جاباما
۸۵۰۳۸۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تاثیر محرومیت باقری در استقلال؛ افت فشار شفر

محرومیت فرشید باقری تاثیر زیادی روی کیفیت بازی و گلزنی آبی‌ها در دو بازی اخیر داشته است.

وب‌سایت نود: زمانی باورش سخت بود که شماره ۱۴ استقلال بازیکنی است که پرسپولیس و استقلال برای جذب او دعوا داشته‌اند. بازیکنی که برانکو او را می‌خواست و منصوریان به خاطر جذبش مبلغ جنجالی حدود یک میلیاردتومان هزینه کرد. مبلغی که بارها و بارها او را به خاطر سطح بازی این بازیکن روی لبه تیز تیغ انتقادات قرار داد.

حالا اما او به ستاره استقلالی‌ها تبدیل شده است. فرشید باقری که دیگر حالا همه می‌دانند چرا بازیکن مورد علاقه این دو نفر بود و دیگر پرداخت یک میلیارد برای او دور ریختن پول محسوب نمی‌شود. حتی در این روزهایی که جواب سوال ستاره استقلال کیست شاید متفق‌القول پاتوسی باشد اما باز هم آمار و ارقام رایش را به فرشید باقری می‌دهد. تاثیر غیبت او را در استقلال این دو هفته به خوبی می‌توان مشاهده کرد. حتی استقلالی که توانست با یک پیروزی خیلی خوب و ارزشمند ۲ بر یک الهلال را شکست دهد باز هم از غیبت فرشید باقری لطمه خورد. تیمی که توانست دو گل بزند اما آمار موقعیت‌هایش بسیار پایین بود.

شاگردان شفر در این بازی فقط دو شوت در چارچوب داشتند که تبدیل به گل شد. به غیر از این دو گل فقط و فقط ۴ شوت به سمت دروازه حریف انجام دادند که هر ۴ شوت خارج از چارچوب بود. این در حالی است که در بازی قبلی استقلال مقابل العین، ۱۸ شوت به سمت دروازه حریف زد!‌ اگرچه در نهایت به تساوی یک- یک دست پیدا کرد اما بیش از ۴ برابر بازی مقابل الهلال روی دروازه حریف موقعیت خلق کرد.

موقعیت‌هایی که روی درصد بالایی از آنها ردپای فرشید باقری و همکاری او با پاتوسی دیده می‌شود و در نهایت گل بازی هم با کرنر پاتوسی و ضربه سر فرشید باقری به ثمررسید. باقری مقابل العین به تنهایی ۶ شوت به سمت دروازه الهلال زد یعنی به اندازه کل تیم استقلال در بازی مقابل الهلال. یک پاس کلیدی هم داد و ایجاد موقعیت کرد و با یک ریکاوری هم شروع‌کننده یکی دیگر از موقعیت‌های استقلال بود.

البته غیبت فرشید باقری علاوه بر استقلال یک بازیکن این تیم را هم دست‌تنها کرده است. آیاندا پاتوسی. بازیکنی که بیشترین همکاری را در استقلال با فرشید باقری داشت و همکاری آنها موقعیت‌های زیادی را نصیب استقلال می‌کرد.

تاثیر محرومیت باقری در استقلال؛ افت فشار شفر

ستون اول پاس‌های ارسالی به مقصد پاتوسی، ستون دوم پاس‌های دریافتی از پاتوسی و ستون سوم، مجموع آن‌هاست.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، بر اساس آمار متریکا فرشید باقری در بازی مقابل پرسپولیس سه پاس به پاتوسی داده و دو پاس از او دریافت کرده است و در مجموع 5 همکاری با هم داشته‌اند که در میان هافبک‌ها فقط فرشید اسماعیلی در این بازی از او بیشتر بوده است.

پیش از اخراج فرشید باقری، پاتوسی بازی با سایپا را بدون فرشید باقری تجربه کرد که تجربه خوبی برای او نبود. بازی با سایپا تنها دیداری بود که هافبک آفریقایی‌ آبی‌ها حتی یک پاس کلیدی را هم به نام خودش ثبت نکرد. اتفاقی که برای اولین بار برای پاتوسی افتاد و نقش فرشید باقری را در سطح بازی پاتوسی و بهره‌وری‌اش برای تیم به خوبی نشان می‌دهد.

آخرین باری که استقلال در لیگ هم تعداد شوت دو رقمی را تجربه کرد مربوط به دربی است که باقری بازی کرد. در دو بازی بعدی یعنی مقابل نساجی و الهلال استقلال در هر بازی فقط 4 شوت داشت. این مساله را شاید بتوان به همکاری دو بازیکن که اکثر مواقع به پاس‌های کلیدی منجر می‌شود ارتباط داد. از زمان حضور پاتوسی در هفته هفدهم، بازیکنان استقلال 62 پاس کلیدی داده‌اند که 26 پاس مربوط به پاتوسی یا باقری بوده است یعنی دو بازیکن بیش از 42 درصد پاس‌های کلیدی استقلال را ارسال کرده‌اند.

استقلالی‌ها ابتدای فصل بابت از دست دادن امید ابراهیمی ناراحت بودند. بازیکنی که غیبت او فقط به اندازه یک بازیکن به استقلال ضربه نمی‌زد و می‌توانست فاز دفاعی و هجومی استقلال را دچار مشکل کند. استقلالی‌ها توانستند جانشین امید ابراهیمی را پیدا کنند. بازیکنی که کسی فکرش را هم نمی‌کرد قرار است قلب تپنده آبی‌ها در میانه میدان باشد. بازیکنی که حالا محرومیتش در حساس‌ترین برهه لیگ دستان شفر را خالی کرده است.

نیلوفر کنگرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا ازپاسهای اشتباه فرشید باقری آمار نمیدهید چرا نمیگین استقلال بدون فرشید باقری دوبازی مهم رابرده است چرا نمیگین فرشید باقری درصحنه گلی که استقلال ازپرسپولیس دریافت کرد صددرصد مقصربود (رعایت نکردن اصل مراقبت)چرا نمیگین فرشید باقری بهترین فرصت استقلال را درمقابل پرسپولیس به هدرداد ( نداشتن خلاقیت اصل چهارم حمله) اصلا فرض براین فرشید باقری بهترین ازنطرفنی باشگاه استقلال جای بازیکنان حاشیه سازنیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج