۸۵۰۰۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ذوب‌آهن چگونه اوج گرفت؟

پس از کسب عنوان دومی در لیگ هفدهم، امیر قلعه‌نویی در فضایی دوستانه از ذوب‌آهن جدا شد و به چند خیابان آنطرف‌تر رفت تا در دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان کارش را آغاز کند.

فرهیختگان: پس از کسب عنوان دومی در لیگ هفدهم، امیر قلعه‌نویی در فضایی دوستانه از ذوب‌آهن جدا شد و به چند خیابان آنطرف‌تر رفت تا در دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان کارش را آغاز کند. همین‌ جابه‌جایی کافی بود تا سعید آذری گزینه‌هایی را برای سرمربیگری تیمش در لیگ هجدهم لیست کند. نام‌هایی که یکی پس از دیگری به دلایل مختلف خط خوردند و نهایتا امید نمازی برای این پست انتخاب شد.

این سرمربی جوان که سابقه کمک‌مربیگری در تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش را هم داشت، برای اولین‌بار در چنین سطحی به‌عنوان نفر اول کادرفنی مشغول به کار شد. یک برد خارج از خانه مقابل نساجی برای شروع فوق‌العاده بود. تساوی ۲-۲ برابر استقلال هم چندان ناراحت‌کننده به نظر نمی‌رسید اما باخت در دربی اصفهان و پس از آن شروع روزهای بدون برد پس از پیروزی خارج از خانه مقابل ماشین‌سازی تبریز، نماینده اصفهان را به حاشیه برد.

باخت ۴-۱ به تراکتورسازی در تبریز پایان کار امید نمازی بود. کسی که همچنان از سوی آذری حمایت می‌شد اما اعضای هیات‌مدیره رای به برکناری‌اش دادند. علیرضا منصوریان پس از مدت‌ها به فوتبال برگشت. آخرین‌بار او در آزادی مقابل همین ذوب‌آهن متوقف شده بود و حالا با خود ذوب‌آهن به لیگ بازگشت مجددی داشت. ۵ بازی اول منجر به دو باخت و سه تساوی شد. خیلی از کارشناسان به آینده ذوب امیدی نداشتند. عده‌ای منصوریان را هم در پایان راه مربیگری می‌دانستند اما آسیا برای سبزقبایان خوش‌یمن بود.

پیروزی سخت مقابل الکویت در وقت‌های اضافه و سپس برد دراماتیک برابر الغرافه در قطر، ذوب‌آهن را برای چهارمین سال پیاپی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فرستاد. موتور تیم در لیگ هم روشن شد. درخشش امیرارسلان مطهری در خط حمله با زدن ۶ گل در زمان حدود دو ماه، محمدرشید مظاهری در درون دروازه با ثبت ۸ کلین‌شیت و بازی‌های قابل‌قبول نفراتی چون حمید بوحمدان، محمدزبیر نیک‌نفس، اوساگونا، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی و... تولد دوباره‌ای برای فولادشهری‌ها رقم زد.

باخت ۳-۰ به استقلال و توقف برابر ماشین‌سازی و الزورا آنها را از مسیرشان دور نکرد. شاگردان منصوریان بعد از بازی با استقلال در پنجم اسفندماه ۱۳۹۷ دیگر باختی را تجربه نکردند. پدیده را در مشهد شکست دادند. النصر، صدرنشین فعلی لیگ حرفه‌ای عربستان را با یک کامبک لذت‌بخش از پیش‌رو برداشتند و در ادامه موفق به از پیش‌رو برداشتن صنعت نفت و همچنین الوصل در امارات شدند.

وقتی منصوریان سکان‌دار تیم شد ذوب‌آهن حتی خطر سقوط را هم حس می‌کرد و حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امری تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید اما آنها فعلا با یک بازی کمتر در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ هستند و با پیروزی در آن بازی می‌توانند تا رده هشتم جدول بالا بیایند. در آسیا تیم موفق شده در دور رفت ۷ امتیاز کسب کند؛ آن هم درحالی که تنها یک‌بار در خانه به میدان رفته است.

اثرات مثبت به وضوح دیده می‌شود. ذوب‌آهن از لحاظ بدنی وضعیت فوق‌العاده‌ای دارد. آنها ۴ کامبک با منصوریان زده‌اند. ۱۶ گل به ثمر رسانده‌ و ۱۲ گل خورده‌اند. این درحالی است که پیش از او و در ۱۲ بازی ابتدایی فصل، ۱۲ گل زده بودند و ۱۷ بار قفل دروازه‌شان باز شده بود. در ۱۲ بازی تنها دو برد داشتند. ۵ مساوی در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است و ۵ بار هم طعم تلخ شکست را چشیده بودند اما با سرمربی جدید به ۷ پیروزی دست پیدا کرده‌اند. ۶ تساوی و ۳ باخت هم برایشان به ثبت رسیده است. آنها ۴۵ روز است مقابل هیچ‌تیمی شکست نخورده‌اند و این یک اتفاق بسیار مثبت به حساب می‌آید.

باید دید در ادامه راه چه عملکردی از ذوب‌آهن خواهیم دید. تیمی که گویا پس از یحیی گل‌محمدی حالا دوره جدیدی را با منصوریان آغاز کرده است. آنها فعلا چند بازی سرنوشت‌ساز تا پایان فصل دارند که می‌تواند قهرمان لیگ را هم تغییر دهد. جدال‌های دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم می‌تواند وظیفه تیم اصفهانی را دوچندان کند. تیمی که حالا بیشتر از استقلال و پرسپولیس شانس صعود به مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج