جاباما
۸۴۹۸۷۸
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

«نود» به شبکه دیگری منتقل می شود؟!

از سازمان صدا و سیما خبر می‌رسد قرار است فرزند «طرد شده» شبکه سه، از سوی یکی دیگر از شبکه‌های این سازمان عریض و طویل به فرزندخواندگی پذیرفته شود!

خبرورزشی: از سازمان صدا و سیما خبر می‌رسد قرار است فرزند «طرد شده» شبکه سه، از سوی یکی دیگر از شبکه‌های این سازمان عریض و طویل به فرزندخواندگی پذیرفته شود!

«نود» به شبکه دیگری منتقل می شود؟!

برخی رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به سیما می گویند به موازات حذف برنامه نود و عادل فردوسی‌پور از چرخه برنامه‌سازی در «شبکه سه» پشت پرده بحث و تبادل نظر میان مدیران بالادستی علی فروغی برای تداوم این برنامه در جریان است!

در این ارتباط شنیدیم این موضوع شنبه شب و پیرو انتشار تصاویر جمع شدن دکور برنامه نود در استودیو ۱۱ با جدیت بیشتری از سوی معاونت سیما پیگیری شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار شده با تخلیه دکور برنامه نود، همان استودیو در اختیار یکی دیگر از برنامه‌های در دست تهیه شبکه سه قرار بگیرد که البته هنوز اسمش مشخص نشده و معلوم نیست ورزشی باشد یا غیرورزشی!

سیدمرتضی میرباقری که از خرداد سال ۱۳۹۵ پس از علی‌اصغر پورمحمدی، به عنوان معاون سیما منصوب شده است، در جلساتی که با مسئولان عالیرتبه سازمان و نهاد‌های ذی‌ربط داشته، نسبت به بسته شدن یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی معترض است. ظاهراً او که از حامیان اصلی برنامه نود محسوب می‌شود، این اقدام را در راستای بی‌توجهی به ذائقه مخاطب تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و سلب اعتماد آن‌ها نسبت به آرایی که به این برنامه در بخش «مردمی‌ترین برنامه تلویزیون» داده‌اند، دانسته است.

به اعتقاد گروهی از مسئولان سیما که با حذف برنامه نود مخالفت می‌کردند، این تصمیم، در عصری که دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای از هر فرصتی برای جذب مخاطب ایرانی به سود خود بهره می‌برند، اشتباهی محض تلقی شده است. از این رو گفته می‌شود میرباقری در صحبتی که با عادل فردوسی‌پور داشته، تصمیم دارد برنامه نود را با همان اسم و محتوی به یکی از شبکه‌های یک یا دو سیما برده و با همان شکل و شمایل در بخش دیگری از سازمان تهیه و پخش کند.

شنیده‌ها از سازمان صدا و سیما در این باره که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است حاکی از این است که:

اول: هیچ یک از برنامه‌سازان و مجریان ورزشی شبکه‌های یک تا شش و حتی نسیم، حاضر به اجرا و ساخت برنامه نود نشده‌اند. در واقع کسی حاضر به چنین ریسک بزرگی نشده و از طرفی کسی حاضر به پذیرش این کار به احترام رفاقتی که با عادل فردوسی‌پور داشته، نشده است.

دوم: معاون سیما (میرباقری) در نشستی که با مسئولان ذی‌ربط داشته با اشاره به اثرگذاری «برنامه نود» در جذب مخاطب، تأکید کرده از آنجا که شبکه‌های یک و دو سیما در این سال‌ها پس از پرمخاطب‌تر شدن شبکه سه، بخش قابل توجهی از مخاطبان حرفه‌ای قدیمی‌شان را از دست داده‌اند اگر نود یا عادل فردوسی‌پور به یکی از این دو شبکه برود در رونق برنامه‌سازی در این دو شبکه از جهت حضور مخاطب پای گیرنده‌های تلویزیونی و البته جذب تبلیغات تلویزیونی تأثیر به سزایی خواهد داشت.

ناگفته نماند اینکه با ورود برنامه نود به شبکه‌های یک یا دو، برنامه‌هایی همچون ورزش و مردم و یا ورزش از نگاه دو به چه سرنوشتی دچار خواهند شد، خبری در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد عزم جزم مسئولان عالیرتبه سیما برای از بین نرفتن برنامه نود زمانی جزم‌تر شده که بازخورد حذف این برنامه از کنداکتور برنامه‌های شبکه سه را بین مردم کوچه و بازار دیدند و متوجه بهره برداری شبکه‌های آنور آبی از این موضوع شده اند.

از طرفی با انتقال نود به یکی دیگر از شبکه‌های سیما، حرف علی فروغی نیز در راستای حذف این برنامه از شبکه سه به کرسی نشسته و خدشه‌ای در تصمیم این مدیر سازمان ایجاد نمی‌شود.

شایان ذکر است استدلال برنامه‌سازان شبکه سه نیز این است که این شبکه برای جذب مخاطب هیچ نیازی به داشتن چنین برنامه‌ای نداشته و با دیگر برنامه‌های ورزشی و سرگرم کننده اش، از جمله پخش فوتبال‌های روز اروپا یا سریال‌های تلویزیونی و مسابقاتی چون برنده باش و عصر جدید ماهیت خود را در قبال مخاطب قشر جوان حفظ می‌کند.

شرط اصلی برای انتقال برنامه ۹۰ به شبکه ای دیگر رضایت شخص عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده برنامه است و حالا باید دید آیا او به تصمیم مدیران بالادستی سازمان تن می دهد یا همچنان برای بازگشت به شبکه ۳ صبر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فقط عادل

      دمتون گرم یزارید برگرده خدایش خیلی خیلی بی صبرانه منتظریم

    • کوروش

      برنامه‌ نوداز پربیننده ترین هاست وباید عادل به یکی دیگه از شبکه‌هابره وبرنامشو اجرا کنه .اقایون که اصلن به نظر ورای مردم توجه ندارن وملت براشون مهم نیستن والی خواست مردم بودن این برنامه است.ازطرفی چون عادل توی برنامش با کسی رودرواسی نداره وحرفاشو میزنه برای بعضی از اقایون خوشایند نیست.برای همین میخوان نباشه.اونوقت میگن مابه نظرشما احترام میزاریم
      کدوم احترام دروغ دروغ پشت دروغ.

    • بدون نام

      ما هم می ایستیم ببینیم تصمیمِ عادل چیه.. هر چی هست، کاش نذاره این دلتنگی، طولانی شه...

    • بدون نام

      شبکه 3 دیگ نگاه نمیکنیم شبکه های ماهواره ای رو دیگ میبینیم. بخاطر حذف عادل ما هم دیگ شبکه 3 تعطیل

    • هاشمی

      تا کی عقده بازی..تاکی میخواین بگین..من من من.
      بعد میگن میان قلیون سراها افزایش یافت..تمام زمین های خاکی تهران شده برج سازی..من بچه فلکه چهارم تهرانپارس..سازمان گوشت.هستم..جمعه.ها قیامت میشد واسه فوتبال و والیبال..همون زمین ها رو گرفتن‌ساختن..شد سپه شهر...پنجاه تا مغازه قلیون سرا اونجاست..الان دیگه همه اون بجه ها اونجان...سپاااااس اقای مسول..

    • بدون نام

      اگر اینجوری بشه بازندگان بزرگ این ماجرا کسانی نیستند جز امیرحاج رضایی، محمدفنایی، رضا غیاثی و محمدحسین میثاقی

    • بدون نام

      چرا صدا و سیما اینهمه تقلا میکنه که تصمیم اشتباه و احمقانه علی فروغی تازه به ریاست رسیده رو به کرسی بنشونه ؟؟؟؟؟؟؟

    • معلم

      اگه به نظر مردم احترام میزارن باید همین کار کنن. لعنت به توفیقی

    • بدون نام

      قدر عادل فردوسی پور رو نمیدونن که چقدر مردم پای برنامش بود کی میثاقی را کسی نگاه نمیکنه اصلا فوتبال دیگه نمیچسبه بدون عادل خان او برند بود

    • بدون نام

      به نام خدا.... مدیران محترم تلویزیون .... سلام.... من اهل فوتبال نیستم اما با تعداد زیادی جوان ، سروکار دارم قطع این برنامه واقعا روح جوانها رو جریحه دار کرده .... شاید تنها برنامه ی تلویزیون ایرانه که با گذشت سالها کهنه نشد و تماشاچی روز افزون داشت واقعا قطع این برنامه ، نسنجیده و بدون مطالعه و در راستای تحقق اهداف دشمنان ایران و سوق دادن جوانان به تماشای برنامه های بیگانه بود....

    • نا شنایس

      با پارتی مدیر شدن عاقبتش به جز کند زدن به سیستم مدیریتی نیست

    • حامد از تبریز

      عادل باید باشد. والسلام .

    • بدون نام

      فقط شبکه 3باخودشخص عادل خان....

    • فرنوش دخانیات

      کچل

    • بدون نام

      باید بره خارج و تو یه شبکه ماهواره ای مشغول بشه. ایران سرای من نیست ایران سرای دزدان و مفت خوران شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم یه روز نوبت عادلها هم فرا خواهد رسید و اون موقع این فروغی ها هم بی فروغ و بی آبرو خواهند شد.ننگ به کسانی که به خواست ملت احترام قائل نیستن.زنده باد عادل زنده باد ملت بزرگ ایران .خوار شوند کسانیکه به صدقه سر این ملت به امثال فروغی ها تبدیل ولی حرمت ملت را نگه نداشتند با همه دور و بری هاشون .

    • @arashsangesabor

      کمتر چرند ومزخرف تحویل ملت بدین...عادل بیست یک سال نود رو اجراو مدیریت کرد و شبکه سه با اون شد برند نود با عادل شد برند...خوب مزدشو دادین...بعدشن شما آقای محترم از بدنه مردم نیستین که بجاشون میگین دوره عادل تموم شده !!!دوره شما پست ومیزپرستان تموم شده ...عادل تو قلبمونه...شماها رای مردم رو نابود کردید تو سیما و تقلب کردین تو نظرسنجیها ومیدونستین تنهارا کشیدن ترمز پیشرفت عادل حذف برنامسه...لعن خدا برشما

    • Ali

      عادل یه چیز دیگه بود دلمون براش تنگ شده برا صداش و برا برنامه هاش، کسی نمیتونه عادل و برنامه اش از دل مردم حذف کنه درود بر عادل فردوسی پور،

    • بدون نام

      اگر این آدمهای بد بگذارند میزان رای ودرخواست مردم است اگر اینها بفهمند مملکت مال مردم است خودشان برای خودشان تصمیم میگیرند نه عده ای قلیل ؛ مردم این برنامه نودرا با آقای فردوسی پور دوست دارند خوب مسئولین آن باید مجری امر مردم باشند والسلام .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج