۸۵۰۲۳۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پنالتی مشکوک سیتی و سیل انتقاد‌ها از VAR

پنالتی‌ای که دیشب در بازی تاتنهام و منچسترسیتی، بعد از آنکه شوت رحیم استرلینگ ظاهراً به دست دنی رز برخورد کرد به کمک VAR برای سیتی اعلام شد انتقادات بسیاری را برانگیخته.

ورزش سه: یک ضربه پنالتی که دیشب در استادیوم تازه‌ساز تاتنهام، در جریان بازی دو تیم تاتنهام و منچسترسیتی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به نفع شاگردان پپ گواردیولا اعلام شد و توسط سرخیو آگوئرو هدر رفت، جنجال‌برانگیز شده و بار دیگر انتقادات شدیدی را به سیستم VAR برانگیخته است.

در صحنه مورد نظر، شوت رحیم استرلینگ، بازیکن منچسترسیتی توسط دنی رز، بازیکن تاتنهام بلوکه شد. در بازپخش ویدیویی صحنه که میلیونها بیننده تلویزیونی شاهدش بودند به نظر می‌رسید توپ به دست دنی روز اصابت کرده است. بازیکنان تاتنهام مدعی بودند که توپ بدون اینکه رز قصدی برای ممانعت از حرکت آن داشته باشد به دست او برخورد کرده ولی داور در نهایت با استفاده از سیستم VAR حکم به ضربه پنالتی به نفع سیتی داد تا یک بار دیگر این سیستم مورد انتقادهای شدید قرار گیرد.

پنالتی مشکوک سیتی و سیل انتقاد‌ها از VAR

داور مسابقه بعد از گذشت زمانی بسیار طولانی که در مقابل سیستم VAR سپری کرد سرانجام در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. این در حالی بود که ظاهراً خود بازیکنان سیتی هم اعتقاد چندانی به پنالتی نداشتند چون پیش از اعلام حکم داور، اعتراضهای آنها و درخواست‌هایشان برای اعلام پنالتی، چندان شدید به نظر نمی‌رسید.

پنالتی مشکوک سیتی و سیل انتقاد‌ها از VAR

سرخیو آگوئرو پشت ضربه پنالتی ایستاد تا هوگو لوریس، سنگربان تاتنهام با یک سیو تماشایی مانع از به ثمر رسیدن گل سیتی شود و بازی با تساوی ۰-۰ ادامه پیدا کند. این صحنه که پیروزی منچستریونایتد مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان در ماه گذشته میلادی را تداعی می‌کرد بار دیگر سیلی از انتقادات را روانه سیستم VAR کرد.

پنالتی مشکوک سیتی و سیل انتقاد‌ها از VAR

مائوریسیو پوچتینو بعد از بازی به طعنه گفت از فصل آینده در لیگ برتر هم هر توپی در محوطه جریمه به دست یا بازوی بازیکنان برخورد کند پنالتی گرفته می‌شود. این درست نیست و زیبایی فوتبال را از بین خواهد برد. بازار انتقاد از VAR بعد از بازی در شبکه‌های اجتماعی هم بسیار داغ است و بسیاری از فوتبالدوستان انگلیسی با اشاره به پنالتی دنی رز، مخالفت خود را با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدیویی در لیگ برتر ابراز می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا با وار پارتی بازی ها کمتر میشه
      واسه ما بارسایی ها خوبه چون یک بار در نیوکمپ و اخرین بازی فصل لالیگا گل بارسلون رو مقابل اتلتیکو نگرفتند تا بارسا قهرمان نشه
      بار دیگر گل های مسی به والنسیا و سوارز به بتیس بود که داوران مادریدی نگرفتن و بارسا چهار امتیاز را از دست داد تا در اخر فقط با دو امتیاز اختلاف ریال پارتی باز حکومتی قهرمان شد

    • A.Fartoony.16

      هم دستش باز بود هم توپ رو تغییر داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج