جاباما
۸۵۰۳۶۴
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

پرفروش‌ترین آلبوم و آهنگ سال ۲۰۱۸

فدراسیون بین‌المللی صنعت موسیقی آمارهای جدیدی را از میزان گردش مالی موسیقی در فضای مجازی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.

فارس: "IFPI"(فدراسیون بین‌المللی صنعت موسیقی) "دِرِک" را به عنوان بزرگ‌ترین خواننده دارای اثر ضبطی سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، مادامیکه "بزرگ‌ترین شومن" پرفروش‌ترین آلبوم و آهنگ "هاوانا" از "کامیلا کابِلو" به عنوان بزرگ‌ترین تک‌آهنگ جهان در سال ۲۰۱۸ نام گرفتند.

پرفروش‌ترین آلبوم و آهنگ سال ۲۰۱۸

"فرانسیس مور" مدیر اجرایی "IFPI"(فدراسیون بین‌المللی صنعت موسیقی) در مورد میزان رشد موسیقی در سال ۲۰۱۸ گفت: "سال گذشته برای چهار سال پیاپی شاهد رشد در بازار موسیقی بودیم که ناشی از موسیقی‌های خوب از هنرمندان بسیار توانمند و در همکاری با افراد بااستعداد از کمپانی‌های ضبط در سراسر جهان بوده است."

به نقل از ورایتی، بازار جهانی ضبط موسیقی در سال ۲۰۱۸ با رشد ۹.۷ درصدی، چهارمین سال پیاپی درآمدزایی را با رقم ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار با موفقیت پشت سر گذاشت.

درآمد موسیقی در اینترنت رشدی ۳۴ درصدی داشته و تقریبا نیمی از درآمد جهانی را با ۴۷ درصد به خود اختصاص داده است. همچنین در بخش پرداخت بهای اینترنت نیز افزایش ۳۲/۹ درصدی داشته است.

براساس این گزارش ۲۵۵ میلیون کاربر تا پایان سال ۲۰۱۸ بابت خدمات اینترنتی پول پرداخت کرده‌اند که ۳۷ درصد از درآمد آن مربوط به بخش موسیقی ضبطی بوده است. استفاده از موسیقی از طریق اینترنت باعث کاهش ۱۰/۱ درصدی درآمد نسخه‌های فیزیکی و نیز کاهش ۲۱/۲ درصدی درآمد دانلود شده که این کاهش‌ها به افزایش در بخش درآمد موسیقی اینترنتی منتقل شده است.

افزایش درآمد اینترنتی موسیقی در سال گذشته میلادی، ۱۴ درصد و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۷/۱ درصد افزایش داشته است.

با نگاه به مارکت‌های خصوصی، برای چهارمین سال پیاپی، آمریکای لاتین سریع‌ترین رشد را با ۱۶/۸ درصد، برزیل با ۱۵/۵ درصد و مکزیک با ۱۴/۷ درصد داشته است.

آسیا و استرالیا نیز با رشد ۱۱/۷ درصدی در جایگاه دومین منطقه درآمدی موسیقی در دو بخش درآمدی فیزیکی و دیجیتال را به خود اختصاص داده است که بالاترین میزان رشد این منطقه مربوط به کشور کره جنوبی با ۱۷/۹ درصد بوده است.

۱۰ منطقه برتر در حوزه درآمدی موسیقی در سال ۲۰۱۸ به ترتیب "ایالات متحده آمریکا" "ژاپن" "بریتانیا" "آلمان" "فرانسه" "کره جنوبی" "چین" "استرالیا" "کانادا" و "برزیل" هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      derake عالیع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج