت دادیم که پلهای موقت و متحرک بسازند و البته امکان ارتباط موقت ایجاد کرده ایم وگرنه خدمات رسانی سخت تر می شود.

وی ادامه داد: مسئله دوم بحث لایروبی و رسوب زدایی از مساکن و منازل است، خیابان ها تاحدودی تمیز شده اما در خانه ها حتی تا ۱ونیم متر گل و لای است. نقش مردم در این زمینه و برای اصلاح آن بسیار موثر است، اما با این حال این کار زمان زیادی می برد.
وی افزود: مسئله سوم خدمات زیربنایی و زیرساختی است. مشکل قطعی آب، برق و مخابرات کاملا حل شد.

رحمانی فضلی بیان داشت: در بحث آبرسانی به جز مناطق محدودی آبرسانی صورت گرفته هرچند به صورت آب بسته بندی و بهداشتی هم ارائه می شود. در امکان اسکان هیچ مشکلی نداریم و اسکان موقت و چادرهای متمرکز خیلی استقبال نشد و تصمیم گرفتیم چادر به مردم بدهیم تا در داخل محوطه خانه های خود مستقر شوند. در لرستان هم مجوز دادیم که مردم خانه هایی را اجاره کنند اجاره آنها را پرداخت می‌کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: مسئله بعد غذا و تغذیه است که با همراهی موکبهای اربعین و برنامه ریزی هلال احمر، خیرین و سمن ها کار می کنند و مشکلی در خدمات رسانی و تغذیه نداریم.

وی تاکید کرد: وقتی می‌گویم مشکل نداریم دلیل بر این نیست که مردم در شرایط رضایتمندی زندگی می‌کنند، مردم سیلزده در سختی و مشکلات هستند ولی قطعا با بزرگواری آنها قابل تحمل می شود و خداوند هم لطف خواهد کرد و به خاطر صبرشان عنایت خدا نصیب آنها خواهد شد. همه نیروها و مسئولان به فکر هستند تا به مردم کمک کنند تا مشکلاتشان حل شود.

وزیر کشور در خصوص استان گلستان گفت: در منطقه گمیشان و آق‌قلا و روستاهای آنجا، به دلیل اینکه حجم ورودی آب درآنجا چند برابر حجم عبوری رودخانه بود و تمام دشت را آب گرفت و مجبور به پخش سیلاب شدیم. اما در آنجا شاهد صحنه مجاهدت، تلاش و مقاومت مردم و همه نیروها برای تخلیه آب بودیم. در این خصوص تصمیم گرفته شد مسیر گرگانرود که رسوبات فراوان شده بود بازگشایی شود لایروبی شود و حتی مجبور شدیم حواشی دریا را لایروبی کنیم و کانالهای انحرافی ایجاد کنیم.این منطقه شیب ۲دهم درصد دارد یعنی شیبی ندارد. بیش از ۷۰ بیل مکانیکی در منطقه کار می‌کنند. سازمان بنادر و ارتش لایروبهای قوی آوردند. در ظرف دوهفته اندازه یک سال کار فنی انجام شده است.

وی افزود: سطح آب در گمیشان و آق قلا پایین آمده است اما باید بدانیم بارندگی هنوز هست و آب شدن برفها وجود دارد ولی امیدواریم که تا چند روز دیگر با تسریع خروج آب، آبگرفتگی از خانه ها برطرف شود.

وزیر کشور در پایان از مردم گلستان خواست: به دلیل اینکه خانه های مردم در گمیشان و آق قلا بیش از ۲۰روز آب گرفته اند، نباید بدون بررسی فنی در این مکانها مستقر شوند به همین منظور کمیته فنی تشکیل شده است که استحکام بنا را بررسی خواهد کرد. بنیاد مسکن هم ارزیابی و هم ساخت مسکن را شروع کرده است و به سرعت برای بازسازی خانه های آسیب دیده اقدام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      اوکی مدیریت.... مهران رو صدا بکنم بیاد سر وقتت...

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخ

    • سپهر

      اره خونه مردم رو سیل نبرد که حتما کار دشمن بوده باز

    • بابا اتی

      مدیریت ؟؟؟؟ینی الان دریای اب مدیریت شد .؟خسته نباشی دلاور .یه زحمت دیگه هم براتون داریم ،مدیران رو هم مدیریت کنید ممنون میشیم ....مدیری رو هم یادتون نره ...ممنون مدیر خوب

    • بدون نام

      برو آقا کم قپی بیا بارندگی کم شده نه مدیریت شمح

    • بدون نام

      پس دیگه تابستون نمیگید بحران کم آبی داریم دیگه؟!

    • بدون نام

      اخی خسته نباشی .نمردیم و معنی مدیریت را هم فهمیدیم

    • س

      یعنی بر اثر مدیریت شما الان نه شهری زیر آب رفت و نه روستایی نابود شد .نه استانی بیست روز است زیر آب است .نه کسی کشته شد نه مال اموال مردم به غارت رفت .نه کسی یک هفته گرسنه ماند .فقط همچی آروم است .ننگ آور ترین قسمت سریال این بود که اینها در این برهه هم توقع کمک از سوی آمریکا را داشتن و مرتب میگفتن چقدر تو نامزدی که نمیراری کمکها برسن .مردم که نه ولی از خشم خدا بترسید که به صبحی نمیرسبد. از تاریخ جعل شده مملکت خودمان حداقل درس بگیرید

    • علی

      وقتی کل کشور آب برده از کدام مدیریت حرف میزنید بخدا سنگ پای قزوین در مقابل پوست کلفتی شماها هیچ است

    • حمید

      سلام
      ای عزیزان سیل زده ما از روی شما شرمنده ایم. و انقدر توان مالی نداریم تا به شما انگونه که شایسته هستید کمک کنیم همین کمک اندک ما را بپذیرید و لعنت این شرمندگی را به کسانی بفرستید که یک شبه پانصد درصد تورم را به ما تحمیل کردند. وکسانی که از دستشان بر می امد جبران کنند ولی ملت را فقیرتر و دستشان را خالی کردند. خدایا اگر اون دنیایی بود این مجلس هم بود این مسئولین هم بودند. به فاطمه زهرا قسم ات میدم که حتی یک نفر از اینها از پل صراط عبور نکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای وزیر کشور ایا میدانید با وجود دریای وسیع اب میخواهند قیمت اب بها رابه بهانه مشترک کم مصرف وپر مصرف افزایش دهند؟

    • بدون نام

      خنده داره. کجاشو مدیریت کردید؟؟آب اومد ملت رو نابود کرد. چهار تا غذا پخش کردید اونم سه روز بعد آبگرفتگی میشه مدیریت؟؟؟

    • بدون نام

      من این خبر رو خوندم الان به یک نقطه خیره شدم

    • بدون نام

      یه مشت آدم حراف که فقط حرف می زنن و شعار می دن شدن مسولیم و مدیران این مملکت
      خدا لعنتتون کنه که فقط بلدین دروغ بگید، خیلی از روستاها هنوز رنگ نیروی امدادی ندیدن، خدا الهی تقاص مردمو ازتون بگیره، فقط خدا از پس شما برمیاد نه چیز دیگه و کسی دیگه، تنها خدا و فقط خود خدا

    • کامران

      شما شلغم سیب زمینی گوچه وپیاز ومرغ وگوشت راسازماندهی کنید بقیه پیش کشتون!؟

    • کارمند

      فقط بلدید با آمار بازی کنید و نمایش بدهید.
      اما به لطف فضای مجازی کسی این دروغها را باور نمیکند

    • بدون نام

      یکی از تعاریف مدیریت « تصمیم گیری درست» است .نگفتی در پیشگیری از سیل مدیریت داشتید ، از هشدار و تخلیه سریع مدیریت داشتی ، مدیریت کمک رسانی خوبی داشتید ، بازسازی........اصلا مدیذیت یعنی چه ؟

    • بدون نام

      ۱۱۱۲ یادش رفت بگه من ی ادامس اهدا کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج